Toon posts:

Db directory niet beveiligd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij een gratis provider mijn site staan. Mijn database staat in de directory Db, zoals ze zelf aangeven dat het zou moeten. Als ik nu in de adresbalk gewoon het adres van de database intyp, kan ik hem gewoon downloaden. Is dit normaal?

Ik heb het ook bij een andere site geprobeerd, bij een niet-gratis provider en na wat zoeken had ik daar het adres van de database en kon ik hem ook gewoon downloaden. Dit zou toch niet moeten kunnen, volgens mij?

edit:

Het gaat om een win2000 server.

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op maandag 04 maart 2002 12:59 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Ik heb bij een gratis provider mijn site staan. Mijn database staat in de directory Db, zoals ze zelf aangeven dat het zou moeten. Als ik nu in de adresbalk gewoon het adres van de database intyp, kan ik hem gewoon downloaden. Is dit normaal?

Ik heb het ook bij een andere site geprobeerd, bij een niet-gratis provider en na wat zoeken had ik daar het adres van de database en kon ik hem ook gewoon downloaden. Dit zou toch niet moeten kunnen, volgens mij?
Zoek eens op waar chmod voor staat! :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het gaat om ASP op een Win2000 server :(

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Ja dat is normaal als je hem in de www ding van de hosting doet inderdaad.

Een beetje hosting bedrijf ( ook gratis ) hebben naast je www dir ook nog een database directory oid.

Ik weet bijvoorbeeld dat euh domaindlx dat vroeger zo deed.
Kijk even of je die heb en anders heb je een probleem :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Basszje
  • Laatst online: 11-09 08:17

Basszje

Reisvaap!]

Op maandag 04 maart 2002 13:03 schreef Tsjipmanz het volgende:

[..]

Zoek eens op waar chmod voor staat! :)
Maakt dat uit :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Tsjipmanz
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op maandag 04 maart 2002 13:06 schreef Basszje het volgende:

[..]

Maakt dat uit :?
Op unix/linux-server kan je met chmod de lees, schrijf en uitvoer-rechten voor een directory of bestand wijzigen. Dit is een -hetzij primitieve- vorm voor beveiliging.

edit:
Dat chmod-postje was al geplaatst voordat de 1e post was ge-edit als zijnde betreffende win2000-server :)

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Crazy D
  • Laatst online: 13-09 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Kwee nie of het standaart is. Bij sommige providers (zoals degene waar ik host) is .mdb automatisch beveiligt tegen downloaden, en kun je via een webinterface lees en schrijfrechten zetten (maar ja € 50 ex BTW is dan ook niet gratis :P), andere providers bieden geen enkele mogelijkheden daarvoor en zit je vast aan 'geef het beessie een onmogelijke te raden naam'....

[edit]
ik denk dat dit 1 van de problemen is met asp hosts, als je zelf de controle hebt over de server kun je IIS erg veilig maken, maar bij een provider ben je gewoon afhankelijk van hoeveel moeite zij willen doen. Helaas is dat vaak niet zo bar veel meer dan de noodzakelijke patches...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik voor mijn definitieve provider op zoek naar een die wel goede beveiliging geeft.

Thanx voor de reacties 8-)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 13:55 schreef Popeye the Sailor het volgende:
Oke, dan ga ik voor mijn definitieve provider op zoek naar een die wel goede beveiliging geeft.

Thanx voor de reacties 8-)
Het kan ook voorkomen dat jij (aangezien jij bent ingebeld lijkt me) alleen toegang hebt. Probeer eens met een ander internet-account of je het ook kunt downloaden.

Verwijderd

heb je op win2k ook zoiets als .htaccess eigenlijk????

• Janoz
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 05 maart 2002 21:10 schreef Foxboy het volgende:
heb je op win2k ook zoiets als .htaccess eigenlijk????
Als je Apache gebruikt wel :).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1