Mijn page is opgebouwd uit 4 frames:
- cornerFrame
- topFrame
- leftFrame
- mainFrame
In leftFrame heb ik een menu gemaakt met een aantal linkjes. Als er op een link geklikt wordt, verandert de content van mainFrame en wordt de titel aangepast in topFrame. topFrame wordt gewoon vervangen door een andere pagina.
de code voor een link is bijvoorbeeld:
Probleem is het volgende:
Als je de BACK button van IE gebruikt dan wordt eerst de content van mainFrame teruggedraaid en dan moet je nogmaals op de BACK button klikken om ook de topFrame weer terug te draaien.
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat als ik op de BACK button klik de content van mainFrame en die van topFrame tegelijkertijd worden teruggedraaid?
- cornerFrame
- topFrame
- leftFrame
- mainFrame
In leftFrame heb ik een menu gemaakt met een aantal linkjes. Als er op een link geklikt wordt, verandert de content van mainFrame en wordt de titel aangepast in topFrame. topFrame wordt gewoon vervangen door een andere pagina.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| function changeTitle(text)
{
if(text == 'EURP')
{
parent.topFrame.location.href='topFrameEURP.htm';
}
if(text == 'UREP')
{
parent.topFrame.location.href='topFrameUREP.htm';
}
if(text == 'PUR')
{
parent.topFrame.location.href='topFramePUR.htm';
}
if(text == 'SPUR')
{
parent.topFrame.location.href='topFrameSPUR.htm';
}
if(text == 'ONSITE')
{
parent.topFrame.location.href='topFrameONSITE.htm';
}
}
function MM_callJS(jsStr)
{
//v2.0
return eval(jsStr)
} |
de code voor een link is bijvoorbeeld:
code:
1
2
| <a href="UREP.asp" target="mainFrame"
onMouseUp="MM_callJS('changeTitle(\"UREP\")')">UREP</a> |
Probleem is het volgende:
Als je de BACK button van IE gebruikt dan wordt eerst de content van mainFrame teruggedraaid en dan moet je nogmaals op de BACK button klikken om ook de topFrame weer terug te draaien.
Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat als ik op de BACK button klik de content van mainFrame en die van topFrame tegelijkertijd worden teruggedraaid?
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein