Toon posts:

Waarom werkt dit javascript niet in Netscape 6.2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alleen het stuk na de laatste "+" wordt niet uitgevoerd. Hij moet een waarde uit een listbox pakken in form "f2" en de naam van SELECT is "pakdatum".
code:
1
2
3
4
5
6
7
function go()
{
(window.parent.frames["hoofd"].location.href = "viewglas.php?gemeente=" 
+ (document.f2.m2.options[document.f2.m2.selectedIndex].value) 
+ "&jaarvar=" 
+ (document.f2.pakdatum.options.value))
}

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ik zie aan het eind 2 )jes terwijl je er maar 1 opend.. < kontverhaal, niet goed gekeken :)
Daarnaast ff termineren met een ;

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik termineer met een ; dan werkt het nog even slecht in Netscape.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Der staan haakjes omheen.. :P Of is dat gewoon een gekke notatiewijze..

nooit gezien namelijk in JS..

Verwijderd

De parent is een alias van het window object in een bepaalde context. Ik zie dus niet waarom je uberhaupt ooit window.parent zou gebruiken. parent.frames['naam'] moet voldoende zijn.

Verder zijn alle haakjes die je gebruikt overbodig. Verder raad ik je toch aan om bij alle regels waar het hoort met een ; af te sluiten.

En options is een array, en zal dus geen waarde hebben. Je moet daar dus ook gebruiken:
code:
1
document.f2.pakdatum.options[document.f2.pakdatum.selectedIndex].value;

En dat laatste lost als het goed is je probleem op.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 13:10 schreef Cheatah het volgende:
De parent is een alias van het window object in een bepaalde context. Ik zie dus niet waarom je uberhaupt ooit window.parent zou gebruiken. parent.frames['naam'] moet voldoende zijn.

Verder zijn alle haakjes die je gebruikt overbodig. Verder raad ik je toch aan om bij alle regels waar het hoort met een ; af te sluiten.

En options is een array, en zal dus geen waarde hebben. Je moet daar dus ook gebruiken:
code:
1
document.f2.pakdatum.options[document.f2.pakdatum.selectedIndex].value;

En dat laatste lost als het goed is je probleem op.
Waarom ben jij zo geweldig? :) Je hebt me inderdaad de oplossing gegeven. De haakjes had ik eerst ook niet, maar die heb ik toegevoegd om het een en ander uit te sluiten. Het was inderdaad dat selectedindex gedoe.
Het vreemde blijft is dat het eerst wel werkte met Netscape... :?

Heel erg bedankt idereen!
Pagina: 1