Toon posts:

Waarom een DVD mpeg-decoder kopen?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een DVD gekocht en heb een viper2 die DVD hardware matig ondersteund.

Maar wat heeft een decoder nou wat mij kaart niet heeft??? ik kan gewoon een DVD film kijken!!.. maar ik kan niet met de tv-out de DVD op een TV bekijken, heb ik daar dan toch een mpeg kaart voor nodig???

danke wol reno

Verwijderd

Topicstarter
k wil trouwens een ati radon 64 met tv-out kopen!!!

Verwijderd

met een (bv Hollywood +) Mpeg kaart
kun je ten eerste zonder problemen DVDs op te TV bekijken en je heb een analoge en digitale geluids uitgang. Als je dan in het bezit bent van een Dolby Digital of DTS versterker/dekoder dan kun je daar ook gebruik van maken, anders gaat dan een beetje moeilijk

Verwijderd

Een decoder ben je alleen nodig als je systeem niet krachtig genoeg is om DVD's vloeiend af te spelen. Dasdus bij jou geen probleem.

Verwijderd

Niet helemaal mee eens. Ik heb ook de V2, en die is (in vergelijking met een 'echte' decoder-kaart (of een stand-alone speler :9) brak. De twee genoemden geven VEEL mooierderder beeld!

en wat XciseR zegt over geluid, haal je ook niet 'zomaar' uit je PC.

en ik blijf erbij, Stand-alone spelers zijn [i]echt[/i] stukken beter. (dedicated to play DVD, da's een PC niet bepaald... maarja, sommige mensen zien zelfs geen verschil in VHS/DivX en DVD (ik bedoel dus véél mensen, maar niet tweakers), dus da zal wel met smaak te maken hebben.)

Verwijderd

Topicstarter
kay thanxs

Verwijderd

Een standalone DVDspeler is natuurlijk beter. Maar het ging om decoderkaarten. Trouwens een SB Live1024 en een Guillemot Maxisound Fortissimo geluidskaart hebben ook een digitale uitgang...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
euh... omdat je geld teveel hebt?
ik zie geen andere reden, en de meeste kaarten (ook radeon met tv-out) kunnen dvd's prima op tv laten zien. tenzij je een pI 166 ofzo hebt

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb een Creative DXR2 (5x) in mijn oude p233mmx zitten en dat ding geeft gewoon een waanzinnig goed beeld op mijn TV en verliest nooit frames. Ik heb daarnaast ook een P3/500mhz met 128mb en zat eerst een G400 32mb Dualhead in, nu een ASUS V7700 Geforce2 GTS Deluxe en toch vind ik de kwaliteit van mijn DVD's met de DXR2 op mijn TV gewoon beter dan met een software player (diverse geprobeerd)..

Kan natuurlijk aan mij liggen maar goed..

overigens wat is er zo veel anders aan een stand alone DVD player i.p.v. een DVD kit voor je PC? Daar zit toch ook gewoon een MPEG decoder in ?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

enigste nadeel is dat je geen DiVX(of sowieso elk formaat buiten mpeg) kan afspelen/kijken op je tv met je mpegdecoder
met een gewone videokaart met tv-out kan dat wel
en je moet weer een extra regio lock omzeilen
en zorg dat je een TV heb die ook ntsc formaat aankan
anders hebbie alleen zwart-wit beeld als je import DVD's wil kijken
Pagina: 1