Hoeveel vinyl word er nog gemaakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Veel mensen denken dat er geen vinyl meer gemaakt wordt, omdat "de cd" er nu is. Maar oke, wij weten dat het tegendeel waar is.

Maar weet er iemand hoeveel er nog geperst wordt in aantallen/maand? En dat vergeleken met vroeger. Is namelijk wel leuk om even in mn presentatie te verwerken morgen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 23:17
wij DJ's houden de vraag nog aardig op pijl. als je het echt wilt weten moet je ff naar de enigste perserij in nederland bellen. zie gouden gids

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 21:55 schreef wibblemoo het volgende:
wij DJ's houden de vraag nog aardig op pijl. als je het echt wilt weten moet je ff naar de enigste perserij in nederland bellen. zie gouden gids
Klopt, vooral ook de turntablisten aangezien die/wij nog wel eens platen dubbel kopen.. 2*20 EYPO :r maar oke.

Om te bellen ben ik wel een beetje laat he ;), ik heb morgen die presentatie al..

• wibblemoo
Op zondag 03 maart 2002 22:04 schreef Esger het volgende:

[..]

Klopt, vooral ook de turntablisten aangezien die/wij nog wel eens platen dubbel kopen.. 2*20 EYPO :r maar oke.

Om te bellen ben ik wel een beetje laat he ;), ik heb morgen die presentatie al..
eypo ? is dat de valuta van kutkachelveen ofzo :?

maar eh, had je ff eerder mee moeten zijn dan.

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 22:07 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

maar eh, had je ff eerder mee moeten zijn dan.
Haha, kijk eens op je EURO's, daar staat in het grieks (neem ik aan) EYPO op..

Maar idd, ik ben er wat laat mee, maar ik dacht misschien ff leuk om te vermelden omdat diezelfde leraar d8 dat er geen platen meer gemaakt werden, en anders pech.

Het gaat toch hoofdzakelijk om het TTblizm..

• wibblemoo
als jij 20 euro per plaat betaald ben je goed gek. een gewone niet zeldzame plaat kost zo'n 8 á 9 euro

Verwijderd

Zal binnenkort wel helemaal afgelopen zijn met vinyl, met de komst van de Pioneer CDJ1000 lijkt het steeds beter te gaan met de CD-draaitafels

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerprodj.com/products/cdj1000/cdj1000-sm.jpg

luister maar eens

Verwijderd

omg das wel echt gestoord, een cd-tje zo lekker laten glijden... Jah je kan wel eens gelijk gaan hebben!

btw, niet slecht, je laatste homemade schijfje!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Op zondag 03 maart 2002 22:14 schreef Beathoven het volgende:
Zal binnenkort wel helemaal afgelopen zijn met vinyl, met de komst van de Pioneer CDJ1000 lijkt het steeds beter te gaan met de CD-draaitafels

[afbeelding]

luister maar eens
dat hoor ik nu al meer dan een jaar maar ik ken nog niemand die er al het geld voor op tafel heeft gelegd... 2500/stuk *pong*

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• wibblemoo

[afbeelding]

luister maar eens

nix verslaat vinyl, ook die pioneer bakplaat niet (bakplaat ? ja hij wordt kokend heet na een uurtje draaien)

Verwijderd

ja aju :) de kracht van vinyl is voor mij dat er ontzettend veel goeie muziek op uitkomt. Die veel later of nooit op CD uitkomen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ik lees net 5 minuten geleden dat de het nieuwe cd album van Robbie Williams nu ook op vinyl uit is.

Dus antwoord op vraag: Veel :)

• wibblemoo
Op zondag 03 maart 2002 22:23 schreef Lampje het volgende:
Ik lees net 5 minuten geleden dat de het nieuwe cd album van Robbie Williams nu ook op vinyl uit is.

Dus antwoord op vraag: Veel :)
hmm cd = 14 nummers = 14 * 3 min = 52 min = 4 platen ofzo ?

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter

[afbeelding]

luister maar eens
Deze gebruiken ze ook in de lokale discotheek, maar ze doen er geen donder mee..cd laden, langzaam over laten faden, matchend of niet, bah, zonde van het geld, terwijl iedere bezoeker er aan meebetaald met die belachelijke prijzen..

Maar cd zal vinyl nooit verslaan nee, vooral in de hiphopwereld niet. De charmes van vinyl zoals cue punten aangeven met plakkertjes ofzo, en de effecten die je allemaal met je hand kan maken.

Denk ik :P

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op zondag 03 maart 2002 22:24 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

hmm cd = 14 nummers = 14 * 3 min = 52 min = 4 platen ofzo ?
KAn op 1 plaat ;)

M'n langste plaat (33) is 54 minuten :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Op zondag 03 maart 2002 22:13 schreef wibblemoo het volgende:
als jij 20 euro per plaat betaald ben je goed gek. een gewone niet zeldzame plaat kost zo'n 8 á 9 euro
zoek maar eens naar een plaat van DJSchool/superduckbeats ofzo, of gewoon een dergelijke plaat met beats erop, je schrikt je rot..

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025

[afbeelding]

luister maar eens
Zal in Nederland wel twee keer sneller spelen als ik naar de specs kijk:

http://www.pioneerprodj.com/products/cdj1000/cdj1000.mv

(120V AC 60Hz)

Ook leuk, smurfen....8-)

• DJ-Anubis
  • Laatst online: 14-07 17:25
Idd leuk speelgoed... beetje prijzig nog
Check deze link maar eens voor een filmpje van het ding, wel weer geniaal product van pioneer (ofja technics :))...

http://www.pioneerprodj.com/media/media.mv#cdj-1000

"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
trouwens, wie heeft er al ontopic gepost? :+

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:07 schreef wibblemoo het volgende:

[..]

Ja, EU == kutkachelveen :)
Klote valuta. Het heeft zijn voordelen, maar het ziet er gewoon niet uit.
Op zondag 03 maart 2002 22:12 schreef Esger het volgende:

[..]

Haha, kijk eens op je EURO's, daar staat in het grieks (neem ik aan) EYPO op..
Ja UYPO is EURO in het grieks. Die grieken snappen ons alphabet niet, meer halve arabieren. ;(

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik word altijd een beetje bang van die pioneer cd-spelertjes. Zolang iedereen maar DJ wil worden, blijven plaatjes wel geperst worden, maar als ze allemaal met cd-tjes gaan draaien is het gauw gedaan met de platenperserijen. Dat ik al mijn favoriete muziek op mooie plakken vinyl kan krijgen dank ik alleen maar aan het feit dat er zoveel bedroom DJ's op de wereld zijn. Laten we maar hopen dat het zo blijft, ik zou het zo jammer vinden...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoeveel vinyl? geen idee :) maar ik ben wel blij dat veel "alternatieve" (hate the word but you get my point) rockmuziek (zowel obscuur als redelijk mainstream) nog steeds op vinyl uitgebracht wordt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:02 schreef Funk het volgende:
Ik word altijd een beetje bang van die pioneer cd-spelertjes. Zolang iedereen maar DJ wil worden, blijven plaatjes wel geperst worden, maar als ze allemaal met cd-tjes gaan draaien is het gauw gedaan met de platenperserijen. Dat ik al mijn favoriete muziek op mooie plakken vinyl kan krijgen dank ik alleen maar aan het feit dat er zoveel bedroom DJ's op de wereld zijn. Laten we maar hopen dat het zo blijft, ik zou het zo jammer vinden...
Veel mensen blijven liever hun eigen spullen trouw, maar je moet eens nagaan hoeveel er al is veranderd sinds de uitvinding van de grammofoonplaat. Als dit aanslaat dan stapt de hele scene binnen nu en 15 jaar geleidelijk over, ook de pro's.

Of je het nou leuk vind of niet... als zoiets 1 keer begint te lopen dan gaat het ook snel.

• Chiron
  • Laatst online: 16-08 22:26

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:28
Wordt wel steed smeer ja vanaf cd mixen,

Zag toevallig vorige week tiesto met cd draaien en gisteravond Emjay met cd draaien. Ik denk dat het ook logisch is nu kunnen die jongens lekker snel een eigen gemaakt plaatje effe proberen op het publiek.

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 04 maart 2002 00:42 schreef Ener-G het volgende:
tsja...

http://www.finalscratch.com
Dat finalscratch is juist heel gunstig voor het behoud van vinyl, op deze manier blijven DJ's van platenspelers gebruik maken en dus ook vinyl draaien, maar dan i.c.m. mp3-tjes. Ik vind dit systeem trouwens zeer overgewaardeerd. Natuurlijk is technisch een knap staaltje, maar wat is het nut van het aansturen van mp3-tjes d.m.v. draaitafels? Er zijn toch wel handigere interfaces te bedenken. Het is puur gebasseerd op het idee dat DJ-en er achter draaitafels het best uitziet. Maar ik ga niet mopperen want zoals ik zei kan het naar mijn idee de platenverkoop alleen maar stimuleren.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:50 schreef tspawn het volgende:

Zag toevallig vorige week tiesto met cd draaien en gisteravond Emjay met cd draaien. Ik denk dat het ook logisch is nu kunnen die jongens lekker snel een eigen gemaakt plaatje effe proberen op het publiek.
Bijvoorbeeld ja. Ik zou best een (pioneer) cd player bij willen hebben om eens een cd'tje (eigen produktie bijvoorbeeld) door mijn (op vinyl gebaseerde :)) set te gooien.

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op maandag 04 maart 2002 00:50 schreef tspawn het volgende:

Yups, je stookt een eigen productie nou eenmaal eerder 'ff snel' op een cd-tje, dan dat je er een lakkertje van laat maken.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:00
Op maandag 04 maart 2002 00:42 schreef Ener-G het volgende:
tsja...

http://www.finalscratch.com
http://www.esi-pro.com/d_vinyl.htm kwam ik tegen tijdens een zoektocht naar een nieuwe geluidskaart...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Ontopic:

Bij de platenzaak waar ik m'n platen haal (Rare Records in Eindhoven) krijgen ze 500 titels per week binnen in allerlei verschillende dance stijlen..

Offtopic:

Die CDJ-1000 is een mooi ding, heb er mee gedraaid op de introductie avond in de Hollywood Music Hall.. Ik weet niet in hoeverre vinyl vervangen gaat/zal worden door de cd, voorlopig kun je al heel veel met cd's maar ik zie nog steeds bergen met vinyl uitkomen.. Overigens werd in de Hollywood een scratch demo gegeven door de Nederlandse kampioen van 2 jaar terug.. Nou, dat gaat meer dan aardig met een Pioneer.. :)

Verwijderd

Ik ga 16 Maart weer naar the UK, moet je eens opletten hoeveel vinyl daar nog verkocht wordt (en niet alleen maar Planet Hotsound spul, maar ook de nieuwe Stones of Limp Bizkit of Napalm Death).

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 22:28 schreef OProg het volgende:

[..]

KAn op 1 plaat ;)

M'n langste plaat (33) is 54 minuten :)
Da's nog niets, ik heb een plaat die bijna net zoveel minuten aan speelduur heeft, alleen dan per kant. Inderdaad, een elpee van zo'n 100 minuten. Dat was eind jaren 70 (als ik me niet vergis) een proef die ze deden met een ultradunne groef. Als je dat ding ook ziet, de groef is dan ook bijna niet meer met het blote oog te zien. Proef mislukte omdat, door de kwetsbaarheid van het vinyl, de plaat vaak ging overslaan. Je had dan ook wel een goede naald nodig, want als die al een beetje versleten was ging het afspelen al niet meer.
Pagina: 1