[Printer]Epson 740 wil niet meer zwart printen

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Hello,

Mijn Epson 740 doet wel heel raar. Ik heb altijd namaak inkt gebruikt voor deze printer, maar nu had mijn winkel niet de normale die ik dus altijd gebruikte, maar Xerox. Ik steek deze nieuwe inkt erin, en sindsdien had ik altijd witte strepen in mijn prints(hij kon dus geen effen zwarte stukken afprinten). Maar ok, ik dacht, dat zal het inktpatoon zijn dat wat stuk is, we wachtern wel tot bij het volgende.
Nu gisterenavond moest ik nog wat prints maken voor school, en in een keer kwam er geen zwart meer uit, alleen kleur...Dan heb ik hem enkele keren later cleanen, maar dit gaf niets meer...
Ik heb dan maar de inkt eruit genomen, hoewel dit schadelijk kan zijn voor een epson(dat zegt epson zelf toch, omdat er dan lucht in de kanalen kan komen...)en er een nieuw Xerox patroon ingestoken. Is het dit dat hem helemaal kapot gedaan heeft???

Nu print hij nog steeds geen, of soms enkele strepen zwart...
Wordt het tijd voor een nieuwe printer, of is er nog een of ander truukje dat ik kan proberen...?

gill

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Nou heb ik zelf geen Epson, maar heb wel vaak gehoord dat de spuitkop(pen) van die dingen regelmatig verstoppen.
Goed schoonmaken dus.

Verwijderd

Heb je al een Epson patroon geprobeerd?

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
nee, er zijn er geen in voorraad in de winkel hier, en trouwens, als hij echt stuk is, zou ik niet graag daar ook nog eens geld aan geven...toch bedankt

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Ik had hetzelfde met een epson 600, ik gebruikte ook namaak inkt. Hij drukte nog wel af alleen met strepen erdoor en schoonmaken hielp dan vaak wel, maar voor eventjes, dus je zat de ***ganse tijd te cleanen.
Me printer was toen allang afgescreven dus ik had 'm doorverkocht en zelf een nieuwe epson gekocht.
Die gsat waar ik 'm aan verkocht had kocht op een gegeven moment zelf een originele cardridge. Deed die printer het gewoon weer perfect. |:(

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
zou het dan erger geworden zijn omdat ik de inkt eruit heb genomen???

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Ik denk als je 'm een paar keer reinigt dat ie het wel gaat doen ondanks dat je de inkt eruit gehaald hebt.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

heb je van die inkt gebruikt die je in het patroon moet spuiten? (ja die bestaan) zo ja dan moet je een nieuw patroon kopen omdat je de spons die in het patroon zit kapot heb gestoten met het vullen van de patroon.

Ook (als het mag) zou ik het ding eens openbreken(niet letterlijk nemen) en helemaal nachecken, en anders ga je ff naar de computerboer

War is the only proper school of the surgeon.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

owja, alles in het ding wat er bruikbaar en wat dingen waar dat je van denk mwah dat moet ens zuiver gemaakt worden maak je ff zuiver met puur alcohol. Ander verklaar ik hem bij deze dood

War is the only proper school of the surgeon.

Verwijderd

gezien het feit dat Epson tanks gebruikt denk ik dat je het wel kan schudden
Witte stepen betekent dat er nozzles verstopt zitten, als een cleaningroutine het niet verhelpt zit je dus met permanent vertopte nozzles in je printkop, vervangen van de printkop(dure aangelegenheid) is dan de enige oplossing

En dit is dan ook de reden waarom Lexmark en HP geintergreerde koppen hebben

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
nee, geen inkt om erin te spuiten, gewoon namaak patroon van Xerox...

denk dat ik een nieuwe printer ga moeten kopen...:'(

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Het printkopkanaal injecteren met 2cc ammonia dmv een injectiespuit hielp bij mij. Je kunt daarbij ook een afgeschreven tank inspuiten met ammonia, terugplaatsen en een aantal cycles laten cleanen. Vervolgens laat je hem een keer een testpagina printen om te kijken of de inkt al weer op gang komt. Zo niet, opnieuw, zo ja, nieuwe tank erop en printen. Dr is een hoop nfo hierover te vinden op t net en ook in news://comp.periphs.printers
Ik heb vorige week nog mijn Epson Stylus Color 600 van een jaar of 5 oud gered op deze manier.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Pagina: 1