Toon posts:

1 x XP + 4 x win9x + DHCP-server :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 4 win9x computers staan. Helemaal geen probleem met netwerk.

Maar een andere computer waarop xp geïnstalleerd staat weigert te functioneren... Ik heb een dhcp server die ip's toekent tussen 192.168.1.100 en 192.168.1.254. De server zelf heeft ip nr 192.168.1.1.

Al mijn computers functioneren helemaal top! Toch presteert die fucking xp computer een ip adres aan te nemen dat compleet buiten deze range valt, namelijk 196.254.36.10

Ik snap hier dus werkelijk de ballen van! De netwerkkaart schijnt in orde te zijn en de kabel zitten uiteraard ook wel goed, maar echt wat een teringzooi. Anybody able to help me?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Ik zou toch even de connectie controleren want die XP bak genereerd een apipa adres. Dit dit ie als ie geen ip-adrs krijgt van een dhsp server.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

pcies .. je kabel/nick functioneert niet.
Ht IP adres wattie krijg 'verzint' XP omdattie geen DHCP server kan vinden

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kell.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig's evil twin

Als je je xp computer even handmatig een ipadres geeft.
Bijvoorbeeld 192.168.1.2
En dan probeert te pingen naar de dhcp-server.
Als dat lukt, dan is de connectiviteit in ieder geval in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelfs een nieuwe netwerkkaart uitgeprobeerd van een heel ander type, maar exact hetzelfde probleem :(

KutXP!! Ik heb het thuis ookal eens geprobeerd om win9x samen met winxp te draaien, maar nee hoor!! Hij weigert aan alle kanten en ik wil gewoon via TCP/IP runnen...

Ojah, ik ben nog wel zo snugger om de firewall uit te zetten, dus dat is het niet...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

het ip adres zal wel 169.254 zijn ipv 196.
het eerste is idd een apipa adres. Het tweede niet.
probeer die xp bak eens aan te sluiten aan een kabel van een van de 9x machines.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel gebruikt die normaalgesproken richting mijn laptop gaat en geen problemen geeft. WinXP doet het NIET! De kabel uit de WinXP computer in mijn laptop gepropt (WinME) en die doet het wel.

Kortom, het ligt niet aan de kabel, switch, router of wat dan ook.

Het is gewoon die verdraaide winxp die weigert te werken.

Kan het zo zijn dan winxp geen ip range binnen 192.168.1.* accepteerd???

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 06 maart 2002 09:19 schreef TheProspector het volgende:
Ik heb een kabel gebruikt die normaalgesproken richting mijn laptop gaat en geen problemen geeft. WinXP doet het NIET! De kabel uit de WinXP computer in mijn laptop gepropt (WinME) en die doet het wel.

Kortom, het ligt niet aan de kabel, switch, router of wat dan ook.

Het is gewoon die verdraaide winxp die weigert te werken.

Kan het zo zijn dan winxp geen ip range binnen 192.168.1.* accepteerd???
100% zeker instellings fouten. Lees eerst de faq eens na zou ik zeggen...

de betaler vervuilt

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Op maandag 04 maart 2002 11:47 schreef Koffie het volgende:
pcies .. je kabel/nick functioneert niet.
Ht IP adres wattie krijg 'verzint' XP omdattie geen DHCP server kan vinden
Dat is alleen bij 169.x.x.x
Aangezien de range 196.254.x.x niet bestaat op internet zal die inderdaad 169.x.x.x bedoelen.

Als je onder dos 'ipconfig /renew' doet zou ie het moeten krijgen (blijkbaar niet) DUS dan ligt het aan je netwerkkaart.. kan bijna niks anders meer zijn

• buum
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

OK, het zou fijn zijn als je er even bij zou zeggen wat voor dhcp-server je gebruikt. De dhcp-server onder linux bijvoorbeeld (die van ISC volgens mij) geeft namelijk wel eens problemen met Windows-computers. Volgens mij had dit te maken met broadcast adressen, maar voor preciezere info: STWF.

Verder is het adres inderdaad een uit de reeks die 'phoney' is. Oftewel, die krijgt ie als hij geen ip-adres kan krijgen van de server. Eigen initiatief, dat in dit geval verwarrend werkt.

Wat betreft het accepteren van ip's uit een andere reeks dan 192.168.x.x: dat is GEEN ENKEL probleem. Al wil je public adressen gaan uitdelen, XP slikt ze.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

Zet je XP eens op een vast ip adres. bv het 1 na laatste van je subnetje.
dus 192.168.1.250 ofzo. en kijk dan eens of je wat kan pingen. vul bij gateway je server in en dan zou het zonder problemen moeten werken. werkt het dan nog niet dan is het duidelijk een probleem in je xp bak.

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 09:33 schreef Fangoria het volgende:
Zet je XP eens op een vast ip adres. bv het 1 na laatste van je subnetje.
dus 192.168.1.250 ofzo. en kijk dan eens of je wat kan pingen. vul bij gateway je server in en dan zou het zonder problemen moeten werken. werkt het dan nog niet dan is het duidelijk een probleem in je xp bak.

suc6 ermee
ik heb um op 192.168.1.222 gezet + alle instellingen van de dhcp, gateway, etc, etc ook ingesteld. En wat denk je? HIJ DOET UT!!!

Najah, half, want alleen internetverbinding heb ik dus nu. Op de één of andere wazige manier kan ik nu weer niet bestanden delen. (ik heb ze gedeeld, maar ik kan in netwerklocaties niet de winxp bak in. ik zie um wel, maar krijg een foutmelding als ik 'm openen wil. andersom kan ik vanuit de xp bak geen andere pc's zien...)

Verwijderd

Zorg ervoor dat je workgroup hetzelfde is. desnoods installeer je even je netbui.

wel ervoor zorgen dat je vanuit je andere bak rechten hebt op je xp (dmv user account) zodat je wel kan inloggen op je xp bak.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 13:31 schreef Fangoria het volgende:
Zorg ervoor dat je workgroup hetzelfde is. desnoods installeer je even je netbui.

wel ervoor zorgen dat je vanuit je andere bak rechten hebt op je xp (dmv user account) zodat je wel kan inloggen op je xp bak.
User Account? Is dat één of ander geintje van XP ofsow?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gastgebruikers geactiveerd, maar nog krijg ik geen verbinding tussen de computers.

Iemand nog tips?

edit:
Ik heb geprobeerd te pingen van de ME-bak naar de XP-bak, maar krijg dus helemaal geen verbinding. Ook de dhcp server ziet XP niet. Dit vind ik echt helemaal wazig, aangezien het internet ut wel doet

Verwijderd

Als jij niet weet wat user accounts zijn onder xp ga ik je echt niet verder helpen. leer dan eerst de OS waarmee je werkt en installeer, als je uiteindelijk verstand van computers hebt, pas je netwerk.

iedereen wil tegenwoordig ff simpel een netwerkje installeren maar ze kennen de hele basis nog niet eens.
en als het dan weer niet werkt (zomaar) dan mogen andere de troep weer opruimen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 08:53 schreef Fangoria het volgende:
Als jij niet weet wat user accounts zijn onder xp ga ik je echt niet verder helpen. leer dan eerst de OS waarmee je werkt en installeer, als je uiteindelijk verstand van computers hebt, pas je netwerk.

iedereen wil tegenwoordig ff simpel een netwerkje installeren maar ze kennen de hele basis nog niet eens.
en als het dan weer niet werkt (zomaar) dan mogen andere de troep weer opruimen.
Haha, errug lollig allemaal. :( Tering...

Als je met User Accounts dat gezijk bedoeld met GUEST en dergelijke, tja dat had ik allang ingesteld. Maar dan nog doet ie ut niet, vandaar dat ik er wat dieper op in ging...

Ennuh, leren werken met een computer? Mwoahahahaaaa ;)
Pagina: 1