[scanner] Canon N1220U op Windows 95?

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
(jarig!)
Mijn baas heeft dit weekend een scanner aangeschaft voor op het werk. Het gaat om de Canon N1220U. Deze scanner wordt ondersteund door Windows 98/2000/ME, aldus de verpakking. We hebben hier echter alleen maar systemen met Windows 95.

Overstappen op een andere OS is geen optie, omdat alles via automatisering ondersteund moet worden, en we geen licentie hebben van andere OS.

Mijn vraag: is er toch een methode om die bak aan de praat te krijgen (installatieprocedure doet het niet) of is dit een typisch geval van inpakken en terugbrengen? Met andere woorden, iemand die een Windows95 driver weet te staan?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

gaat niet werken, scanner is usb en daar heeft windows 95 geen ondersteuning voor (mega beperkt i.i.g.). terugbrenegen dus

• coelho
(jarig!)
Is er niet zoiets als een Windows95 toevoeging, zodat USB wel ondersteund gaat worden?

• coelho
(jarig!)
Om het nog wat ingewikkelder te maken:

Ik blijk volledige USB support te hebben in Windows 95 (goeie OSR versie). De pc detecteert ook een nieuw apparaat, alleen de software van de scanner krijg ik niet geïnstalleerd. Hij herkent de drivers op de bijgeleverde CD, maar wanneer ik op "voltooien" druk, gebeurt er helemaal niks meer...

Wat nu?

Verwijderd

Dat je volledige usb support hebt onder windows 95 is onmogelijk. de versie van windows die je bedoelt is waarschijnlijk de osr2. als ik me niet vergis 950b. Die versie laat idd alle usb poorten zien en zo, maar de ondersteuning voor usb apparaten is beperkt tot de wat oudere usb apparaten. je scanner is hiervoor waarschijnlijk te nieuw. Ik denk dat er niets anders op zit dan een scanner te zoeken die via de parallelpoort werkt of een scsi scanner, daarvoor moet dan wel een scsi kaart in de pc gedaan worden

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47

Cis

Op maandag 04 maart 2002 12:18 schreef marvman het volgende:
Ik denk dat er niets anders op zit dan een scanner te zoeken die via de parallelpoort werkt of een scsi scanner, daarvoor moet dan wel een scsi kaart in de pc gedaan worden
Is er eigenlijk geen leuk adaptertje voor USB --> Parallel?
Net zoals dat je van USB naar ps2 kan en van ps2 naar serieel (ookal gaat dat laatste niet zo vaak goed op een oude comp :)...)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Pagina: 1