Toon posts:

pico in debian (deb file)

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand een .deb file waarmee ik makkelijk pico kan installen op debian?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

nano is een pico-kloon voor debian..
apt-get install nano

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

Was pico niet onderdeel van pine ? Nano is idd pico clone :)

Verwijderd

Topicstarter
pico is inderdaad onderdeel van pine, geprobeerd te installeren maar liep tegen ontzettend veel problemen aan.

Nano werkt perfect, thx!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
als je nou in het vervolg meer van dat soort vragen hebt, dus bijv. in dit geval iets over pico, doe dan es "apt-cache search pico". (je kunt dus met apt-cach search zoeken, en da's best makkelijk :) )
nano is in dit geval best handig, en je kunt eventueel een symbolic link aanmaken die ervoor zorgt dat nano wordt uitgevoerd als je pico typt. pico komt idd meestal samen met pine, en dat is bij mijn weten non-free software.
<edit>
...pine, geprobeerd te installeren maar liep tegen ontzettend veel problemen aan....
Met alien (apt-get install alien) kun je .rpm omzetten naar .deb geloof ik, misschien kun je daar wat mee, want pine is ook best handig ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

[topic=319439]

Osiris zegt het al een beetje en ik wil het nog eens even benadrukken.

Dit is nu typisch een vraag die je met wat zelfinitiatief heel makkelijk zelf op kunt lossen.

Is alleen maar goed, als je met Linux werkt ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.