Toon posts:

[Flash] mailform creeren

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag: we zijn bezig met een promotiecd te maken, van daaruit willen we de klanten extra informatie (brochures) aan kunnen laten vragen.

Deze cd is geheel opgezet in FLash en we hebben een pagina gemaakt waarin alle gegevens ingevuld kunnen worden.

Nu wilde ik weten of we deze variabelen in de body van een e-mail kunnen plaatsen, zodanig dat ie automatisch Outlook opent om de mail te kunnen versturen.

M.a.w. kun je variabelen in de body van een e-mail plaatsen? Zo ja hoe?

getURL ("mailto:<e-mail-adres>?subject=Brochures aanvragen&body=<variabelen??????>.");

Verwijderd

Ik heb even gezocht met :( Google :(

Hier moet je je antwoord uit kunnen halen:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/email_link_flash5.htm

:)

Verwijderd

Topicstarter
Dus de variabelen zoals de gebruiker die ingeeft kan ik weer aanroepen door er + voor en achter te zetten.

Als dit zo is, dan weet ik genoeg: hartstikke bedankt

Verwijderd

Graag gedaan. Maak voor de grap het voorbeeldje of na zoals op de website.

Daarna pas implementeren in je eigen demo zodat je ziet en begrijpt wat je doet.

Je kan leuke dingen doen met dit soort funkties en zoals mijn ActionScript boeken zeggen: The Sky is the limit! :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu werkend, alleen nu zit ik met het volgende probleem(pje). de body van de e-mail komt uit meerdere variabelen te bestaan.

Deze moet ik dus opsommen,

ik heb nu het volgende:

on (release) {
gegevens = ??????;
getURL (mailto add "?subject=" add onderwerp add "&body=" add gegevens);
}

Alleen moet gegevens uit een opsomming van variabelen bestaan: namelijk naam,adres,postcode enz.

Hoe kan ik deze variabelen opsommen (liefst ook nog met gewoon tekst ertussen) en deze in de body van de e-mail laten zien?

Verwijderd

Hmmm.

Mijn gedachten zeggen eigenlijk:

Eerst al die variabele velden bij "elkaar" in een nieuwe variabele zetten en die gebruiken bij je e-mail body.

dus:

gegevens = bla bla klant, postcode klant, woonplaats, creditcard, leeftijd dochters, blond of niet blond?.

In VB/VBA/VB.net doe ik het zo voor je, maar ik heb Flash5 niet op mijn laptop dus ik kan het niet testen.

Zoek even op hoe je meerdere velden bij elkaar kan zetten (en als je dit later wilt importeren, doe meteen een ; scheidingsteken er tussen, scheelt je straks een hoop geklooi).

Er is vast een script-achtig-iets in Flash 5 waarmee je van 2 invoervelden 1 veld kan maken (om deze vervolgens te gebruiken als body(in jouw geval GEGEVENS).

Speel even met dit idee ?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Flash != P&W .. wel W&G

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik gebruik Flash om een CD-rom te maken en niet voor webdesign. Dus is het P&W

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
actionscript =~ javascript == W&G != P&W

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Is een W&G topic, maar omdat dit gewoon compleet uitgelegd staat op bv www.flashkit.com moet je er wel uit kunnen komen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.