I've visited the Mothership @ Cupertino
Maar hoe weet een Headset nou welke GSM hij moet behandelen
Verwijderd
Hmm ja. Goeie vraag.
Misschien dat als de verbinding al tot stand is gekomen dat ie ze dan uit elkaar kan houden. Maarals je de verbinding daar in die kamer pas opbouwt .. geen idee
Misschien dat als de verbinding al tot stand is gekomen dat ie ze dan uit elkaar kan houden. Maarals je de verbinding daar in die kamer pas opbouwt .. geen idee
Hmm, je kunt je blauwtand telefoon in ieder geval een ID geven, zodat je met de laptop de goede tel kan selecteren (en daarna weer hidden gooien zodat je buren-in-de-trein niet je telfoon ontdekken als ze toevallig gaan klooien
)
wat betreft headsets enzo, dit is slechts een theorie, maar volgens mij kun je de telefoon laten "zoeken" naar headsets (en car handsfree kits ook trouwens) en waarschijnlijk zul je dan op de headset een handeling moeten uitvoeren (knopje "maak verbinding" indrukken ofzo) om ze te linken..)
helaas heb ik daar verder nog geen ervaring mee...
enfin, je hebt het over een "testopstelling" ... als je daarmee ook gaat testen kom je er vanzelf achter... (als dit een fictieve testopstelling is, ik ben benieuwd of er dan al iemand is geweest die de opstelling wel al zo heeft gehad...)
wat betreft headsets enzo, dit is slechts een theorie, maar volgens mij kun je de telefoon laten "zoeken" naar headsets (en car handsfree kits ook trouwens) en waarschijnlijk zul je dan op de headset een handeling moeten uitvoeren (knopje "maak verbinding" indrukken ofzo) om ze te linken..)
helaas heb ik daar verder nog geen ervaring mee...
enfin, je hebt het over een "testopstelling" ... als je daarmee ook gaat testen kom je er vanzelf achter... (als dit een fictieve testopstelling is, ik ben benieuwd of er dan al iemand is geweest die de opstelling wel al zo heeft gehad...)
DatDus.DE --- DatDus!
Verwijderd
Zoiets zullen ze toch wel aan gedacht hebben? Dan moet het ergens in de specs van de standaard staan of zo.
met pc - telefoon moet je een pair maken. Je zet de pc dan op discover, die de tel vind. Dan kan je verbinding maken, met een bepaalde code die je op dat moment zelf moet verzinnen. Deze code moet je in de tel invoeren en je hebt verbinding. Zoiets zal het ook wel gaan met een headset, alleen heb je daar geen toetsenbord
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
OK ik begrijp dus dat de telefoon en de laptop verbinding makkelijk gemaakt kan worden.
Bij de NOKIA site vind ik een beschrijving van hun BlauwTand Headset. Deze heeft maar 3 toetsen.
Volume Harder, Volume Lager/Uit, Gesprek aannemen/afbreken.
Moet ik me nu voorstellen dat je via de telefoon de juiste BlueTooth headset aan het toestel verbind?
Daar zou je toch mee kunnen klooien?

(PS: vind het een fantastische techniek en ben al aan het sparen voor een 6310 of 8910, maar de exacte beschrijvingen van BlueTooth zonder handleiding van Nokia is toch wel lastig)
Bij de NOKIA site vind ik een beschrijving van hun BlauwTand Headset. Deze heeft maar 3 toetsen.
Volume Harder, Volume Lager/Uit, Gesprek aannemen/afbreken.
Moet ik me nu voorstellen dat je via de telefoon de juiste BlueTooth headset aan het toestel verbind?
Daar zou je toch mee kunnen klooien?
(PS: vind het een fantastische techniek en ben al aan het sparen voor een 6310 of 8910, maar de exacte beschrijvingen van BlueTooth zonder handleiding van Nokia is toch wel lastig)
Dat moet toch echt op de een of andere manier kunnen want als bluetooth op Nokia;s een beetje standaard gaat worden heb je in de bus een probleem denk ik
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Ik stel deze vraag precies voor dit soort situaties. Lijkt me namelijk nog al vervelend worden als je BlauwTand apparatuur ineens switched van headset of telefoon, zonder dit te willen.Op maandag 04 maart 2002 16:28 schreef HeatWave het volgende:
Dat moet toch echt op de een of andere manier kunnen want als bluetooth op Nokia;s een beetje standaard gaat worden heb je in de bus een probleem denk ik
Ik begrijp wel dat dit alleen geswitched mag worden in een idle-state. Maar vind het nog steeds een beetje raadsel achtige techniek.
Ik kan nergens op internet echt vinden hoe BlauwTandjes omgaan in een virtuele test-opstelling, zoals hierboven beschreven.
voorzover ik blauwtand begrepen heb werkt het als volgt:
- je zet je PDA op de "ontdek" stand
- je laat je telefoon zoeken, en ze vinden elkaar
- je moet een PIN bedenken die je invult op de te ontdekken machine. Deze PIN vul je vervolgens ook in op je telefoon.
- en er is connectie!
b.t.w -- > ze hebben een soort ID's waaraan ze elkaar herkennen, en je kan niet zomaar met jouw blauwtand headset iemands anders telefoongesprek afluisteren. Bovendien doet bluetooth aan frequency hopping, dus hij wisselt met enige regelmaat van frequency. Het is dus nog best moeilijk om er tussendoor te komen, maar hoe het precies werkt weet ik nog steeds niet, binnenkort zal ik het weten, als mijn 6310 thuis aankomt
- je zet je PDA op de "ontdek" stand
- je laat je telefoon zoeken, en ze vinden elkaar
- je moet een PIN bedenken die je invult op de te ontdekken machine. Deze PIN vul je vervolgens ook in op je telefoon.
- en er is connectie!
b.t.w -- > ze hebben een soort ID's waaraan ze elkaar herkennen, en je kan niet zomaar met jouw blauwtand headset iemands anders telefoongesprek afluisteren. Bovendien doet bluetooth aan frequency hopping, dus hij wisselt met enige regelmaat van frequency. Het is dus nog best moeilijk om er tussendoor te komen, maar hoe het precies werkt weet ik nog steeds niet, binnenkort zal ik het weten, als mijn 6310 thuis aankomt
If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.
Pagina: 1