HD slijtage ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 23:38

C0nscious

Mysteryman.

Topicstarter
Hi,

Mijn Fujitsu (jaja..) 13Gb schijfje van ongeveer anderhalf jaar oud doet de afgelopen maanden wat vaag :(.

1. Eens in de zoveel tijd als ik mn systeem reset, blijft de HD seconden lang hangen (dan hoor je hem ook ratelen) als er een app wordt opgestart ofzo. Als ik hem dan opnieuw reset is het vaak weer over en kan ik er normaal op werken.

2. Heeeeeeeeel soms (1x per 3 weken zeg maar), krijg ik een prachtig blauw scherm met de melding dat er geen data meer naar c: (partitie van de bewuste HD) kan worden geschreven. Reset is dan enige redmiddel en hoop ik maar dat alles nog gewoon koek en ei is met mŽn data. En dat is gelukkig tot nu toe dan ook zo.

Nu is mijn vraag, is mŽn HD nu aan het verslijten? Kan ik hem beter wegmieteren en alles op een andere schijf stouwen omdat hij niet super betrouwbaar meer is? (tot nu toe geen echte serieuze probs). Zou het iets softwarematigs kunnen zijn? (mijn windooz draait toch alweer bijna een jaar zonder herinstall, draai het 24u/p dag intensief). Lijkt me niet he?

Alle bruikbare opmerkingen zijn welkom!

The conscious one.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

Diamon

The Weird One

Een back-up is altijd aan te raden, dan wel op CD
Voer je wel eens Scandisk, of Deframentatie uit.

Een format kan geen kwaad, ook omdat hij 24/7 intensief draait.
Heb je veel meuk er opstaan, en installeer je regelmatig ander spul, dat er paar dagen later er weer afgaat.

And The Only One

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

je weet dat je bij hd's altijd 3 jaar fabrieksgarantie hebt ???
tip, als ie vaag doet mol hem helemaal,
(dr was iet's vaags met scandisk en toetsencombinatie en dan comp uitdoen, dan breekt dat kreng van binnen was altijd een leuk geintje) repareren kunnen ze niet dus krijg je netjes een nieuwe (en dan nog hopen dat ze geen 13 gig's meer hebben)

Beste film ooit