VPN Nat-Traversal via Win2K ICS

Pagina: 1
Acties:

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
Ik probeer een vpn sessie op te zetten van een client die via een internet connection sharing op een win2k professional (op een andere pc) een internet connectie heeft.

Het opzetten van de vpn (phase 1 & 2) gaat zonder problemen. Enkel krijg ik er geen verkeer over. :'( Nat traversal is langs beide zijden enabled, dus denk ik dat er een probleem is met de mapping van udp-poort 500 op de win2k pc met ics naar de client waarop mijn vpn software draait.

Heeft er iemand ervaring met het mappen van poorten via een internet connection sharing? Bij microsoft vind ik geen nuttige informatie :(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Nuttige informatie bij microsoft
Ze noemen het wel niet portmapping. Microsoft houdt niet erg van logische standaard namen. Waarom die gebruiken als je er zelf eentje kan uitvinden ?
:+

btw: je gebruikt voor je VPN toch pptp ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
mja ... dat is dus dezelfde uitleg als ik in de help heb gevonden :'( (misschien wel logisch aangezien het gewoon online help is :))

het probleem is dus dat ik beide mogelijkheden heb geprobeerd (ik ben bijna ccnp maar kan aan die uitleg van microsoft kop nog staart krijgen):

ik veronderstel dat microsoft met services de inkomende connecties bedoeld, maar dan moeten ze wel zo slim zijn om de dhcp-pool statisch te kunnen mappen naar mac-adressen. De uitleg om dit te doen krijg ik enkel voor win9x kernels (en daar ben ik dus niet veel mee aangezien al mijn machines w2k draaien). Dus elke keer ik reboot moet ik mijn ip-adres gaan controleren en de services parameter gaan aanpassen :( niet echt handig.

update : heb het even getest, en het werkt niet :( :(

bdw : pptp? ik gebruik een ip-sec vpn tunnel. en aangezien in een nat-device op mijn pad heb moet ik nat-traversal hebben en zodoende ook een upd 500 poortmap naar mijn vpn-client