toen ik gister aan het warcraft3en was viel opeens me pc uit en nu elke keer als ik hem opstart hoor ik vier piepjes achter elkaar en valt ie uit, me pc komt niet eens in de bios , monitor gaat ook niet eens aan
. Kan iemand me plz helpen???? Ik weet het niet meer
Verwijderd
4 beepjes (allemaal even lang ?)Op maandag 04 maart 2002 11:44 schreef tijmen54 het volgende:
toen ik gister aan het warcraft3en was viel opeens me pc uit en nu elke keer als ik hem opstart hoor ik vier piepjes achter elkaar en valt ie uit, me pc komt niet eens in de bios , monitor gaat ook niet eens aan![]()
. Kan iemand me plz helpen???? Ik weet het niet meer
1 + 3 beepjes = meestal videocard
defect/los/slecht contact)
lange piepjes, korte piepjes??
probeer je viedeokaart is aan te drukken of je koeling na te kijken
probeer je viedeokaart is aan te drukken of je koeling na te kijken
Ja, ze zijn allemaal even lang en ik weet bijna wel zeker dat het niet de video kaart is. De beepjes zijn wel heel snel achter elkaar. Duurt bij elkaar ongeveer 3 sec.
is een hitteprobleem je proc wordt te warm denk ik
kijk of je processorfan wel draaid en of je koelblok contct maakt
Haal ten eerste eens alle onnodige dingen eruit.
Maak er een "kale" pc van.
Dus:
- Processor
- Geheugen
- 1 HD
- Video Kaart
- Voeding
en boot dan nog eens.
Als ie dan niet boot kun je verder gaan zoeken. (onderdelen proberen in een andere pc)
Maak er een "kale" pc van.
Dus:
- Processor
- Geheugen
- 1 HD
- Video Kaart
- Voeding
en boot dan nog eens.
Als ie dan niet boot kun je verder gaan zoeken. (onderdelen proberen in een andere pc)
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
maar hoe kan het nou dat ik niet in de BIOS kan komen, deze controleert toch pas of je hardware wel werkt??
Verwijderd
Als je je pc een half uurtje uit laat staan en hem daarna weer opstart. Kan je dan weer in de BIOS komen??? want dan zou het dus geen hitte probleem kunnen zijn.Op maandag 04 maart 2002 13:00 schreef tijmen54 het volgende:
maar hoe kan het nou dat ik niet in de BIOS kan komen, deze controleert toch pas of je hardware wel werkt??
Kijk eens al je pci + agp + geheugen kaarten na of deze wel goed vast zitten en of er geen zwartgeblakerde dingetjes opzitten.
Misschien is je geheugen kaduuk? want dan kom je helemaal niet in de bios.
ik heb hem de hele nacht uit laten staan en hij deed het de volgende morgen nog steeds niet, dus dan kan een hitte probleem idd moeilijk. het gekke is dat ik dit probleem al een keer eerder heb gehad, toen heb ik het geheugen er een paar keer opnieuw ingedaan en de koeler schoongemaakt en opnieuw opgezet en toen deed me pc het opeens weer, dit heb ik nu allemaal al 10 keer gedaan dus ik weet het niet meer
Verwijderd
Geen zwarte dingetjes op de pinnetjes van het geheugen?.. probeer desnoods andere strookjes geheugen of laat er 1 uitOp maandag 04 maart 2002 13:10 schreef tijmen54 het volgende:
ik heb hem de hele nacht uit laten staan en hij deed het de volgende morgen nog steeds niet, dus dan kan een hitte probleem idd moeilijk. het gekke is dat ik dit probleem al een keer eerder heb gehad, toen heb ik het geheugen er een paar keer opnieuw ingedaan en de koeler schoongemaakt en opnieuw opgezet en toen deed me pc het opeens weer, dit heb ik nu allemaal al 10 keer gedaan dus ik weet het niet meer![]()
Verwijderd
Ik vermoed dat t aan t geheugen ligt..
Ik heb ook wel es mee gemaakt dat mn pc een paar piepjes gaf en vervolgens uit ging.. Toen bleek ook dat t geheugen er niet goed in zat..
Ik heb ook wel es mee gemaakt dat mn pc een paar piepjes gaf en vervolgens uit ging.. Toen bleek ook dat t geheugen er niet goed in zat..
na alles getest te hebben (geheugen, videokaart en alle andere kaarten eruit gehaald), blijkt het dus iets met mijn koeling te zijn. Ik start me pc op en hij gaat dus weer piepen en ik trek en duw een beetje aan het koellichaam en koeler en opeens zijn de piepjes weg. Ik start me pc opnieuw op en geen piepjes meer! Yes, denk ik....maar me monitor gaat niet meer aan! Heb me videokaart al nagekeken, ik weet het niet meer
...me pc lijkt wel gewoon te runnen. Plz help!
Kom nou, niet zo snel kicken.. Dat is onbeleefd.
Gewoon je PC uit elkaar halen, koeler van de CPU af, CPU van moederbord af, kaarten los, geheugen los, en dan alles een beetje schoonmaken, en weer netjes terugplaatsen. Vaak wil dat wel helpen, wis anders eens je BIOS dmv het jumpertje (zie moederbord boekje)
Gewoon je PC uit elkaar halen, koeler van de CPU af, CPU van moederbord af, kaarten los, geheugen los, en dan alles een beetje schoonmaken, en weer netjes terugplaatsen. Vaak wil dat wel helpen, wis anders eens je BIOS dmv het jumpertje (zie moederbord boekje)
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
hoe haal ik het koellichaam precies van me cpu af, kan ik die er gewoon aftrekken ofzo? zie namelijk nergens schroefjes
De meeste koellichamen hebben een soort clipje.. meestal "loopt" het door het midden van de cooling (dicht bij je moederbordOp dinsdag 05 maart 2002 11:41 schreef tijmen54 het volgende:
hoe haal ik het koellichaam precies van me cpu af, kan ik die er gewoon aftrekken ofzo? zie namelijk nergens schroefjes
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Pagina: 1