Toon posts:

kabelinternet doorlussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand enig idee hoe ik het beste mijn internet verbinding door kan lussen. de situatie is als volgt:
kabel komt binnen en die moet 2 pc's (servers) aan gaan sturen. ik heb 2 ip adressen gekregen van @home. kan dit met 2 netwerkkaarten of met een hubje. aan de servers hangt nog een netwerk.

of kan ik de kabel met een gewone splitter 1 op 1 verdelen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dit staat in de FAQ van Internet en Telefonie heel erg duidelijk uigelegd, neem daar maar eens een kijkje.

Verwijderd

Je kunt deze via een hubje inderdaad splitsen, volgens mij geen probleem.

Verwijderd

Als je al twee ip-adressen hebt gekregen van @home, kan je aan je kabelmodem gewoon je hub aansluiten en daaraan je twee servers.
En, NEE, je kan geen "splitter" gebruiken zoals jij die beschrijft.
Je zal dus een hub of een switch moeten gebruiken, maar gezien de kabelsnelheid zou ik een hubje nemen.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2942311603

Succes,

Peter

Verwijderd

[topic=309398/1/150]

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 23:16
Op dinsdag 05 maart 2002 19:17 schreef iskes het volgende:
[afbeelding]

Succes,

Peter
Router is niet nodig in deze situatie.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 20:52 schreef EgoH het volgende:

[..]

Router is niet nodig in deze situatie.
Een router is inderdaad niet nodig, maar wel veiliger.

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan een software matige router ertussen te zetten in het kader van de beveiliging en beheersbaarheid. Maar werkt het ook om b.v. na de hub een router te plaatsen en daarachter 1 server en dan die andere server gewoon rechtstreeks op de hub te laten staan. server 2 is van zichzelf al zwaar beveiligd en heeft geen router nodig en moet vanaf internet te benaderen zijn|:(

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 13:37 schreef hels_admin het volgende:
ben van plan een software matige router ertussen te zetten in het kader van de beveiliging en beheersbaarheid. Maar werkt het ook om b.v. na de hub een router te plaatsen en daarachter 1 server en dan die andere server gewoon rechtstreeks op de hub te laten staan. server 2 is van zichzelf al zwaar beveiligd en heeft geen router nodig en moet vanaf internet te benaderen zijn|:(
Dit lukt wel ja. Maar waarom niet gewoon de router voor de hub? Vindt ik persoonlijk wat "netter" Die 2e server kan dan gewoon vanaf Internet benaderbaar zijn. Dit kan je op je router instellen door de NAT te configureren.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

[topic=309398/1/100] :)
Pagina: 1