Toon posts:

Alternatief voor Digidoc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een Digidoc 5.

De digidoc heeft namelijk 8 temp. sensoren, echter dat vind ik teveel. Bovendien is het ding moeilijk te bestellen en is het redelijk prijzig.
Nu had ik een apparaatje gezien van Asus dat direct op je mobo aangesloten wordt, maar aangezien ik een MSI mobo heb...gaat dat niet werken.

Weet iemand een anders een alternatief?

Verwijderd

Misschien kun je losse tempsensors gebruiken. Elke sensor een display. Aangezien je er toch weinig wil gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja...ik wil het niet weinig gebruiken...alleen 8 temperatuur sensoren vind ik weer te veel. Bovendien bevalt me die fan niet.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:27 schreef Pum het volgende:
ja...ik wil het niet weinig gebruiken...alleen 8 temperatuur sensoren vind ik weer te veel. Bovendien bevalt me die fan niet.
Ben je er dan al over uit hoeveel sensors je kunt gebruiken? Dat vergemakkelijkt het een boel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 00:29 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Ben je er dan al over uit hoeveel sensors je kunt gebruiken? Dat vergemakkelijkt het een boel.
Hehe...sorry.
Stuk of 4-5

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:31 schreef Pum het volgende:

[..]

Hehe...sorry.
Stuk of 4-5
Dan zou ik toch maar denken aan een digidoc.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

waarom _geen_ Digidoc?
ik kan me niet voorstelle dat er apparaatjes op de markt zijn met 4/5 sensoren die dan veel goedkoper zijn.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44
of je dumpt je msi en koopt een asus mobo en dat asus ding.. ben ze naam kwijt maar kweet welke je bedoelt :D

Verwijderd

digidoc 3

minder tempsensoren, minder prijzig

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:40

megaman144

waarom ik weet het niet

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ja wel jammer dat ze moeilijk verkijgbaar zijn, had eer laatst 1 bestel maar die werd ook gecanceld. Maar dat ding van de conrad ziet er wel strak uit

"Is your mother proud of you ?"

Verwijderd

kan iemand mij de naam van dat asus dingetje geven, ben wel geinterreseerd, of waar kan ik dat ding kopen??

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

zoek eens op de asus-site :?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

dat ding van conrad is idd wel mooi, maar een digidoc haal ik gewoon bij memo in denbosch(dat is bij het station), woon ik vlakbij :D

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je alleen temps wil meten....dan staat hier een mooi alternatief http://www.madhacker.org/mbmsensors.htm
Deze gast gebruikt een IC dat signalen van temperatuurgevoelige transistors (ook de ingebakken sensor van de xp!) geschikt maakt voor de SMbus...die vervolgens netjes uitgelezen wordt door motherboard monitor. Nadeel is dat de chip die hier is gebruikt nogal lastig te solderen is...op www.maxim-ic.com zijn wel goeie alternatieven te vinden.

edit: het spreekt voor zich dat je de temps van MBM dan weer netjes op een LCD kan laten zien...

I reject your reality, and substitute my own.

Pagina: 1