Toon posts:

Vestax PDX2000 Wel of niet doen / ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe draaitafel aanschaffen en nu is mijn oog gevallen op de Vestax PDX2000. Een heel mooie draaitafel op het eerste gezicht. De prijs er van is 544 euro. Is dit een redelijke prijs :? en zijn hier mensen die thuis ervaringen hebben met deze Vestax ? Ik draaivoornamelijk HipHop / en doe scratching.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb hem thuis staan sindskort.

FF kort samengevat -> Een wereld draaitafel :)
Ik heb hier een revieuw geschreven over de PDX2000 :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Meld! Ik heb ze ook staan hier, perfecte draaitafels.. Maar let wel, er blijven je hele leve lang mensen achter je aan praten dat je voor dat geld ook technics had kunnen halen, maar ik ben van mening van deze vestax beter zijn, zeker voor scratching erg geschikt.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 15:08 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Meld! Ik heb ze ook staan hier, perfecte draaitafels.. Maar let wel, er blijven je hele leve lang mensen achter je aan praten dat je voor dat geld ook technics had kunnen halen, maar ik ben van mening van deze vestax beter zijn, zeker voor scratching erg geschikt.
Voor dat geld koop je geen technics meer hoor.. Zijn giga duur geworden. (en waarom?? Voor dat ene extra knopje dat er nu opzit?)

Die vestax zullen wel goed zijn, maar als je ergens anders gaat draaien staan er toch weer technics. Ik heb geen ervaring met vestax overigens. Ik zou er wel eens op willen draaien eerlijk gezegd.
[flauw mode]
Misschien zijn ze perfect, maar het zijn geen technics.. >:)
[/flauw mode]

Verwijderd

Net ff gekeken/gelezen.. Damn wat een kermis die vestax! En spuuglelijk ook nog. Maar goed, ze zijn wel sterk en daar is ook alles mee gezegd denk ik. Vooral de reply van die Dre op het djforum (in de review) trok mijn aandacht. No way dus dat er ooit 1 plaat van mij op zo'n vestax terecht komt. Maar ja, ik ben ouderwets als het om draaitafels gaat denk ik..

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 15:36 schreef Fewture het volgende:
Net ff gekeken/gelezen.. Damn wat een kermis die vestax! En spuuglelijk ook nog. Maar goed, ze zijn wel sterk en daar is ook alles mee gezegd denk ik. Vooral de reply van die Dre op het djforum (in de review) trok mijn aandacht. No way dus dat er ooit 1 plaat van mij op zo'n vestax terecht komt. Maar ja, ik ben ouderwets als het om draaitafels gaat denk ik..
Hallo kruip ff onder je steen vandaan :) en lees de hele revieuw.

Het percentage van slijtage is minder dan 5% op de lange termijn als je hem vergelijkt met een Technics. Oftwel op een Soundlab of Gemini (wel de elcheapo) zal een plaat net zo hard slijten omdat je deze draaitaels niet "goed" af kunt stellen :)

En dat hele slijtage verhaal is voor een DJ niet belangrijk naar mijn idee -> Draai jij nog veel platen van een jaar of 4 terug dan? Nee en dat is nou juist de reden waarom mij dat hele slijtage verhaal geen ene ruk boeit :)

Enne de SL1200 is niet heilig hoor (dat bewijst deze PDX2000 maar weer even ;) )

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
ok dat is de slijtage van de platen, maar hoe zit het met de slijtage van de tafel? 1200's van 10 jaar terug doen het nog net zo vrolijk, en zijn oerdegelijk. Dit is maar de vraag bij de Vestax tegenhangers.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Op maandag 04 maart 2002 22:41 schreef P5ycho het volgende:
ok dat is de slijtage van de platen, maar hoe zit het met de slijtage van de tafel? 1200's van 10 jaar terug doen het nog net zo vrolijk, en zijn oerdegelijk. Dit is maar de vraag bij de Vestax tegenhangers.
:?
slijtage?

je bedoelt de motor ofzo?
of wat? ikke niet snap.

de naald slijt iig net zo hard mee.

en dat vestax het over 10 jaar niet doen is NOOIT bewezen, (kan ook niet :D). Maar ja goed je hebt wel bewijs dat technics het over 10 jaar nog kunnen doen :)

en btw, er zijn natuurlijk uitzonderingen: mijn technics sl1200, gloedjenieuw, na 6 maanden verrot. Geen id hoe het kwam, maar motor wilde maar niet draaien. (en nee ik doe er niets ergs mee, behalve plaatjes afspelen)

btw, errug gaaf die visjes van jou

• R2D2
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 22:41 schreef P5ycho het volgende:
Owke daar heb je een punt.

Zij het niet dat de motor van de PDX2000 al enige tijd gebruikt word door B&O (ontwikkeld is :) )dus dat vind ik op zich wel een fijn idee.

Nog ff over de slijtage -> Dat gaat dus over de platen :)
De Vestax PDX2000 is gewoon weer zo'n draaitafel waar je in 1 klap verliefd op bent of je haat dat ding.
De SL1200's bij o.a gatecrasher - kitchen - superclub - cream e.d zijn trouwens al vervangen door PDXén :)
Of je nou een SL of een PDX neemt -> slechte keus doe je zoiezo niet.
Alhoewel -> De SL is zo schreeuwend duur geworden dat ik liever m'n geld zou spenderen aan een Gemini PT2400 of een Numark TT2 (als je toch voor de S-Shaped toonarm gaat) want het geld wat er nu voor een Technics word gevraagd is ie echt niet waard. Helemaal als je je eigen bedenkt dat de TT2/PT2400 net zo goed/beter presteren.

De PDX is gewoon een all round bak waar je echt alles mee kan qua scrathen en mixen en het mooie is dat hij op geen enkel punt inleverd :)

• P5ycho
Op maandag 04 maart 2002 23:38 schreef pokeran het volgende:

[..]

:?
slijtage?

je bedoelt de motor ofzo?
of wat? ikke niet snap.

de naald slijt iig net zo hard mee.

en dat vestax het over 10 jaar niet doen is NOOIT bewezen, (kan ook niet :D). Maar ja goed je hebt wel bewijs dat technics het over 10 jaar nog kunnen doen :)

en btw, er zijn natuurlijk uitzonderingen: mijn technics sl1200, gloedjenieuw, na 6 maanden verrot. Geen id hoe het kwam, maar motor wilde maar niet draaien. (en nee ik doe er niets ergs mee, behalve plaatjes afspelen)

btw, errug gaaf die visjes van jou
dat zijn niet mijn visjes, die zijn van PsYgHo ofzoiets... naamgenoot @ dit forum dus :)

ik bedoel eigenlijk dat de technics bijna als een tank gebouwd is en in elk geval goed tegen een stootje kan, het is maar de vraag of zo'n vestax over 10 jaar er nog hetzelfde uitziet en evengoed werkt als een technics.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 10:50 schreef P5ycho het volgende:

[..]

dat zijn niet mijn visjes, die zijn van PsYgHo ofzoiets... naamgenoot @ dit forum dus :)

ik bedoel eigenlijk dat de technics bijna als een tank gebouwd is en in elk geval goed tegen een stootje kan, het is maar de vraag of zo'n vestax over 10 jaar er nog hetzelfde uitziet en evengoed werkt als een technics.
Ach een tank is het niet echt hoor -> Tis net zoveel plastic als mijn broodtrommel (Ik heb het dus ff over de Technics hé) Haal de dekplate er maar is af en wat houd je dan nog over aan metaal aan de body van de platenspeler? Juist net zoveel als er in de Vestax zit.
Dat de vestax gemaakt is van plastic hoeft niks over de duurzaamheid te zeggen hoor -> Steeds meer fabrikanten stappen over naar een hardplastic cover omdat het beter zou zijn voor de feedback (De vestax heeft een zwevende ophanging en zoiezo geen last van feedback :) )

Dat mensen nog steeds roepen dat technics de enigste is die moeten snel ff naar een gear zaak gaan en daar is ff wat spullen gaan testen. Want de Gemini PT2400 - Numark ProTT2 - Stanton STR8-100 presteren nu al allemaal beter dan de Technics en ze zijn een stuk minder duur dan de (veel te dure) SL1200
Als je nu nog een SL1200 gaat kopen laat je jezelf flink naaien naar mijn idee omdat je iets beters voor minder kan krijgen :)

• P5ycho
Daarom ben ik ook bezig om die dingen 2dehands cheap op te kopen en te restaureren, mijn eerste sl1210 was 200 piek, adt komt dan uit op ongeveer 200 met element, vind ik niet duur :). 2de moet nog komen. kan ik mooi het geld wat ik bespaard heb met het restaureren van die dingen een dateq XTC kopen. Beter dan 2 PDX2k's nieuw kopen in elk geval.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:06 schreef P5ycho het volgende:
Daarom ben ik ook bezig om die dingen 2dehands cheap op te kopen en te restaureren, mijn eerste sl1210 was 200 piek, adt komt dan uit op ongeveer 200 met element, vind ik niet duur :). 2de moet nog komen. kan ik mooi het geld wat ik bespaard heb met het restaureren van die dingen een dateq XTC kopen. Beter dan 2 PDX2k's nieuw kopen in elk geval.
Waarom is een PDX slecht?

Je hebt er nog niet eens op gedraaid :)
De PDX is geen slechte draaitafel maar dat kun je sommige mensen niet wijsmaken -> dat blijven van die mensen die alleen maar Technics willen en verder voor niks anders open staan -> alles is kut naar hun idee behalve een Technics.
Lees nou gewoon is een paar reviews op I-Net en je zult zien dat de PDX het iedere keer weer wint van de Technics :)

• P5ycho
neeneenee ik bedoel beter qua prijs en de goedkope manier waarop ik het nu probeer te regelen tegenover 2x een pdx2k kopen. Als ik het geld had had ik als ik nieuw moest kopen ook geen 1200's gehaald, 1500 per stuk... neej dankje. Het is echt niet dat ik die pdx2ktjes afkraak, het enige waarop ik ze afkraak is de lelijke looks. maargoed dat is persoonlijk.

• R2D2
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 13:48 schreef P5ycho het volgende:Het enige waarop ik ze afkraak is de lelijke looks. maargoed dat is persoonlijk.
Tsja dat is iets waar je van moet houden. Ik houd persoonlijk wel van iets anders. Hiervoor had ik Numark Pro TT1's -> ook 1 van de weinige draaitafels die geen echte copy is van de SL1200

Pagina: 1