[PHP] Tekens veranderen uit zichzelf

Pagina: 1
Acties:

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik ben nu al een tijdje bezig met PHP. En dat gaat allemaal goed, maar ik zit nu met een klein probleempje, dat intussen al opgelost is, maar waarschijnlijk niet op de meest efficiënte manier.

Ik stuur een aantal variabelen mee naar de volgende PHP site: test.php?part=2&test=$test

Dat gaat allemaal goed, maar in de variabele test staat dan een text met een ". PHP zet hier dan automatisch een / voor om te voorkomen dat de code in de war raakt. Maar HTML haalt die niet meer weg. Dus heb ik een codetje geschreven dattie alle " vervangt door Ý (ALT+0221). Deze gebruik ik vaak als KeyChar omdat deze bijna nooit in een variabele aanwezig is. Dan stuurtie hem naar de volgende PHP site en die zet de " weer terug.
Maar kan dat niet op een makkelijkere manier? Want ik merkte dat de + ook zulke problemen gaf en zo zijn er hoogstwaarschijnlijk nog meer tekens die zulke problemen geven. Die problemen wil ik eigenlijk voorkomen.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

--> urlencode
--> urldecode

Succes! ;)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maak er dan ff mooie linkjes van

www.php.net/addslashes
www.php.net/stripslashes (<-- die heb jij nodig)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op maandag 04 maart 2002 12:27 schreef Grum het volgende:
maak er dan ff mooie linkjes van

www.php.net/addslashes
www.php.net/stripslashes (<-- die heb jij nodig)
nee! :P

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op maandag 04 maart 2002 12:25 schreef sPiNe het volgende:
addslashes()
http://php.nederland.net/manual/en/function.addslashes.php

stripslashes()
http://php.nederland.net/manual/en/function.stripslashes.php
Maar zorgen deze functies er ook voor dat de + blijft staan? Dat kon ik niet uit die documentation van PHP opmaken¡

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Grum
  • Niet online
ik zou zeggen: probeer het :P
Pagina: 1