SCSi controller + MSI K7T 266Pro2?

Pagina: 1
Acties:

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Toen ik dit weekend mijn PC opnieuw in wilde richten kwam ik het volgende probleem tegen:

Als ik mijn PC opstart met alleen mijn SCSI schijven eraan, kan ik niet opstarten vanaf de HDD, als mijn IDE harddisk eraan hangt gaat het wel. Logisch want Windows XP is zo'n smerig pakketje dat hij dan via IDE naar SCSI boot.

Iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen?

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Wat ik gedaan hebt is mijn ide poorten in het bios dicht zetten ,en booten als eerste vanaf scsi.Later als je XP geinstalleerd hebt kan je je ide poort waar je ide op zit weer eneblen,en XP ziet hem dan gelijk.Ik neem wel aan dat je XP nog moet installeren dus dat zou ik dan doen vanaf cd-rom.

Suc6

• navyseal44
Dat werkt dus bij mij niet, ik wilde dat nl ook.
Dus ook al m'n IDE apparaten eraf gehaald maar dan heb ik dus juist dit probleem...

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb zelf ook dat MSI bord en ik gebruik de Adaptec 29160N scsi controller,en als ik mijn ide schijf actief zet dan heb ik ook dat probleem gehad.Door in je bios je ide helemaal afte sluiten en je boot sequense goed te zetten moet het toch lukken lijkt mij.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Je hebt toch wel in de bios gezegd dat ie van SCSI moet booten?

BIOS-update doen? Het wil wel eens gebeuren dat makers 'vergeten' om die optie goed te laten werken en lossen het met een BIOS-update op :o

webOS all the way!

• navyseal44
Op maandag 04 maart 2002 13:49 schreef Hermanvh het volgende:
Je hebt toch wel in de bios gezegd dat ie van SCSI moet booten?

BIOS-update doen? Het wil wel eens gebeuren dat makers 'vergeten' om die optie goed te laten werken en lossen het met een BIOS-update op :o
Kom ik zo blond over????
Neeh, sorry. Heb de boot sequence goed staan, kan alleen inderdaad nog proberen om de IDE helemaal uit te schakelen in de BIOS. Update al gedaan. Heb het probleem ook maar ff bij MSI gedropped maar die moeten dat helemaal in Taiwan laten onderzoeken...

• navyseal44
Kickje >:) >:)
Pagina: 1