Toon posts:

Overzetten Tracks naar MIDI+Sampler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me aan het begeven in het schemergebied: Ik wil mijn oude Tracks (.MOD, .XM, .MDL voor de niet ingewijden) overzetten naar een sampler/synthesizer, die ik vervolgens via MIDI wil aansturen. Mijn doel daarbij is de samples te kunnen verfraaien met de mogelijkheden die de synthesizer biedt, en op sommige punten zelfs te vervangen door "standaard" patches van de synth. Ook ben ik van plan van sommige tracks remixes te maken met toevoeging van softsynths als in Rebirth en Reason, maar dat komt later.

Ik ga daarbij gebruikmaken van de volgende pakketten (heb ik reeds geinstalleerd en draaiend):
Steinberg Cubase VST/24 5.1
Steinberg Wavelab 3.04c
Modplug Tracker

ModPlug tracker heeft de mogelijkheid om alle geluiden als WAV weg te schrijven, en de "trigger"-data als MIDI file te exporteren, dus ik heb alle samples (Die ik kan bewerken met wavelab en daarna inladen in de sampler) en een midi-file met trigger data (die nog erg veel schaafwerk nodig heeft waarschijnlijk).
Ik heb echter de ballen verstand van Cubase (oeps :o) en eigenlijk ook niet van mijn sampler (Korg Triton) omdat ik simpelweg niet de tijd heb gehad om me erin te gaan verdiepen. Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die deze weg eerder bewandeld hebben en mij een aantal tips kunnen geven. Tips over werken met Cubase en/of de Triton zijn ook welkom.

(De optie om alle audiotracks te exporteren naar wav en als digitale audio te mixen/masteren in Cubase is een gepasseerd station, ik wil op sample-niveau al de kwaliteit verbeteren, en tegelijkertijd de nieuwe manier van muiek maken met Korg/Cubase aanleren.)

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen nog bedankt voor het massaal replyen ;)

Ik ben inmiddels zover dat ik alle samples op een werkbare manier in de Korg krijg, helaas gaat dat nog via diskette maar dat moet maar even totdat ik overga op SCSI.

Het exporteren van de track naar MIDI is nu het probleem: ModPlug zet alle noten op maximale velocity, en dat klinkt dus voor geen ene meter.
Weet iemand hoe ik met ModPlug of een ander programma de track naar MIDI kan exporteren waarbij alle "set volume" effecten worden vertaald in note-velocity?

Verwijderd

Topicstarter
Dit wordt waarschijnlijk weer een monoloog, maar wie weet is dit handig als naslagwerk.

Ik ben er achter dat ModPlug wel degelijk Velocity uitstuurt, alleen is het noodzakelijk dat je je sample "aanslaggevoelig" maakt in je sampler. In een Korg Triton doe je dit onder het menu "AMP". Waarschijnlijk zul je nog wel een beetje moeten stoeien met de waarden, want elk geluid reageert weer anders, en de conversie 'set-volume' naar 'velocity' is natuurlijk niet 100% compatible...

Ik wil een Akai MPC en een digitale mengtafel...