Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
4x voor me CubX mobo die heeft 4x IDE sloten
2x voor me Abit TH7-II RAID...
kortom als iemand mij wil sponsoren dan vind ik rounded cables ok, anderz niet..
pfft je cases zijn mooi, maar je ben te lui om je kabels rond te modden? da kan ik zelfsOp zondag 03 maart 2002 22:58 schreef ReseTTim het volgende:
owja rounded cables die lang zijn is ff niet in het zicht omdat die cables mij gewoon te duur zijn... kheb namelijk dan meteen teveel cables nodig...
kortom als iemand mij wil sponsoren dan vind ik rounded cables ok, anderz niet..
koop gewoon normale lange kabels en mod ze rond, in een half uurtje klaar
neej kheb gewoon lange kabels nodig.. dus ik vroeg me af of ik gewoon ook los bijv. 10meter ata6/100 IDE cable kon kopen en dan zelf de connectors erop moet zetten..Op zondag 03 maart 2002 23:51 schreef bolleh het volgende:
[..]
pfft je cases zijn mooi, maar je ben te lui om je kabels rond te modden? da kan ik zelfs
koop gewoon normale lange kabels en mod ze rond, in een half uurtje klaar
Ik weet niet of die 'krengen' ook bestaan voor UATA 80p dingen. Maar ik weet ook niet wat voor max.lengte ze mogen hebben.
Van die oude (dus max U33) kabels heb je ze in max. 1.20m. Die kabels zijn wel makkelijk te rounden. Maar voor die UATA kabels zou ik het dus niet weten, sorry.
was 75cm nu nog maar 20cm
het kan wel als je maar voorzichtig en precies bent
ja, hij werkt ook nog
ik weet niet of je flatcable zo los kunt krijgen en die connectoren..
flatcable boeit me niet...Op maandag 04 maart 2002 00:15 schreef DarkRider het volgende:
uhm ik heb wel me floppy kabel gemod
was 75cm nu nog maar 20cm
het kan wel als je maar voorzichtig en precies bent
ja, hij werkt ook nog
ik weet niet of je flatcable zo los kunt krijgen en die connectoren..
tis meer de ATA66/100 die zijn het belangrijkst.. tis voor me hddz en cdromz..
Verwijderd
We hebben die troep gewoon op roll bij de Display hangen hoor...
ze zijn best wel duur, maar ik zal wel eens ff opzoeken wat dat gaat kosten...
Of je die connecters ook voor ATA100 kabels los kan krijgen weet ik niet (zal haast wel). Voor de rest is het niet moeilijk hoor.
Ik heb trouwens al rounded IDE kabels gezien van 90cm, is dat nog te kort?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
2030Wp + 2520Wp PVoutput
hey kom ff met msn online plz...Op maandag 04 maart 2002 00:25 schreef Oeloe het volgende:
Zeg ReseTTim, als je het dan gewoon vanmiddag ook ff aan mij gevraagd had...
We hebben die troep gewoon op roll bij de Display hangen hoor...inlc. connectoren..
![]()
ze zijn best wel duur, maar ik zal wel eens ff opzoeken wat dat gaat kosten...
Ik zit hier in een oud topic te lezen dat iemand dus wel zo'n kabel in 80cm heeft gezien. Nou is het de vraag: "waar"???
Ik moet toch maar is sneller leren typen
Verwijderd
Zorgvuldigheid en een bankschroef is het enigste wat je nodig hebt.
M'n kortste 80-aderige is er eentje van 30 centimeter geworden:

Succes met knutselen. Spaart je een hoop geld uit,
en je kunt ze precies zo lang maken als je zelf wilt.
spies dat wil ik.. hoeveel was jij ong kwijt??Op maandag 04 maart 2002 00:35 schreef newcleus het volgende:
Zelf maken is een eitje.
Zorgvuldigheid en een bankschroef is het enigste wat je nodig hebt.
M'n kotste 80-aderige is er 1 van 30 centimeter geworden:
[afbeelding]
Succes met knutselen. Spaart je een hoop geld uit,
en je kunt ze precies zo lang maken als je zelf wilt.
Verwijderd
Paar meter kabel van een rol gekregen, en connectoren bij collega monteurs.
Heb jij geen kennissen ?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
kheb niet echt kennissuh.. maar als je het leest gah ik hopen dat Oeloe ze kan krijgen? want die werkt bij display en dan krijg ik ze vast wel voor een leuke prijs.. eerst weten of hij ze kan krijgen...Op maandag 04 maart 2002 00:37 schreef newcleus het volgende:
uhhhhm, niks.
Paar meter kabel van een rol gekregen, en connectoren bij collega monteurs.
Heb jij geen kennissen ?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
mmh ff rekenen..Op maandag 04 maart 2002 01:48 schreef Settler het volgende:
Bij Mycom verkopen ze 90cm ata100 kabels voor 8 euro, niet echt duur te noemen dus....
6 x 8 = 48 pleuroz = 100 guldenz ong..
ok ik kan inkoopprijs krijgen ken iemand die bij de groothandel van mycom werkt maar dan vind ik de helft ervan denk ik nog teveel...
(kweet dit niet zeker, iemand die dit kan bevestigen?
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Ja klopt. Als hij te lang werdt krijg je dataverlies. Dat kwam sneller bij ata 80 kabels voor dan de 40.Op maandag 04 maart 2002 08:41 schreef Haco het volgende:
maar er was geloof ik ook een maximale lengte die je kon hebben, anders werkte die kabel nie meer
(kweet dit niet zeker, iemand die dit kan bevestigen?)
Verwijderd
Volgens mij ben je met eigenbouw echt niet minder kwijt hoor!!Op maandag 04 maart 2002 01:53 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
mmh ff rekenen..
6 x 8 = 48 pleuroz = 100 guldenz ong..
ok ik kan inkoopprijs krijgen ken iemand die bij de groothandel van mycom werkt maar dan vind ik de helft ervan denk ik nog teveel...
Ik denk dat het verkeerde zuinigheid is om voor 1 of 2 euro verschil zelf kabels te gaan willen maken...
Met ook nog eens de kans dat ze het niet doen op de koop toe...
Nee, bestel maar lekker gewoon kant en klaar kabels bij de mycom...
Verwijderd
maximum cable length of 18 inchesOp maandag 04 maart 2002 08:41 schreef Haco het volgende:
maar er was geloof ik ook een maximale lengte die je kon hebben, anders werkte die kabel nie meer
(kweet dit niet zeker, iemand die dit kan bevestigen?)
18" is niet veel (40cm ofzo) en voor welke kabels gelden dat?! (ATA66/100 of UDMA33) Ik weet het ook niet zeker en ik ga ook ff bij MyCom tjekken danOp maandag 04 maart 2002 10:18 schreef Oldy het volgende:
[..]
maximum cable length of 18 inches
Verwijderd
2,54 x 18 = 45,72 cmOp maandag 04 maart 2002 10:23 schreef Enterprice_NL het volgende:
[..]
18" is niet veel (40cm ofzo) en voor welke kabels gelden dat?! (ATA66/100 of UDMA33) Ik weet het ook niet zeker en ik ga ook ff bij MyCom tjekken dan
vanaf ata66
Verwijderd
Das ruim 45 cm, hoe kan het dan dat ze bij Mycom 90 cm verkopen...Op maandag 04 maart 2002 10:18 schreef Oldy het volgende:
[..]
toch maar ff checken dan...
ik heb u66 kabels van 120cm hoor.Op maandag 04 maart 2002 00:14 schreef Enterprice_NL het volgende:
Gewoon 40p flatcable kopen bij display+ de connectors (je hebt toch wel connexie daar
)
Ik weet niet of die 'krengen' ook bestaan voor UATA 80p dingen. Maar ik weet ook niet wat voor max.lengte ze mogen hebben.
Van die oude (dus max U33) kabels heb je ze in max. 1.20m. Die kabels zijn wel makkelijk te rounden. Maar voor die UATA kabels zou ik het dus niet weten, sorry.
"Is your mother proud of you ?"
heb jij een rol ata66/100 ??Op maandag 04 maart 2002 12:31 schreef spider het volgende:
Ik maak al mijn kabel opmaat. Effe opmeten waar je de connector wilt hebben, bankschroef en een schaar. Meer is het niet en het ziet er een stuk netter uit dan al die grote flappen.
Verwijderd
Probeer eens bij Sunrise Productyions (Amsterdam).Op zondag 03 maart 2002 22:52 schreef ReseTTim het volgende:
ik ben bezig met me nieuwe casemod en nu ben ik bang dat me IDE kabel te kort is. voor me nieuwe casemod zie sign..
maargoed die kabel is dus zoals ik al zij waarschijnlijk te kort.. heeft iemand een ID of ik zelf me eigen IDE kan maken.. en dan heb ik het ook over ata66/100 want daar gaat het ook om...
voor 40-polig lukt t zeker! Doe ik zelf al jaren...
Of kan je nix doen met 40 pin kabel? Dus, kleiner dan ATA66?
ik heb er waarschijnlijk wel wat aan denk ik zow.. wat kost zon connector los? of kan ik ze ook gewoon van een oud snoer los trekken..Op maandag 04 maart 2002 13:03 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
Ik heb een rol, 40 pin flatcable. Als je pluggies zelf hebt wil ik je wel een stuk mailen als je me de verzendkosten teruggeeft
Of kan je nix doen met 40 pin kabel? Dus, kleiner dan ATA66?
Verwijderd
Volgens mij kan je ze gewoon lostrekken hoorOp maandag 04 maart 2002 13:15 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
ik heb er waarschijnlijk wel wat aan denk ik zow.. wat kost zon connector los? of kan ik ze ook gewoon van een oud snoer los trekken..
Verwijderd
Zou zelf mijn kabels ook wel pcies op maat willen hebben.
Al die losse flappen in de kast. Echt klote.
En kost ook alleen maar extra tape bij het rounden.
Bij Perfect-systems:
Rounded HDD Cable - 90 cm - blauw
(Uit voorraad leverbaar)
* HDD kabel ATA 33/66/100/133
* 2 aansluitingen.
* Lengte: 90 cm
* Afstand tussen aansluitingen: ca. 70 en 20 cm
Prijs € 9,08
ik bestel dan liever bij iemand anderz ken namelijk 2 mensen die het voor een inkoopprijs of het krijgen voor de prijs bij een groothandelOp maandag 04 maart 2002 18:45 schreef maartenb het volgende:
Hoe lang motten ze zijn dan?
Bij Perfect-systems:
Rounded HDD Cable - 90 cm - blauw
(Uit voorraad leverbaar)
* HDD kabel ATA 33/66/100/133
* 2 aansluitingen.
* Lengte: 90 cm
* Afstand tussen aansluitingen: ca. 70 en 20 cm
Prijs € 9,08
je kan nu zelfs 36inch kopen
en hieronder staat de review..
http://www.elite-hardware.com/reviews/hardware/3dcoolroundcable/index.shtml
Dan breekt het afOp maandag 04 maart 2002 13:22 schreef Lomu het volgende:
[..]
Volgens mij kan je ze gewoon lostrekken hoor(met heeeeeel veel kracht
)
ik heb er van 80cm (rounded van oc-shop)Op maandag 04 maart 2002 10:23 schreef Enterprice_NL het volgende:
[..]
18" is niet veel (40cm ofzo) en voor welke kabels gelden dat?! (ATA66/100 of UDMA33) Ik weet het ook niet zeker en ik ga ook ff bij MyCom tjekken dan
* ReseTTim checks oc-shop voor de prijs..Op dinsdag 05 maart 2002 14:30 schreef epsilon het volgende:
[..]
ik heb er van 80cm (rounded van oc-shop)

mmh ik heb dan 2 setjes nodig..
volgensmij is het dan nog duurder dan als ik 4 losse ata100 kabels koop..
4x 8 pleuro = 32,= mmh dat lijkt er wel op
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
wil je hem gaan verlengen??Op dinsdag 05 maart 2002 14:49 schreef Milo het volgende:
vraagje... kan je ook mannetje-conncetor krijgen? zoja, waar en hoe? Ik wil eindelijk ook eens een keer een kees-modje maken, maar dan natuurlijk wel op mijn manier :-) (een raampje in je kast boeit niet zo IMO)
Verwijderd
Klopt idd, zeker voor ata66/100. 45 cm is echt het maximum!Op maandag 04 maart 2002 10:18 schreef Oldy het volgende:
[..]
ga jij 2 mobo's in 1 kast drukken?Op zondag 03 maart 2002 22:58 schreef ReseTTim het volgende:
owja rounded cables die lang zijn is ff niet in het zicht omdat die cables mij gewoon te duur zijn... kheb namelijk dan meteen teveel cables nodig...
if broken it is, fix it you should
JAOp dinsdag 05 maart 2002 15:32 schreef elgringo het volgende:
[..]
ga jij 2 mobo's in 1 kast drukken?
SupergaafOp dinsdag 05 maart 2002 15:35 schreef Tweak-Freak het volgende:
[..]
JAzie [topic=418926/1/30] over Tim zijn niewe kast en wat daar allemaal in komt.
resettim: ik zou ff je signature aanpassen; F2S = DOOD
tot 45 cm wordt 100mb/s gegarandeerd.Op dinsdag 05 maart 2002 15:28 schreef Flipke het volgende:
[..]
Klopt idd, zeker voor ata66/100. 45 cm is echt het maximum!
Hoe langer hoe meer verlies. Stel je maakt je kabel 90cm dan hoef je er niet meer vanuit te gaan dat je meer dan 50mb/s zal verkassen
uh me sig is al een tijdje aangepast hoorOp dinsdag 05 maart 2002 15:45 schreef elgringo het volgende:
[..]
Supergaaf
offtopic:
resettim: ik zou ff je signature aanpassen; F2S = DOOD
jah bedoel ikOp dinsdag 05 maart 2002 16:06 schreef ReseTTim het volgende:
[..]
uh me sig is al een tijdje aangepast hoor![]()
misschien is me huisje nog niet aangepast...
Da's het idee ja. doel is een externe IDE poort.Op dinsdag 05 maart 2002 15:25 schreef ReseTTim het volgende:
wil je hem gaan verlengen??
Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."