Verwijderd

Topicstarter
Ik word steeds gebeld door hetzelfde nummer, die gast laat 'm gewoon een keer overgaan en dan heb ik weer een gemiste oproep.. :(

Wat kan ik hier aan doen??

Heb de search + faq geprobeerd, maar niets gevonden.

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:21

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Terugbellen, en em er wat vanzeggen :?

Verwijderd

Nummer laten blokkeren bij je provider

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zet 'm uit? Of probeer hetzelfde bij hem/haar?

Verwijderd

mm ik wort steeds door mijn eigen nummer gebelt wal 45 keer per dag ofzo ! wat zoudat kunnen zijn eigenlijk

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-02 13:02
Noteer 5 a 10 keer datum / tijd + wat er precies gebeurt.
Met die gegevens kan je naar de politie gaan. Zij nemen dan contact op met de security afdeling van je provider.
Security kan het dan uitzoeken en zal zorgen dat er een waarschuwing terecht komt bij degene die dit soort grappen uithaalt. Als het daarna nog niet ophoudt kunnen er serieuzere maatregelen volgen.

Andere oplossing: vraag een nieuw nummer aan (maar misschien niet zo praktisch)

• Digihelp ®
Op zondag 03 maart 2002 22:27 schreef djspot het volgende:
mm ik wort steeds door mijn eigen nummer gebelt wal 45 keer per dag ofzo ! wat zoudat kunnen zijn eigenlijk
Lijkt me onmogelijk, bel eens even met je provider en laat het uitzoeken zou ik zeggen...

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

was het niet zo dat de politie bij gestolen mobieltjes ze plat wouden spammen met sms en telefoontjes? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Terugbellen, en em er wat vanzeggen :?
Sjonge, jonge.. Dat helpt.. |:(
Tuurlijk wel geprobeerd, niet al te vriendelijk. :P
Zet 'm uit? Of probeer hetzelfde bij hem/haar?
Als ik 'm uitzet heb ik 'r zo lekker veel aan he? :(
Hetzelfde bij hem doen, ik ben v*rd*mm* geen 12 meer..
Met die gegevens kan je naar de politie gaan. Zij nemen dan contact op met de security afdeling van je provider.
Security kan het dan uitzoeken en zal zorgen dat er een waarschuwing terecht komt bij degene die dit soort grappen uithaalt. Als het daarna nog niet ophoudt kunnen er serieuzere maatregelen volgen.
Hmm.. Wel radicaal, naar de juut stappen, maar als 't niet anders kan.. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 22:31 schreef Vae Victis het volgende:
was het niet zo dat de politie bij gestolen mobieltjes ze plat wouden spammen met sms en telefoontjes? ;)
Hehe.. :P

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 03 maart 2002 22:27 schreef djspot het volgende:
kan je voicemail zijn, draai es het nummer van je voicemail, misschien heb je er eentje...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Als je met je telefoon aan verschillende nummers verschillende beltonen kunt toewijzen; aan dat bewuste nummer een oorverdovende stilte koppelen. Toegegeven; is geen oplossing, maar wel een lapmiddel wat je behoedt voor sprintjes naar een zinloos telefoontje.

Verwijderd

Gewoon contact opnemen met de desbetreffende provider en jouw probleem uitleggen. Zij zullen dan degene die jou de hele tijd belt een sms sturen ( als het gaat om een mobiel nummer). Degene die jou belt krijgt dan een waarschuwing, bij een volgende keer zal hij afgesloten worden van het netwerk.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 21:31 schreef M@FI@ het volgende:
Gewoon contact opnemen met de desbetreffende provider en jouw probleem uitleggen. Zij zullen dan degene die jou de hele tijd belt een sms sturen ( als het gaat om een mobiel nummer). Degene die jou belt krijgt dan een waarschuwing, bij een volgende keer zal hij afgesloten worden van het netwerk.
Ik denk niet dat ze de gene die die telefoontjes pleegd kunnen afsluiten van het netwerk...stel dat hij bij een ander netwerk zit.
En anders zou iedereen mekaar met een zielig verhaal van het netwerk af kunnen laten halen. Lijkt me geen prettig idee.

Ook nog maar een oplossing erbij...Ik denk dat de enigste manier is om dat telefoon nummer telaten blokkeren om naar die van jou te bellen...als dat al kan... |:( dit is dus ook niet echt een oplossing.

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
gewoon elke keer direct opnemen en niet ophangen, dan kost het hem/haar geld, ik denk dat het dan snel over is

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:14 schreef GloriX het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze de gene die die telefoontjes pleegd kunnen afsluiten van het netwerk...stel dat hij bij een ander netwerk zit.
En anders zou iedereen mekaar met een zielig verhaal van het netwerk af kunnen laten halen. Lijkt me geen prettig idee.

Ook nog maar een oplossing erbij...Ik denk dat de enigste manier is om dat telefoon nummer telaten blokkeren om naar die van jou te bellen...als dat al kan... |:( dit is dus ook niet echt een oplossing.
Jahoor dat kunnen ze zeker wel, als er aantoonbare gegevens zijn dat gebruiker lastig gevallen wordt.
Een zielig verhaal wordt altijd nagetrokken. ;)
En natuurlijk eerst een waarschuwing.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op maandag 04 maart 2002 21:31 schreef M@FI@ het volgende:
Dat werkt natuurlijk niet:
-In de tijd van nummerbehoud en het snel switchen van abonnementen is niet met de volle 100% zekerheid te zeggen bij welke provider een bepaald nummer toebehoort.
-De provider kan in veel gevallen moeilijk inschatten om wat voor acties het gaat, de aard van deze acties, en/of het wel of niet serieus is.

Verder hebben de meeste telecomproviders nog geen richtlijnen met betrekking tot abuse van haar klanten.

Volvotips.com

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:29 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

-In de tijd van nummerbehoud en het snel switchen van abonnementen is niet met de volle 100% zekerheid te zeggen bij welke provider een bepaald nummer toebehoort.
-De provider kan in veel gevallen moeilijk inschatten om wat voor acties het gaat, de aard van deze acties, en/of het wel of niet serieus is.

Verder hebben de meeste telecomproviders nog geen richtlijnen met betrekking tot abuse van haar klanten.
Zo is het mij toch wel uitgelegd nadat ik een info aanvraag hierover heb gedaan ;).
Wel bij kpn.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op maandag 04 maart 2002 23:34 schreef M@FI@ het volgende:

[..]

Zo is het mij toch wel uitgelegd nadat ik een info aanvraag hierover heb gedaan ;).
Wel bij kpn.
Nou mij is toch héél wat anders uitgelegd door Dutchtone, Ben en Libertel. Zij zijn van mening dat een consument niet zomaar gaat lollen als dit hem geld kost (zowel abonnement als prepaid). Zelfs mijn rechtstreekse contacten bij Libertel kunnen niets doen in abuse-gevallen. Tevens heeft mijn vriendin bij Telfort gewerkt, en daar is ook geen sprake van enige abuse-policy.

Verder zijn niet-opgenomen oproepen moeilijker te traceren of te registreren dan beantwoorde oproepen. Dat de ontvanger wel het nummer ziet, zegt niets. Er is geen enkele seconde daadwerkelijke verbinding geweest, en dat is nodig om de hoeveelheid oproepen te kunnen registreren. Het aantal telefoontikken is direct op te roepen. Een gemaakte netwerkverbinding naar een bepaald nummer is moeilijker terug te zoeken.

Volvotips.com

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 23:41 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Nou mij is toch héél wat anders uitgelegd door Dutchtone, Ben en Libertel. Zij zijn van mening dat een consument niet zomaar gaat lollen als dit hem geld kost (zowel abonnement als prepaid). Zelfs mijn rechtstreekse contacten bij Libertel kunnen niets doen in abuse-gevallen. Tevens heeft mijn vriendin bij Telfort gewerkt, en daar is ook geen sprake van enige abuse-policy.

Verder zijn niet-opgenomen oproepen moeilijker te traceren of te registreren dan beantwoorde oproepen. Dat de ontvanger wel het nummer ziet, zegt niets. Er is geen enkele seconde daadwerkelijke verbinding geweest, en dat is nodig om de hoeveelheid oproepen te kunnen registreren. Het aantal telefoontikken is direct op te roepen. Een gemaakte netwerkverbinding naar een bepaald nummer is moeilijker terug te zoeken.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze mij verkeerd ingelicht hebben. :(
Wel jammer dat ze dus dan niet zo snel iets hieraan kunnen doen.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Op maandag 04 maart 2002 23:29 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Huh?? Grappig...Hoe weet het netwerk waar het gesprek ontstaat dan naar welk netwerk (van welke provider) het gesprek gerouteerd moet worden? :?

Whatever

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op maandag 04 maart 2002 23:53 schreef sjis het volgende:

[..]

Huh?? Grappig...Hoe weet het netwerk waar het gesprek ontstaat dan naar welk netwerk (van welke provider) het gesprek gerouteerd moet worden? :?
Dit is het beste uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Ik bedoel dus: heel vaak roepen mensen "06-10xxxxxx behoort tot KPN!" om maar een voorbeeld te noemen. Klopt ook in de meeste gevallen. Maar wat als deze naar bijvoorbeeld Ben overstapt? Nummer wil ie behouden, dus 06-10xxxxxxx gaat mooi naar Ben toe.

Eigenaar van dat nummer denkt "Goh! Laat ik een vage bekende eens lastig vallen waar ik toevallig het nummer van heb!" en belt hem 10x achter elkaar op. De persoon ziet op zijn schermpje "hee! dat is 06-10xxxxxx en hoort dus bij KPN!" en belt dus woedend KPN op om door te geven dat ie lastig wordt gevallen door een klant van hen. Toevallig is dat geen klant meer van hen. In dit geval zou KPN na lang zoeken kunnen achterhalen van wie het nummer geweest was. Maar wat als die persoon al 3x geswitcht is van provider, en telkens aan nummerbehoud deed?

Zodoende die bewering van me.

Volvotips.com

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26
Op dinsdag 05 maart 2002 00:11 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dit is het beste uit te leggen aan de hand van een voorbeeld.

Ik bedoel dus: heel vaak roepen mensen "06-10xxxxxx behoort tot KPN!"
Zodoende die bewering van me.
Wat dat betreft heb je gelijk. Je kan niet zomaar aan een willekeurig nummer zien welke provider daarbij hoort. Maar zodra een nummer-portering klaar is, is er natuurlijk wel ergens een computersysteem die dit centraal registreert, omdat anders domweg gesprekken naar dat toestel niet zouden aankomen. Dat systeem staat bij KPN gok ik zo, vandaar dat een storing bij KPN er voor kan zorgen dat gesprekken tussen verschillende andere providers de mist in gaan,wat al eens gebeurd is.

Dus ik denk dat het wel altijd te achterhalen moet zijn bij welke provider een nummer zit. Maar echt veel heb je daar niet aan, zeker niet met pre-paid, dan weet ook de provider niet (altijd) wie dat nummer heeft.

Blijft nog steeds het probleem van de originele post. Als het zo vaak voorkomt, wellicht je telefoon met *21* doorschakelen naar het nummer van degene die jou lastig valt (voor een dagje of zo)? Krijgt hij/zij steeds in-gesprek, is de lol er misschien vanaf.

Whatever

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op dinsdag 05 maart 2002 00:19 schreef sjis het volgende:

[..]

Wat dat betreft heb je gelijk. Je kan niet zomaar aan een willekeurig nummer zien welke provider daarbij hoort. Maar zodra een nummer-portering klaar is, is er natuurlijk wel ergens een computersysteem die dit centraal registreert, omdat anders domweg gesprekken naar dat toestel niet zouden aankomen. Dat systeem staat bij KPN gok ik zo, vandaar dat een storing bij KPN er voor kan zorgen dat gesprekken tussen verschillende andere providers de mist in gaan,wat al eens gebeurd is.

Dus ik denk dat het wel altijd te achterhalen moet zijn bij welke provider een nummer zit. Maar echt veel heb je daar niet aan, zeker niet met pre-paid, dan weet ook de provider niet (altijd) wie dat nummer heeft.

Blijft nog steeds het probleem van de originele post. Als het zo vaak voorkomt, wellicht je telefoon met *21* doorschakelen naar het nummer van degene die jou lastig valt (voor een dagje of zo)? Krijgt hij/zij steeds in-gesprek, is de lol er misschien vanaf.
Maar het blijft voor een consument moeilijk of niet te achterhalen bij wat voor provider een bepaald nummer hoort. Ik denk ook niet dat dit door een provider verteld wordt in verband met privacy-redenen.

Voor de providers is het na te gaan waar welk nummer bijhoort, maar voor een consument is dit stukken moeilijker, en in sommige gevallen onmogelijk.

Volvotips.com

• Digihelp ®
Op zondag 03 maart 2002 22:28 schreef los_joost het volgende:

Andere oplossing: vraag een nieuw nummer aan (maar misschien niet zo praktisch)
Ik werk zelf bij Vodafone....en bovenstaand is de enige juiste procedure die door de klantenservice van Vodafone wordt aangeraden.

Uiteraard bestaat er ook een landelijke database waarin precies te zien is welk nummer bij welke provider zit, anders zou het een zooitje worden.

En over de verhalen dat telecom providers zomaar nummers afsluiten...dat is dus onzin. De procedure kan sowieso alleen door justitie in gang gezet worden en dan nog zal er altijd eerst een waarschuwing uitgaan.

• Emielio|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08-2018

Emielio|IA

Shit On My Interface

Een duidelijk geval van FOON-SPAM !!! Heb er zelf ook een tijdje last van gehad... maar is na verloop van tijd (maandje ofsow) vanzelf opgehouden...

Of All The Things I've Lost In Life, I Miss My Mind The Most...

Pagina: 1