Sommige sites niet bereikbaar via Winroute

Pagina: 1
Acties:

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:31

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb hier een netwerkje van 2 Win XP pc's... Op PC 1 staat Winroute 4.2 geïnstalleerd. En op PC 2 connect ik via DHCP enzo.
PC 1 maakt verbinding met Casema (Premium Broadband).
Alles lijkt goed te werken maar sommige sites zijn niet bereikbaar op PC 2. Terwijl ze het op PC 1 prima doen. Als ik connect met TMF Web over ISDN dan doen die sites het zowel op PC 1 als PC 2.... Rara hoe kan dit?
Een voorbeeld van een site die 't niet doet is http://teletekst.nos.nl

Ik had hier al iets gevonden over DefaultTTL maar dat hielp ook niet echt. Wat nu?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

je hebt je DNS settings op de e.o.a. manier vern**kt.

kijk of DNS forwaring allemaal goed staat (dwz: alle DNS instellingen uit, behalve het forwarden naar de default-dns.)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Dat is 't niet.... een nslookup voor teletekst.nos.nl geeft gewoon het juiste ip adres terug. En als DNS niet zou werken zou geen enkele site het moeten doen.

Het viel me wel op dat de sites die het niet doen ook niet te pingen zijn, zelfs niet op de winroute machine.

Verwijderd

dan denk ik zomaar dat het ligt aan de dns server van casema. of denk ik nu in de verkeerde richting?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Oftewel, op de client gewoon de DNS van TMF instellen... :) 62.100.30.228

Forget your fears...
...and want to know more...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

welke ip-adressen heb je toe gewezen aan die machines?

zijn ze wel uit de zogenaamde vrije ranges? 192.168.x.x of 10.x.x.x?
(er kunnen meer zijn maar die weet ik ff niet uit mijn hoofd)

die 10.x.x.x range wil ook nogwel eens problemen veroorzaken omdat kabelaars die ip's gebruiken voor hun eigen machines... iig Chello doet dat...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 16:13

sjaak

un giorno credi

Wat voor os'en draai je?

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 01:42 schreef Aetje het volgende:
Oftewel, op de client gewoon de DNS van TMF instellen... :) 62.100.30.228
Nee! Het heeft niets met DNS te maken (nslookup werkt toch gewoon)

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 09:18 schreef micha het volgende:
Wat voor os'en draai je?
Ik heb hier een netwerkje van 2 Win XP pc's...
:)

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 01:47 schreef Duur het volgende:
welke ip-adressen heb je toe gewezen aan die machines?
PC 1 heeft 192.168.0.1, PC 2 heeft 192.168.0.2 (bijde subnet 255.255.255.0)

Verwijderd

aan de ip adressen cq subnets ligt het niet

zoals Dirk-Jan al zei: het ligt waarschijnlijk aan je dns forwarding

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 15:01 schreef Zipje het volgende:
aan de ip adressen cq subnets ligt het niet

zoals Dirk-Jan al zei: het ligt waarschijnlijk aan je dns forwarding
een nslookup werkt dus dat is het niet...
(op een verkeerde entry in de dns server na dan)

toevallig problemen met https?
misschien een rule aangemaakt dat er alleen naar port 80 geconnect mag worden en niet naar 443?

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
[topic=403514/1/25]

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om zowel MaxMTU als DefaultTTL in HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters te zetten met verschillende waardes -> Booten en nog steeds kan ik sommige sites niet benaderen.
Echt vaag dit.

Het vage is ook dat alle sites die 't niet doen ook niet pingbaar zijn, ook niet vanaf de pc met de echte verbinding waar de sites hetzelf wel doen. Het lijkt wel of winroute die site wil pingen en als dat niet kan hij gewoon niets doorlaat ofzo....

Verwijderd

Post eens de output van een traceroute naar een site die hetniet doet (tracert teletekst.nos.nl in een dos box)..

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 22:34
Ik trap deze thread maar weer ff omhoog want ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem. Op een client van winroute kan ik sommige sites niet bekijken, terwijl dit wel op de winroute computer wil. Pingen lukt overigens op beide computers. Het vreemde was dat dit probleem ook met google.nl is, maar dat gister deze site gister wel even heeft gewerkt op de client :S. Mijn MTU heb ik op 1472 gezet. pingen met 1473 werkte niet. Hoe kan ik trouwens zien of de computer idd de MTU van 1472 uit mijn register pakt?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Staat er niks in je errorlog?

Overigens lijkt WinRoute mij niet altijd even eerlijk in het verdelen van de bandbreedte zodra je internetpijpje vol zit, doe je nog wat anders dan alleen die site opvragen?

(En als je wel wat anders doet, zoals Kazaa, en/of er staat een Too Many Connections in je log, dan moet je ff in de winroute-faq kijken. Daar wordt uitgelegd hoe je in het register NatConnLimitPerHost en NatTableSize moet aanpassen. Maar dat het daaraan ligt is een gok.)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Vjenne
  • Laatst online: 17-07 22:34
Er staat niks in de error log. Ik heb alleen MSN ernaast draaien, maar die maximum connecties heb ik ookal op 1200 ofzo gezet.(dit inverband met een worm die voor deze melding zorgde, duurde ff voordat ik daar achter kwam). Maar van die melding dat erteveel connecties zijn heb ik nu dus geen last meer.
Pagina: 1