Toon posts:

Domein dispuut

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen mogelijk dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem. In september van het jaar 2001 ben ik verhuisd van webhosting provider, hierbij ging het om een .com domeinnaam. Bij de verhuizing naar de nieuwe provider heeft men het domein op iemands naam gezet binnen de provider, versnelde de verhuisprocedure vertelde men. Nu meer dan 5 maanden later is aan de vele verzoeken (e-mail, fax, brieven, telefoon) om het domein weer op de oorspronkelijke naam te zetten nog steeds geen gehoor aan gegeven. Aangezien ik het domein wil verhuizen nu, kan dit niet omdat het niet meer op mijn naam staat. Men zegt dat de naamstelling zal worden aangepast maar dat gebeurt simpelweg niet.
Het aanschrijven van Stichting Domein Registratie Nederland heeft ook niet geholpen. Zij kunnen niks doen aangezien het om een .com naam gaat. Het ICANN is niet een organisatie voor particulieren dus dat heeft ook geen zin om voor hulp te vragen. Weet misschien iemand een oplossing voor dit langslepende probleem, ik wil graag met een website op het domein beginnen, maar ik kom zo niks verder. Alvast bedankt. :(

Verwijderd

- gaat het om een nederlands bedrijf?
- heb jij toestemming ooit gegeven voor een overdracht ipv een verhuizing?
- heb je op papier staan dat hij oorspronkelijk van jou was?
- heb je EEN vorm van overeenkomst met hun?
- om welk bedrijf gaat het?

overgens, ik heb het ZEER donkerbruine gevoel dat iemand gewoon heel simpel je domeinnaam heeft gejat op een nogal slinkse manier, een .com "verhuizing" gaat sneller dan een overdracht en sterker nog, een "verhuizing" is nog simpeler ook.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mijns inziens moet je 3 dingen doen:
- informeer even bij een rechtswinkel
- schrijf een brief waarin je je eisen kenbaar maakt en noem daarbij termijnen. Verstuur deze aangetekend. Geef ook aan dat je gerechtelijke stappen onderneemt indien aan de eisen niet wordt voldaan.
- stap naar de kantonrechter en eis je recht op. De griffierechten voor het kantongerecht bedragen maar enkele tientjes. Voor de kantonrechter heb je geen advocaat nodig.

Verwijderd

Heb je de registrar al aangesproken? Zij kunnen je misschien wel verder helpen.
Het op een andere naam zetten van een domein om een verhuizing te versnellen is ook echt onzin, en als ik het zo hoor inderdaad een goedkope manier om aan (leuke) domeinnamen te komen.

Wat je, als de registrar niet kan helpen inderdaad moet doen is dat wat Rukapul al zegt. In ieder geval kan je een (aangetekende) brief naar je provider sturen om dit binnen een redelijke termijn (2 weken) aan je eis te voldoen, waarna er anders gerechtelijke stappen ondernomen zullen worden en de schade op de provider wordt verhaald.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt voor jullie reactie. Ik heb inmiddels contact opgenomen met het bureau rechtshulp, hopelijk kunnen ze mij verder helpen. Ze wisten nog niet echt wat ze ermee aan moesten.

Om op enkele van jullie vragen nog antwoord te geven:
- in die tijd ging het alleen om een verhuizing, ik heb nooit een overdracht getekend.
- het gaat om een nederlands bedrijf met meerdere vestigingen, de rechtsvorm is een limited.
- ik heb een brief met bevestiging bij de eerste provider dat het domein is vastgelegd. Verder heb ik de oorspronkelijk facturen nog in mijn bezit en daar staat ook bij dat het om een verhuizing gaat. Verder heb ik veel van de correspondentie per e-mail bewaard.
- de domeinnamen zijn opgenomen in een hosting pakket

icq 105797090 voor reacties....bij voorbaat dank

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
en dan stel ik nu de vraag welke vast op meerdermans lippen :? ligt. Om welke domeinnaam gaat het? En welk bedrijf is erbij betrokken?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik dat nog even geheim moest houden.
Maar goed het gaat om het domein www.euronexter.com
Bij een whois check kun je wel zien welk bedrijf het is.

Het gaat natuurlijk om een oplossing vinden voor het probleem en niet om de naam of de naam van het bedrijf.

Dus wie helpt mij verder?

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat schiet dus ook niet op, zojuist kreeg ik van het bureau rechtshulp de onderstaande reactie. Kunnen mij dus ook niet verder helpen.

Geachte heer .......,

Ik heb uw vraag aan een jurist voorgelegd. U kunt het best contact opnemen met een advocaat bij u in de buurt.

Met vriendelijke groet,

Bureau Rechtshulp

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand niet een bepaalde instantie die de belangen van de registrant behartigd. Een soort consumentenbond gericht op .com domeinnamen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, na de mensen vandaag voor de 100 ste maal te hebben benaderd is het gelukt om het domein weer op mijn naam te krijgen, heb zojuist een whois check gedaan.
We kunnen dus nu verhuizen en echt beginnen met de site.
En dit na 5 maanden lang te hebben moeten corresponderen, bellen, etc. Ik wil een ieder graag bedanken voor zijn medewerking en advies hierin. Gracias mi amigos :)
Pagina: 1