Commodore 64 spellen van internet op tape zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb net weer mijn commodore 64 van zolder gehaald (deed het nog steeds perfect), maar ik wil de duizenden games die je op internet kan downloaden op mijn 1530 datasette afspelen. Nou heb ik hier: http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/wavprg.html
een programma gevonden dat de tape images (ook wel .t64 files omzet in geluid dat je dus kan opnemen op de tape-deck. Dat lukt allemaal. Als ik alleen de tapes afspeel op mijn c64 krijg ik found: (iets dat niet op bmx racer lijkt(ik heb deze truck namelijk geprobeerd bij dit spel)) en dan een out of memory bericht. Nou weet ik dat er een kabel (XM1541) is voor je 1541 disc drive, maar die 1541 heb ik hier niet. Dus kan iemand mij:
1. c64 tapes sturen met games
2. een 1541 verkopen/schenken
3. vertellen of je c64 floppy's ook in een 5 1/4 inch disc drive van je pc kan stoppen en via een emulator de spellen dan op floppy kopieren (dit scheelt mij de aanschaf van zo'n kabel die de pc met je 1541 linked
4. vertellen hoe ik wel goed de wav files kan opnemen en het geheel laten werken?

Zijn er nog actieve c64 die weten of er nog beurzen etc zijn?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Heb je al ge-experimenteerd met de instelling-hoe-hard je hem zet tijdens het opnemen op cassette?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
ik hou me er niet enorm mee bezig, maar ik weet dat er redelijke emulatoren zijn voor de pc, en dat er schema's zijn om zelf een converter te bouwen zodat je je echte C64(Arcade!) joystick kan gebruiken op je pc. Voordeel van zo'n oplossing is dat je je harddisk kan gebruiken voor de opslag van de spellen, en dat is stukken beter dan die bejaarde diskettes / tapejes. Ik gebruik zelf als emu ccs64. Als je hiermee zoekt, zul je zat vinden denk ik. Maar gedownloade spellen omzetten naar tape.....brrrrrr, waar begin je aan :P

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14282

bij c64s zit een schema hoe je een 1530 moet aansluiten op de pc,
dan kan je via deze emulator de progs wel op tape zetten.

Commodore floppies zijn niet compatibel met pc floppies, en kunnen dus ook niet gelezen/gescreven worden, maar zelf een kabel maken kost weinig en is niet moeilijk.
edit:
...correct nederlands typen wel :)

de hcc heeft nog een gebruikersgroep die 6x per jaar een meeting organiseerd.
http://commodore-gg.hobby.nl/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7477

En je kan ook je pc gebruiken als c64 diskdrive.

Via de lpt poort gedraagt de pc zich naar de c64 toe als een diskdrive. Effe zoeken en met een oude pc heb je meer opslagruimte op je c64 dan je ooit van hebt kunnen dromen.

(zelf geen ervaring en ik zal later nog eens zoeken naar een link)

[edit, effe zelf gezocht]

Hier een pagina met c64 info. Ga naar de help en al uw vragen worden beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kan iemand mij uitleggen wat dit met casemodden heeft te maken?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39
>> [forum=12].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:36

pistole

Frutter

Op maandag 04 maart 2002 09:42 schreef WooK het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat dit met casemodden heeft te maken?
misschien heeft ie een pc in de case van zijn c64 gebouwd :)
of andersom :)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Om er nou meteen 2 topics over te openen is ook wat overdreven :P :)

[topic=428698/1/50]

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

[beetje off topic]

Vroeger had je op de radio een programma waar ze "software" uitzendden! Dat was zo cool: en dan nu dames en heren: GALAGA, druk nu record in op de tape recorder en zet hem ovr 40 minuten uit.....

YEAH.

[/beetje off topic]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Anoniem: 73288

Op zaterdag 21 december van 10:00 tot 16:00 uur zal er een Commodore computer clubdag worden georganiseerd door de HCC in het Trefpunt, Kerkweg 21 in Maarssen. Er zullen mensen vanuit geheel Nederland maar ook van daarbuiten aanwezig zijn. De allerlaatste ontwikkeling genaamd de CommodoreOne zal door onze Amerikaanse bezoekster Jeri Ellsworth geshowd worden. Zij heeft een geheel nieuwe videochip ontwikkeld waardoor de "C64" games met een veel hogere resolutie en op een VGA scherm gespeeld kunnen worden. Door één van onze clubleden is er ook een nieuwe 32-bit processor gemaakt en ook deze is te zien. Radio 1 zal 's ochtends aanwezig zijn om er een reportage van te maken. Natuurlijk is er ook volop ruimte voor allerlei andere Commodore fans, zoals sleutelaars, verzamelaars, retro-gamers, SID-muziek fans enz. Je kan oude lintjes laten re-inkten en emulatoren bekijken. Ook is te zien hoe je van internet C64 spelletjes kan downloaden en op een 5 1/4 floppy kan zetten. Verder is er ook een flinke Amiga hoek en zijn er natuurlijk nog veel meer soorten Commodore computers. Voor meer informatie: http://commodore-gg.hobby.nl/
Pagina: 1