Toon posts:

welk merk ddr geheugen op k7s5a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb net een 512 DDR bankje oem geheugen gekocht en getest.
Ik gebruik norton utilities voor de test maar deze geeft aan dat er een fout zit in het geheugen.

Vraag: hoe kan ik nu meten of het geheugen goed is?
welke gebruiker heeft ook een 512 ddr bankje en welk merk gebruik je dan?
Moet je uit gaan van de merken die in het boekje staan opgenomen? Of is dit niet nodig. Prijsverschil is erg groot.

eik

Verwijderd

Memtest is een stuk betrouwbaarder dan Norton.
Prog is te downloaden op www.memtest86.com

Verwijderd

Topicstarter
gedaan 100 % getest o % goed.
welk merkgeheugen DDR adviseren jullie voor de de k7S5A LAN?

eik

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, klinkt meer alsof er een bug it in Norton, of het kan niet met je OS overweg (XP toevallig)- als echt 0% goed was zou je PC niet in staat zijn Norton te draaien, laat staan dat hier online te komen melden.

Beter idee: draai iets behoorlijk mem-intensiefs (ga een DiVX coden of voor mijn part Return to Wolfenstein spelen) en zie of dat werkt. BSODs zouden brakke RAM kunnen aanduiden.

Verder zit er bij mij Hyundai in, BOB- stond nog niet in het boekje toen ik'm kocht, ondertussen wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb 2x Kingston PC2100 256 MB erin zitten :) No probs >:)

webOS all the way!

Verwijderd

ik krijg morgen mijn 256 mb drr pc 2100,

is wel OEM, ik hoop dat ie het doet!!!

Verwijderd

Topicstarter
wat is een bsod. Maakt het nog uit hoe de geheugen instellingen staan op het mobo? Mijn instellingen zijn :
SPD ; 6T ; time 4T .
Wat kun je eigenlijk m,et deze instellingen?

eik

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
bsod = Blue Screen of Death. Blauw scherm in Windows.

Ik heb er Dane Elec geheugen van Informatique in zitten en dat werkt prima.

Gelieve niet onder iedere post je nickname te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
met versie 2.9 memtest nogmaals test gedaan en resultaat is mij niet helemaal duidelijk. Hij is na test 7 weer opnieuw begonnen uit zichtzelf denk ik. Toen gaf hij aan 1pass en 2451 errors. Is het geheugen nu goed ondanks deze errors?
Hoe zit dat?

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 03 maart 2002 22:46 schreef Hermanvh het volgende:
Ik heb 2x Kingston PC2100 256 MB erin zitten :) No probs >:)
Ik ook, loopt perfect !

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:17 schreef eik het volgende:
met versie 2.9 memtest nogmaals test gedaan en resultaat is mij niet helemaal duidelijk. Hij is na test 7 weer opnieuw begonnen uit zichtzelf denk ik. Toen gaf hij aan 1pass en 2451 errors. Is het geheugen nu goed ondanks deze errors?
Hoe zit dat?
nee...dat geheugen is dus brak(of je cpu)....

Verwijderd

Kingston, samsung, hyundai, en dane-elec heeft hier altijd pefect gewerkt met de k7s5a.
Heb spijt dat ik het bord verkocht heb voor een 266a chip set bord.

Verwijderd

Topicstarter
in memtest geeft hij wel aan passed. Bedoelen ze daar dan dat alle testen zijn doorlopen?
Is het niet zo dat je altijd wel enkele errors zal hebben?
Ik stuur het geheugen in ieder geval terug en bestel Huyndai geheugen. Zijn die er ook in 512 MB ?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Op dinsdag 05 maart 2002 00:56 schreef eik het volgende:
in memtest geeft hij wel aan passed. Bedoelen ze daar dan dat alle testen zijn doorlopen?
Is het niet zo dat je altijd wel enkele errors zal hebben?
Ik stuur het geheugen in ieder geval terug en bestel Huyndai geheugen. Zijn die er ook in 512 MB ?
Nee zeker niet. Elk geheugen hoort de testen door te komen met 0 fouten. Als er ook maar 1 fout word aangegeven dan is je geheugen niet goed. Probeer het eens met andere memtesters. Ik gebruik altijd docmemory. Is wel te vinden op internet. Is ook freeware, net zoals memtest.

Verwijderd

Topicstarter
heb memetest ook gedaan met mijn "oude geheugen"
een 256mb en 128 mb bankje sdram en deze geven inderdaad o errors. Heb het ddr geheugen weer verpakt en gaat retour naar Gistron. Ik bestel wel Hyundai geheugen want deze zou erg goed zijn!

bedankt deskundigen voor de hulp!!!
Pagina: 1