Can't connect to MySQL server na install Forum

Pagina: 1
Acties:

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 17:24

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Beste mensen, ik zit met een groot probleem. Ben een newbie op het op php en sql gebied en kom er niet uit.

Ik heb een Apache server draaien met daarop php en mysql. Nu heb ik een forum draaien op een database. Dit werkt allemaal perfect. Alleen na een bepaalde tijd, de ene keer een 10 minuten de andere keer een uur krijg ik een foutmelding in mysqld.exe (heb niet de volledige naam, ik zit nu niet thuis maar dacht iets van mysqld)

Warning: Can't connect to MySQL server on 'IP VERWIJDERD' (10061) in c:\phpdev\www\xmb\header.php on line 25
Can't connect to MySQL server on '213.51.32.182' (10061)

Heeft iemand een idee? Ik vind het jammer, heb een forum thuis draaiend gekregen en nu dit.

Update: Ik draai Win. Xp Pro

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik denk dat je mysql dan gewoon gecrashed is. Even opnieuw opstarten dus. Gebruik je toevallig PHPdev?

Systeem | Strava

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

als mysql op dezelfde server draait als je website, kan je beter 'localhost' gebruiken ipv je ip.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 11:42 schreef brakkie het volgende:
Ik denk dat je mysql dan gewoon gecrashed is. Even opnieuw opstarten dus. Gebruik je toevallig PHPdev?
Ja ik gebruik phpdev4 van firepages. Hoe weet je dat? Ja de mysql crashed ja en idd opnieuw starten en het draait weer. Maar hoe zou dit komen?

Update: typo.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op maandag 04 maart 2002 11:45 schreef Anton Rongen het volgende:

[..]

Ja ik gebruik phpdev4 van firepages. Hoe weet je dat? Ja de mysql crashed ja en idd opnieuw starten en het draait weer. Maar hoe zou dit komen?

Update: typo.
Ik heb ook phpdev gebruikt en het werkt gewoon shit qua mysql. Mysql crashed dus de hele tijd. Je kunt beter alle onderdelen los installeren.

www.apache.org
www.php.net
www.mysql.org

Alleen het installeren van PHP is wat meer werk. Apache en Mysql zijn gewoon installers. Lees gewoon de install.txt bij php en dan is het goed te doen.

Systeem | Strava

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 11:47 schreef brakkie het volgende:

[..]

Ik heb ook phpdev gebruikt en het werkt gewoon shit qua mysql. Mysql crashed dus de hele tijd. Je kunt beter alle onderdelen los installeren.

www.apache.org
www.php.net
www.mysql.org

Alleen het installeren van PHP is wat meer werk. Apache en Mysql zijn gewoon installers. Lees gewoon de install.txt bij php en dan is het goed te doen.
Kan ik dan me database en forum gewoon makkelijk overzetten? Ik vond het al vreemd dat ik dit gewoon aan de gang kreeg. Je kunt trouwens kijken op http://robbieforum.cjb.net dan krijg je de melding. Damn ik ben een newbie.

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Probeer je mysql nog even een keer draaiend te krijgen en maak dan even een dump van de data en de structuur van je database dmv phpmyadmin Deze kunje strax via phpmyadmin weer makkelijk importeren.

Systeem | Strava

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Topicstarter
Apache krijg ik wel geinstalleerd de rest maar weer uitproberen. Krijg het vaak wel werkend maar weet vaak niet hoe. Ik kan dus beter overal localhost ipv mijn ip gebruiken?

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 11:39 schreef Anton Rongen het volgende:

Warning: Can't connect to MySQL server on 'IP VERWIJDERD' (10061) in c:\phpdev\www\xmb\header.php on line 25
Can't connect to MySQL server on '213.51.32.182' (10061)
IP VERWIJDERD = 213.51.32.182 :9
Pagina: 1