Toon posts:

[javascript] math.round

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een klein javascript probleempje.

Ik wil een getal met een x aantal cijfers achter de komma afronden op 2 cijfers achter de komma. In de search heb ik de functie math.round($getal) gevonden, maar als ik deze in me scrippie gebruik, krijg ik de foutmelding dat math niet gedefinieerd is. Iemand een id'tje?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

ten eerste is math niet math maar Math, misschien dat dat helpt, zet de functie anders eens tussen Math.floor()

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx het ligt idd aan math ipv Math

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Math.floor() is niet echt lekker afronden. Kun je ook net zo goed parseInt() gebruiken..

Math.round() is de juiste afronder..

Verwijderd

Topicstarter
Keej thnx voor de tip

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Op maandag 04 maart 2002 13:11 schreef Bosmonster het volgende:
Math.floor() is niet echt lekker afronden. Kun je ook net zo goed parseInt() gebruiken..

Math.round() is de juiste afronder..
Ik had het ook niet over het afronden, maar in de 'schoolboekjes' van javascript staat dat bepaalde functies tussen Math.floor(hierdus) moeten staan.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Als ik het goed heb returnt Math.round() een integer. Als je dus wilt afronden op 2 cijfers achter de komma zou je dit stukje code kunnen gebruiken:
code:
1
2
nieuwGetal = origineelGetal * 100;
nieuwGetal = Math.round(nieuwGetal) / 100;

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

If je parse't het gewoon als Float met 2 cijfers achter de komma :P (punt in de Amerikaanse schrijfwijze)..
Pagina: 1