Hoi luitjes, ik ben nu ff linux aan het proberen (Mandrake 8.2 beta 3) en nu is net een spelletje gecrashed maar nu blijf het geluid maar doorgaan en dat is zwaar irritant, nu kan ik linux wel opnieuw opstarten maar is er geen andere oplossing? Zo ja, hoe dan?
Oke dan...enne hoe doen we dat ff? (nog handig om te weten nadat ik die leuke hint van Markiedam al had uitgevoerdOp zondag 03 maart 2002 21:53 schreef RooT het volgende:
Of gewoon ff de geluidsmodule opnieuw starten
Verwijderd
er staat niets voor niet eenOp zondag 03 maart 2002 21:59 schreef arjanscholl het volgende:
[..]
Oke dan...enne hoe doen we dat ff? (nog handig om te weten nadat ik die leuke hint van Markiedam al had uitgevoerdhet internet was te traag om die smilie nog te laden)
jaOp zondag 03 maart 2002 22:06 schreef Markiedam het volgende:
[..]
er staat niets voor niet een
Mjah module opnieuw starten is ook niet helemaal waar, stel je hebt nu geen module voor geluid 
Uhm mocht je geen module hebben kan je denk ik ALSA of OSS ofzo opnieuw starten.. ALSA heeft daar een scriptje voor.. OSS d8 ik een module, maar dat weet ik niet zeker
Uhm mocht je geen module hebben kan je denk ik ALSA of OSS ofzo opnieuw starten.. ALSA heeft daar een scriptje voor.. OSS d8 ik een module, maar dat weet ik niet zeker
Verwijderd
Markiedam, ik zie liever dat je met een zinnig antwoord komt. Zoals je ziet gelooft men nogal snel als je iets zegt. Nu was dit een wereldramp waarschijnlijk.Op zondag 03 maart 2002 21:51 schreef Markiedam het volgende:
killall5
init 1
init 2
init 3
Nee, *dit* is een wereldramp:Op maandag 04 maart 2002 01:54 schreef nelske het volgende:
Markiedam, ik zie liever dat je met een zinnig antwoord komt. Zoals je ziet gelooft men nogal snel als je iets zegt. Nu was dit een wereldramp waarschijnlijk.
code:
1
| god@universe# killall5 |
Maar goed. Het probleem is dat er nog resten van dat spel draaien; je moet deze doodmaken, en dan werktet weer.
Met 'ps auxf' (in een terminal emulator / console) zie je welke processes er draaien. Met 'kill <pidnummer>' of 'killall <processnaam>' kun je deze processes afsluiten. Als ze daar niet naar luisteren moet je het met kill -KILL resp killall -KILL doen.
Verwijderd
ja sorry hoor, maar Init 1,2,3 zijn toch wel nuttige antwoorden... Ik had er niet voor nietsOp maandag 04 maart 2002 01:54 schreef nelske het volgende:
[..]
Markiedam, ik zie liever dat je met een zinnig antwoord komt. Zoals je ziet gelooft men nogal snel als je iets zegt. Nu was dit een wereldramp waarschijnlijk.
Pagina: 1