Toon posts:

Ik snap er echt geen BAL meer van!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay. Ik ben het nu zat. Ik snap er geen ruk meer van. Slim persoon wie dit kan oplossen.

Ik heb:

- AMD Athlon 1.33Ghz
- ASUS V7100 PRO
- 256MB SDRAM
- ASUS K7V - 133a
- Lite-On CDRW 12x10x32x
- Lite-On DVD
- 300W Voeding
- Inmiddels, nieuwe 40GB Maxtor en 'oude' 60GB Maxtor
- Creative Soundblaster 512
- 3com 3c-905
- CPU is 40 graden C. bij boot (?!)

Enfin.
- Ik heb heel lang al last van vastlopers tijdens 3D spellen. Soms terug naar Windows, meestal resetten.
- Nu begint hij constant te rebooten. Tijdens zelfs alleen de desktop.
- M'n extra harde schijf van 60Gb VOL data is gewist. XP beweerde dat er foutjes zaten en heeft van alles een .chk file gemaakt. Daaag 3000 mp3's en 20 films... Filecheck duurt 7 uur en faalt uiteindelijk (Dit heeft hij overigens wel 7 uur volgehouden, zonder reboot.)
- Zo gauw er iets grafisch is crasht hij. OOK onder Linux RH7.2 met KDE. Heb al de grafische kaart vervangen met een ASUS V7100 Pro. Helpt niets.
- Tijdens de install van XP kan hij constant bestanden niet vinden tijdens het copieren. Het lijkt er dus op dat hij geen goed contact heeft met IDE. Andere CD speler erin, zelfde probleem. Andere CD, zelfde probleem. Andere IDE kabel, zelfde probleem.
- Mijn DVD speler wordt inmiddels aangeduid in de BIOS met allerlei gekke symbooltjes.
- BIOS loopt ook regelmatig vast.
- Zo gauw Windows XP reboot, zijn er bestanden corrupt, zoals hal.dll.
- DVD speler geeft storing tijdens DVD's kijken.

Ik vermoedt mijn MOBO of CPU. Maar heeft iemand een idee wat dit kan zijn?!
Breng hem vanmiddag weg, maar wellicht hoeft dat niet (sprak hij hoopvol.)

Hulp!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb ook eens zoiets gehad. Na een hoop geetter bleek er en klein beschadigingetje te zitten in de IDE-kabel. Maar goed, je hebt al een andere geprobeerd. Heb je het geheugen al getest? Het ruikt trouwens een beetje naar een beschadiging op je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
JA.. Ik denk dus ook MObo beschadigd.
Ik heb vele computers gezien. Toeval wil dat van het weekend ik een pc voor een vriend mij heb gebouwd en kreeg precies dezelfde problemen. (Excl. reboot) Dat was de Harde Schijf.

Maar dit... Tja Mobo.. Ik denk het...

Geheugen heb ik ook al vervangen. Baal echt.

Verwijderd

Topicstarter
*KICK*

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vastloper met 3D spellen duidt op een vid kaart driver probleem, echter als je het ook met Linux RH 7.2 en KDE hebt zou dat hardware matig moeten zijn. Vid kaart is al vervangen dus dat is het niet.

Al die data corruptie lijkt dan toch op RAM. Dat is ook vervangen dus dat is het ook niet.

Je overige kaarten en CD-ROM/CD-RW heb je (neem ik aan) eral uitgehaald en zo het systeem getest, dus die zijn het ook niet. Dat ie 7 uur doorgaat zonder reboot sluit lijkt mij de voeding uit.

Blijft CPU en mobo over. De CPU lijkt mij onwaarschijnlijk aangezien je computer 7 uur gedraaid heeft zonder reboot. Als die er niet goed inzit krijg je spontane reboots.

Ik ga voor het mobo.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik denk dat de IDE controller kapot is ... dus dat t mobo kaduuk is ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Ik sluit me daar ook bij aan...
Maar het zou ook een klein foutje bij CPU kunnen zijn...

Balen joh!

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Pagina: 1