Haal NOOIT een spookrijder in !
Verwijderd
Arctic silver adhesive + met tiewrappies je koeler door de montage gaten aan de zijkant van je socket vastmaken.
dat probleem heb ik ook gehad ik heb een speciale cooler gekocht met meerdere socket pootjes maar er aan plakken wil voor geen meter
maar op het plankje in kwestie (Aopen mx3w pro) zitten geen montagegaten 
collega iets te enthoussiast geweest met t monteren der koeler
collega iets te enthoussiast geweest met t monteren der koeler
Verwijderd
Koop een Alpha heatsink, die gaat dmv 4 bouten in de gaten naast je socket. Icm met een Papst heb je dan meteen de beste koeler, en een stille koeler. Kost wel een beetje...
Succes!
PS Er zijn ook nog wel andere koelers die met 4 bouten door je mobo gaan. Weet alleen niet welke, maar Alpha maakt ze iig.
Edit: Ik zie net pas dat er geen gaten inzitten. Dan weet ik zo snel er niks aan te doen
Succes!
PS Er zijn ook nog wel andere koelers die met 4 bouten door je mobo gaan. Weet alleen niet welke, maar Alpha maakt ze iig.
Edit: Ik zie net pas dat er geen gaten inzitten. Dan weet ik zo snel er niks aan te doen
collega
, ik hoop voor je dat dat bij de computerboer is, ik laat men collega ook altijd de rotklusjes doen zodat als het misgaat ik gewoon garantie ga claimen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Gewoon een cooler kopen die je met die schroefjes vast kan maken en je probleem is opgelost...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
ik weet dat het vroeg is, maar lees alstjeblieft 
het plankje heeft geen gaten rondom het socket...
ftp://ftp.aopen.nl/pub/images/mb/mx3wpro.jpg <-- groot plaatje
dat is em, maar dan met een gehavend socketje
(op het plaatje: allebij de 'lipjes' bovenaan het socket zijn zwaarbeschadigt en er kan dus geen klip meer achter)
(op het plaatje: allebij de 'lipjes' bovenaan het socket zijn zwaarbeschadigt en er kan dus geen klip meer achter)
Er zijn toch koelers die alle pinnetjes gebruiken? zoals de orbjes van Thermaltake? er zullen er vaarschijnlijk nog wel een paar zijn denk ik? dan kan je er zon een op placerenOp maandag 04 maart 2002 09:56 schreef Brick het volgende:
ik weet dat het vroeg is, maar lees alstjeblieft
helaas, allebij de pinnetjes kapot...Op maandag 04 maart 2002 10:10 schreef Ligone het volgende:
[..]
Er zijn toch koelers die alle pinnetjes gebruiken? zoals de orbjes van Thermaltake? er zullen er vaarschijnlijk nog wel een paar zijn denk ik? dan kan je er zon een op placeren
(vraag me niet hoe
misschien is de via c3 iets om erop te zetten
Da is inderdaad wel een idee...als je er dan een klein koelertje opplakt natuurlijk want deze heeft dat ook nodigOp maandag 04 maart 2002 10:15 schreef Brick het volgende:
[..]
helaas, allebij de pinnetjes kapot...
(vraag me niet hoe![]()
)
misschien is de via c3 iets om erop te zetten
als je nou een gaatje in je kastplaat (die onder het moederbord) boort en daar een tie-rap doorheen vogelt die naar je proc. loopt? lekker hard aantrekken en het zit wel weer een beetje fatsoenlijk. (ik zou dan wel even onder je proc. een extra afstand-houdertje plaatsen (in de vorm van een stukje hard plastic ofzo) zo voorkom je dat je moederbord teveel doorbuigt. tis maar een idee. suc6 ermee.
Howdy, misschien kun je met wat knutselwerk de gaatjes gebruiken waarmee je je plank in de kast vastzet? Stukje draadeind en dat aan je koelblokje vastbouten.
ik ben het ding waar de duvel bang voor is
Verwijderd
Plak hem met thermal-adhesive op de CPU.
Sorry, is een beetje gemeen van me. Is alleen een optie als je een goedkope CPU hebt. Als het mis gaat, kun je de koeler dan loskrijgen door ze in het vriesvak te leggen.
Sorry, is een beetje gemeen van me. Is alleen een optie als je een goedkope CPU hebt. Als het mis gaat, kun je de koeler dan loskrijgen door ze in het vriesvak te leggen.
Ik weet niet wat voor kast je hebt, maar misschien kan je over de lengte van de kast een klein balkje maken die de koeler op zijn plaats houdt? (het is wel ontiggelijk precies werk om het balkje goed vast te zetten, maar misschien werkt het?)

Dan zou in het plaatje hierboven het balkje aangegeven zijn tussen de rode pijltjes

Dan zou in het plaatje hierboven het balkje aangegeven zijn tussen de rode pijltjes
I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes
Verwijderd
Pak een DragonORB3 en sluit hem aan op 7volt..of 5 (op 5V is een Tbird 1200Mhz makkelijk te koelen). De dragonORB pakt namelijk de socket op alle 3 de lipjes.
het zat in een klein desktop systeem.
nieuwe plankje is al besteld, want dit geknutsel kan natuurlijk niet in een pc die verhuurd gaat worden
maar misschien neem ik het plankje mee, van een beetje geknutsel ben ik niet vies
nieuwe plankje is al besteld, want dit geknutsel kan natuurlijk niet in een pc die verhuurd gaat worden
maar misschien neem ik het plankje mee, van een beetje geknutsel ben ik niet vies
Pagina: 1