FSB oc nu wel of niet veilig?

Pagina: 1
Acties:

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Nou die vraag lijkt me vrij simpel, en ik stel deze vraag omdat ik mijn pc wel wil oc alleen ik heb een XP proc. En dat zijn krengen om te unlocken, Nu wil ik dat op den duur wel gaan doen, maar momenteel wil ik het risico nog niet nemen :P.
Anyway, nu weet ik dat FSB oc een oplossing is, maar ik heb ook gehoord dat het schadelijk kan zijn voor eventuele andere hardware aangezien je met FSB alles oc.

Is het nu werkelijk zo schadelijk voor systeem of valt dat nog mee?

Signature

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

bij mij is er iig nooit iets kapot gegaan en ken ook niemand waar dat wel zo is. als het niet goed meer werkt moet je de fsb gewoon weer omlaag doen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Dat zal meestal wel meevallen maar het kan idd zo zijn dat na 3 weken je hd moeilijk gaat doen.

Ook bij een te hoge pci/agp bus willen je netwerkkaartje en je videokaartje oid wel eens moelijk gaan doen. ze lopen tenslotte buiten specs en zullen harder slijten.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:13 schreef salvador4 het volgende:
Dat zal meestal wel meevallen maar het kan idd zo zijn dat na 3 weken je hd moeilijk gaat doen.

Ook bij een te hoge pci/agp bus willen je netwerkkaartje en je videokaartje oid wel eens moelijk gaan doen. ze lopen tenslotte buiten specs en zullen harder slijten.
Slijten.. Ik vind het allemaal bullshit, ik heb nooit echte problemen gezien dan iets dat het deed de volgende dag niks meer deed terwijl je er niks aan veranderd hebt. Misschien een voeding, maar echt gen cpu/memory/videokaart...

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Op maandag 04 maart 2002 00:17 schreef Wapzer het volgende:

[..]

Slijten.. Ik vind het allemaal bullshit, ik heb nooit echte problemen gezien dan iets dat het deed de volgende dag niks meer deed terwijl je er niks aan veranderd hebt. Misschien een voeding, maar echt gen cpu/memory/videokaart...
Het KAN zo zijn. Ik heb ook nooit echt problemen en draai zelf ook fsb's van 170 mhz. Wel eens een asus A7v en 128 mb dimmetje defect gekregen door overklokken. Als er hier iets kapot gaat weet ik iig wat er aan de hand is en ben ik ook bereid nieuw spul te kopen.

hier een kleine greep uit de search..

[topic=159312/1/25]
[topic=192907/1/25]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

het eerste wat ik deed toen ik me pc vorige wee kkreeg was me fsb omhoog gooien. 10mhz omhoog is niet veel maar me 1700+ stond er wel ineens als een 1900+ (bij opstarten).
Nu schijnt dit zwaar slecht te zijn voor je ram (256mb DDR) maar ik heb er nog niets van gemerkt.
mijn fsb is gewoon via de bios in stapjes van 1mhz te verhogen (100mhz~168mhz)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik snap dat niet.. Ik vind het eigenlijk een beetje onzin... Als je een cpu hebt die op 900 (bv mijne) 35 graden is.. en als ik em op 1000 zet issie ook 35 graden.. dan vind ik het echt vaag dattie sneller kapot zou gaan, volgens mij gaatie dus ook niet sneller kapot... 35 graden is 35 graden, 100 mhz en de fsb op 133 ipv 100 dat maakt dus geen ruk uit...

zelf heb ik mijnes wel geunlocked... niet moeilijk bij een duron...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

:X nix gezegd

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 14:17 schreef miessie het volgende:
newbie:

cpu unlocken? Hoe bedoel je unlocken?

ik heb een asus a7v met een amd thunderbird 1ghz, hoever zou ik dat kunnen overklokken?
lees de OCM faq

• snars
  • Niet online
Ik heb al 2x m'n hd moeten formatteren na een OC....maarjah als ik dan toch zelfgemaakte waterblokken op m'n XP ga strappen en de Dremel loslaat op m'n kast...mjah dan kan ik niet echt inzitten over die 3 gig aan por...uh werkstukken voor school die ik kwijt ben >:)

I reject your reality, and substitute my own.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik zit nu met een FSB op 153, en loopt nu prima.
kheb alleen ff een klein 40 mm fan op de heatsink van mijn oude viper 770 moeten schroeven (voor de GPU) anders hielt hij er al bij 145 bij op.
bij 157 loopt hij vast, weet nog niet wat het is, maar het kan zijn dat ik dan de proc nog wat meer Vcore moet geven, probeer ik nog wel eens.
heb tot nu toe weinig probs uds.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

hij zit er vooral over in of het gevaarlijk is. niet per se zo de temperatuur.
ik zit er over in vanwege me (noname) ddr ram. 10mhz verhogen is bij ddr ram al met 20 omhoog :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 04 maart 2002 21:29 schreef Oxigun het volgende:
hij zit er vooral over in of het gevaarlijk is. niet per se zo de temperatuur.
ik zit er over in vanwege me (noname) ddr ram. 10mhz verhogen is bij ddr ram al met 20 omhoog :P
Dat is niet helemaal juist.
DDR-SDRAM loopt netzogoed gewoon op 133MHz. Dat zowel positieve als negatieve pulsen gebruikt worden brengt een theoretische snelheid van 266MHz met zich mee. Het geheugen loopt echter gewoon op 133MHz.
1Mhz verhoging is dus ook echt maar 1Mhz hoger en geen 2MHz. >:)

Simpele voorbeeld tekening.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rick2001/sdram-ddrsdram.JPG

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Tsja, het duurde bij mij een hele tijd voordat ik hem stabiel kreeg.
Maar nu loopt ie goed (146 Mhz), alleen is de HD een beetje verneukt en loopt Windows supertraag, dus moet de boel nodig een keer formateren. Dus je moet wel uitkijken. Bij een oude HD had ik de bootsector ook al een keer verneukt bij een hoge FSB.

Automatiseren kan je leren!

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

heb nooit problemen gehad met fsb océn,..had m'n piii op 175mhz lopen vlekkenloos,...nu een celly 1300 op 124mhz kan nog wat harder...

kortom, geloof niet in slijtage omdat je pci en agp harder lopen.

Tubes....It's what make music music!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik heb mijn MSI moederbord er mee gesloopt :( .
had fsb op 115 mhz gezet ging 1 uur goed sindsdien is tie nooit meer aan gegaan :( . AMEN >

• silitek
  • Laatst online: 14-08 19:55

silitek

Tubes Only

R.I.P...maar ja, MSI he..niet bepaald een overclock board
Op maandag 04 maart 2002 22:31 schreef Galaxis het volgende:
Ik heb mijn MSI moederbord er mee gesloopt :( .
had fsb op 115 mhz gezet ging 1 uur goed sindsdien is tie nooit meer aan gegaan :( . AMEN >

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

gewoon kijken tot hoever je overigge hardware het nog goed doet op de fsbi en je pci bus.

loopt hij onstabiel dan weet je dat je niet meer verder kunt gaan hiermee

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

duron 1ghz @ 120Mhz / 1,2Ghz, alles huid het goed uit..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:12
Op maandag 04 maart 2002 00:12 schreef cosmoOo het volgende:
bij mij is er iig nooit iets kapot gegaan en ken ook niemand waar dat wel zo is. als het niet goed meer werkt moet je de fsb gewoon weer omlaag doen.
Ik ben mijn TNT-2 32 MB zo kwijt geraakt... Op 105 bus al ...

Helemaal dood :(
Pagina: 1