heb een Abit KR7A mobo met 2 ibm 60 gig Hd's. als ik nu Raid0 instel en dan een fdisk of xp probeer te starten dan loopt hij vast op het moment dat de computer de hardeschijf probeert aan te sturen. ben ik nog wat vergeten in te stellen in mn Bios?! ik heb geen idee....
Hoi,
heb net winxp geinstalleerd op een raid0 schijf, je moet als je de winxp cd boot wel op f6 drukken zo gauw hij dat vraagt en dan het schijfje van je raidcontroller erin stoppen....
greetz
heb net winxp geinstalleerd op een raid0 schijf, je moet als je de winxp cd boot wel op f6 drukken zo gauw hij dat vraagt en dan het schijfje van je raidcontroller erin stoppen....
greetz
the things we fear most have already happened to us
ja dat heb ik gedaan maardan begint hij met het opstarten van XP en dan gebeurt er helemaal nix meer (lampje van mn harddisk brand dan af en toe) heb jij nog aanpassingen in je bios moeten doen?
nee, helemaal niets ik heb mijn oude hd's uit mijn kast gehaald en ben met 2 nieuwe begonnen, heb netjes op f6 gedrukt, drivers geinstalleerd, heb hem in winxp voordat hij hem gaat installeren gepartitioneerd en toen geformateerd en toen geinstalleerd, meer kan ik je ook niet vertellen denk ik
the things we fear most have already happened to us
Verwijderd
Windows (e)XP(eriment) gaf bij mij ook eerst problemen, de oplossing bij mij was het selecteren van de bootdisk in de highpoint-bios
Succes
edit:
in de 'normale' bios moet je als start-up device uiteraard ata133raid kiezen ipv hd0, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
Succes
edit:
in de 'normale' bios moet je als start-up device uiteraard ata133raid kiezen ipv hd0, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.
Verwijderd
Ik zou dan maar eerst nog eens een keer in de bios setting de snelheid (lees modus) van de drives nalopen.
Een nieuwe array aanmaken met beide drives. Als dit niet wil werken dan moet je maar ff met een tooltje een lowlevel format doen op de schijven.
Je hebt trouwens toch niet de firmware van de bios of de highpoint bios geupdate ? Dat kan ook een oorzaak zijn.
Bij sommige updates kan het betekenen dat je je huidige array kwijt bent, abit waarschuwd daarvoor.
Een nieuwe array aanmaken met beide drives. Als dit niet wil werken dan moet je maar ff met een tooltje een lowlevel format doen op de schijven.
Je hebt trouwens toch niet de firmware van de bios of de highpoint bios geupdate ? Dat kan ook een oorzaak zijn.
Bij sommige updates kan het betekenen dat je je huidige array kwijt bent, abit waarschuwd daarvoor.
Verwijderd
Misschien kun je proberen om eerst je powerkabels in je HD's te stoppen en daarna alletwee de biossen(mobo en controller) te flashen, ze vervolgens weer terugflashen(als je de kans krijgt) en dan weer bij af te zijn....
ennu bel alternate maar ff op want het is gewoon kansloos.
Ik denk dat ik fftjes die nieuwe bios + windrivers voor mijn asus a7v ga downloaden en daar eventjes een raid bordje van maken .
ff serious: Misschien kun je nog 1 keertje proberen om een nieuwe array te creeren.je weet maar nooit.
suc6 funk
ennu bel alternate maar ff op want het is gewoon kansloos.
Ik denk dat ik fftjes die nieuwe bios + windrivers voor mijn asus a7v ga downloaden en daar eventjes een raid bordje van maken .
ff serious: Misschien kun je nog 1 keertje proberen om een nieuwe array te creeren.je weet maar nooit.
suc6 funk
Mhhh het is echt kansloos dit.... enuh spelertje jij kan alleen maar computers slopen.. had je gister bijna weer voor elkaar met je grappen.. had je bijna 700,- minder rijk geweest
Ok ik werd net gebeld door Funkone, het blijkt dat de RAID controller met Seagate schijven perfect werkt en met de IBM schijven nog steeds HEEL traag is.. Dus waarschijnlijk een instellingkje wat wij overslaan. Ik hoop dat iemand dus ervaring heeft met IBM schijven in RAID?
Verwijderd
uuh, ja ikkeOp dinsdag 12 maart 2002 22:44 schreef Archie_T het volgende:
Ok ik werd net gebeld door Funkone, het blijkt dat de RAID controller met Seagate schijven perfect werkt en met de IBM schijven nog steeds HEEL traag is.. Dus waarschijnlijk een instellingkje wat wij overslaan. Ik hoop dat iemand dus ervaring heeft met IBM schijven in RAID?
Wat is jouw vermoeden ? Nog steeds 2 60 gieg ibmetjes ?
Als je bedoelt of mijn vermoeden is dat dat het probleem is. Lijkt mij wel, aangezien Seagate fantastisch gaat. Misschien UDMA fout ingesteld? Block size? Jumper setting? Op de IBM stat een sticker met twee soorten jumper settings, ik ben zelf uitgegaan van de linker helft van de sticker, misschien dat niet goed?
De IBM staan alle twee op de aparte RAID controllers alletwee als master ingestel. (Ook geprobeerd met Cable Select). Ik begin er een beetje moe van te worden. Dus als je nog ideeen hebt, zeer graag!
De IBM staan alle twee op de aparte RAID controllers alletwee als master ingestel. (Ook geprobeerd met Cable Select). Ik begin er een beetje moe van te worden. Dus als je nog ideeen hebt, zeer graag!
Verwijderd
Nou, ik heb ze er ook zo ingehangen beide op MASTER en niet cable select. Allebei aan een eigen 'kanaal'.
Mijn block size is 32kb en verders heb ik niets kunnen instellen bij dat ding.
Waar je wel naar kan kijken is in de 'normale' bios, of daar in het SuperIO device menu de prefetch mode enabled is, maar ik zie al dat dat alleen voor de normale controller opgaat.
Gewoon de array opnieuw proberen te maken en als je een bios upgrade doet van je raidcontroller dan moet je dat ook doen.
Mijn block size is 32kb en verders heb ik niets kunnen instellen bij dat ding.
Waar je wel naar kan kijken is in de 'normale' bios, of daar in het SuperIO device menu de prefetch mode enabled is, maar ik zie al dat dat alleen voor de normale controller opgaat.
Gewoon de array opnieuw proberen te maken en als je een bios upgrade doet van je raidcontroller dan moet je dat ook doen.
Hehe, na een weekendje heen en weer rijden naar de leverancier zijn we eruit. Nou eigenlijk zijn we er niet uit, mar volgens de leverancier zat het in het feit dat de IBM schijven alletwee uit een andere partij zijn. (Ik geloof er niets van, maar OK). Er zitten nu 2 Maxtor schijven in en die gaan wel OK.
Verwijderd
Mmmh, wel een rare beredenering van je leverancier. 
Weet je misschien nog uit welke serie ze kwamen, wat voor serie nummers ze hadden ?
Weet je misschien nog uit welke serie ze kwamen, wat voor serie nummers ze hadden ?
Dat zou ik niet meer weten maar de ene kwam uit december en de ander uit januari. maar hij draaid nu wel met de 2 maxtor Hd's dus het zit me wel goed.. alleen heb ik nu wel 1 IBM hd over.... maar thanx voor al je replies.
Pagina: 1