Toon posts:

vnc en andere oplossingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik loop tegen een probleempje op...

sinds ik mijn pci beeldkaart in mijn server heb vervangen voor een pci netwerkkaart, maak ik gebruik van de geintegreerde vga van mijn compaq prosignia 500 server.
dat komt dus ineens neer op een maximale resolutie van 800*600 bij -jawel- 16 hele kleuren B-)

nu kom ik er achter dat mijn vnc server een çonnection closed' geeft bij het inloggen. dit komt zoals ik heb gelezen door de beeldscherminstellingen (die ik niet kan wijzigen)

nu de vraag:
zijn er andere paketten dan vnc waarmee ik WEL een verbinding op afstand tot stand kan brengen, ook al zijn er maar 16 kleuren?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:50

Tjark

DON'T PANIC

Misschien dat tightVNC het wel kan (ietsje meer geavanceerd)?

*insert signature here

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
remote administrator, daarmee kun je zelfs precies aangeven hoeveel kleuren je wilt op je remote station. werkt echt vele malen sneller als VNC (niet gratis)

http://www.famatech.com/download.htm

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58
Dat vele malen sneller durf ik echt ten stelligste te betwijfelen. De processor load van deze KVM is abnormaal hoog! Nee en kom niet aan dat het wel aan mijn machines zal liggen, want anders krijg je een draai om je oren met specs.

Ik gebruik om mijn linux server ook VNC en het werkt supersoepel! Ik heb daar trouwens geen enkel probleem met kleurdiepten. Er zit een ISA kaartje in die bak die volgens mij net 800x600 met 16 kleuren op 45 Hz aankan (beetje overdreven ;)). Maar ik draai geVNC'ed toch netjes 1152x864x32bit. Load blijft ook erg laag.

Verwijderd

idd Remote Administrator kan een oplossing
zijn hier draait Remote Administrator beter
dan VNC waardoor het komt weet ik zeer zelf
niet. Overigens gebruiken we toch VNC, mede
vanwege het feit dat we meerdere OSés hier
gebruiken (Linux/FreeBSD/Windows)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
het punt bij vnc is dat ik EEN driver nodig heb (denk ik :)) en aangezien ik een dusdanig oude cirrus logic chip in mijn compaq prosignia heb zitten, dat w2k een VgaSave driver installeert die niet te configgen is, geeft vnc dus een connection closed bij het aanloggen :(

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 01:37 schreef BuG2FiX het volgende:
remote administrator, daarmee kun je zelfs precies aangeven hoeveel kleuren je wilt op je remote station. werkt echt vele malen sneller als VNC (niet gratis)

http://www.famatech.com/download.htm
ff offtopic...

Kun je bij dat remote administrator bij de client ook via een proxy connecten?

Verwijderd

Topicstarter
als je kan pingen, kan je ook connecten

current status:
vnc werkt nog steeds niet, ligt waarschijnlijk aan de driver
remote client versie 2 werkt prima

maaruh:
remote client vraagt nogal wat processorkracht?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44

TheVMaster

Moderator WOS
ehh..Remotely AnyWhere is ook een goed alternatief :)

www.remotely-anywhere.com geloof ik!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
remote administrator is een prima vervanging voor vnc, al werkt vnc wat lichter op het eerste gezicht...
maar goed, het werkt :)
thanks guys
Pagina: 1