Suse multi boot probje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een multi boot van Windows 2000 prof + Windows 2000 server, waarna er automatisch een boot menutje werd aangemaakt.

Maar nu heb ik suse er ook bij opgegooid en heb dus dat lijpe boot menu schermje er bij.
Maar nou is het probleem dat er boot optie "Windows" bij staat dat mij dan door stuurt naar de ugly Win2k mulit boot.
Dus dat zou ik even veranderen, zo gezegd zo gedaan, ik gooide "Win2k prof" in het suse boot gedoe en koppelde de hda van "win2k prof" er aan, maar dit gaat dus fout als ik dan met die optie wil booten gebeurt er verder niets :'(
En hetzelde gebeurt als ik de hda van "Win2k server" kies :(

Zou het kunnen zijn dat die multi boot rotzooi van Windows de boot sectors hebben gewist/veranderd op die Win2k's partities ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niets met Bootmagic versie 7.0, van Powerquest
Die werkt goed bij mij althans....

succes
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

het geweldigde boot menu van windows bestaat volgens mij maar uit een bootgedeelte.
hiermee bedoel ik dat ie eigenlijk maar de bootdata van 1 windows vind bij het opstarten.
dit heeft ms opgelost door er een bootmenu voor te plakken met de keuzeoptie om toch de andere windows te kunnen kiezen !
heb hetzelfde probleem.
heb nu een bootmenu voor windows (er staat gewoon windows) en linux.
als ik nu windows kies krijg je het ms bootmenu.
volgens de info op de microsoft site is dit ook niet anders in te stellen !

Meneer 1000 has spoken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 08:24 schreef wolfmannetje het volgende:
Kan je niets met Bootmagic versie 7.0, van Powerquest
Die werkt goed bij mij althans....
Dan zal ik dat even downloaden uhhh kopen.
Maar nog even een vraagje hoe ziet dat boot menutje er dan uit ? Zwart/Wit of ook nog met kleurtjes :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 18:11
Op maandag 04 maart 2002 08:21 schreef RutgerB het volgende:
Ik had eerst een multi boot van Windows 2000 prof + Windows 2000 server, waarna er automatisch een boot menutje werd aangemaakt.

Maar nu heb ik suse er ook bij opgegooid en heb dus dat lijpe boot menu schermje er bij.
Maar nou is het probleem dat er boot optie "Windows" bij staat dat mij dan door stuurt naar de ugly Win2k mulit boot.
Dus dat zou ik even veranderen, zo gezegd zo gedaan, ik gooide "Win2k prof" in het suse boot gedoe en koppelde de hda van "win2k prof" er aan, maar dit gaat dus fout als ik dan met die optie wil booten gebeurt er verder niets :'(
En hetzelde gebeurt als ik de hda van "Win2k server" kies :(

Zou het kunnen zijn dat die multi boot rotzooi van Windows de boot sectors hebben gewist/veranderd op die Win2k's partities ?
Bekend probleempje... als volgt opgelost:
• Lilo niet installen
• een Fat partitie maken met DOS er op en loadlin
• Ff boot gevalletje in NT editten

Werk in any case... althans bij mij. Je krijg dan gewoon zo'n schermpjevan:
code:
1
2
3
Win2k Prof
Win2k Server
SuSE Linux

Je moet dan wel ff Linux als eerste installeren en daarna uno van de windowzen.

My weblog