Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Het water warmt gewoon op tot kamertemperatuur en de lucht wordt niet koeler.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
je zou nog een fan achter de buizen kunnen plaatsen die de lucht weer aanzuigt.Op zondag 03 maart 2002 21:22 schreef Scalle-- het volgende:
zal niet veel helpen denk ik want je verneukt dan ook je airflow...
ja maar hoe snel gaat dat nou? duurt volgens mij wel een dag of 2. En als de lucht in beweging is, is het ook nog eens koeler dan kamertemperatuur. Je kunt het water ook weer vervangen natuurlijk.Op zondag 03 maart 2002 21:23 schreef Devil het volgende:
Het water warmt gewoon op tot kamertemperatuur en de lucht wordt niet koeler.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
de lucht die jij je kast in blaast.. die is kamertemp... dan zal je het water wel kouder moeten krijgen dan de kamertemp. hoe ga je dat maken ? En lucht koelen met water? dan zou je aan die buizen wel hele goede vinnen moeten maken om het oppervlakte en dus het raakvlak met de lucht zo groot mogelijk te maken. Volgens mij is het niet zo best idee
edit:
met de tijd dat ik een reply afheb en met chello gepost... zijn er alweer een zooi voor me
met de tijd dat ik een reply afheb en met chello gepost... zijn er alweer een zooi voor me
't is maar een ideetje. ben niet zo'n techneut.Op zondag 03 maart 2002 21:26 schreef Mephix het volgende:
de lucht die jij je kast in blaast.. die is kamertemp... dan zal je het water wel kouder moeten krijgen dan de kamertemp. hoe ga je dat maken ? En lucht koelen met water? dan zou je aan die buizen wel hele goede vinnen moeten maken om het oppervlakte en dus het raakvlak met de lucht zo groot mogelijk te maken. Volgens mij is het niet zo best idee
wat je beter ken doen, maar denk niet echt werkt is dit:
bij sommige brommers die watergekoeld zijn heb je geen pomp, er zit een circulatie in wat nix anders is dan dit: het water word warm, stijgt op, gaat door de radiator, koelt af en gaat weer naar beneden, al zou je nou op je cpu zon soort iets maken, maar denk dat de stroming te langzaam is of niet???
bij sommige brommers die watergekoeld zijn heb je geen pomp, er zit een circulatie in wat nix anders is dan dit: het water word warm, stijgt op, gaat door de radiator, koelt af en gaat weer naar beneden, al zou je nou op je cpu zon soort iets maken, maar denk dat de stroming te langzaam is of niet???
lijkt me stug dat er geen pomp op zitOp zondag 03 maart 2002 21:34 schreef _ferry_ het volgende:
wat je beter ken doen, maar denk niet echt werkt is dit:
welke scooter is dat dan? Elke scooter die ikgezien heb heeft gewoon een centrifugaalpompie aan de krukas zitten
GoT a clue? Specs
stond eerst in het brommer handboek ofzo, was geen scoot(plee) maar een ouwe honda ofzoOp zondag 03 maart 2002 21:41 schreef 007BigHarry het volgende:
[..]
lijkt me stug dat er geen pomp op zitik ben het nog niet tegen gekomen
welke scooter is dat dan? Elke scooter die ikgezien heb heeft gewoon een centrifugaalpompie aan de krukas zitten
dit gaat niet werken, je moet je water ook nog actief gaan koelen....Op zondag 03 maart 2002 21:21 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
ff een ideetje:
Stel je hebt 2 fans voorin je pc zitten. Daarachter maak je een dunne koperen buis (gekronkeld) gevuld met water. Dit is een gesloten circuit. Met een dopje kun je 't water eruit laten/erin doen.
ff ter verduidelijking:
>buitenkant< >fan< >buizen met water< >binnenkant<
Zou de lucht die door de fans naar binnen langs de buizen wordt geblazen dan veel koeler worden of slechts een paar graden?
Als je nou een oude koelkast erin klust werkt het wel, dus de buizen die koud worden voor je fan
if broken it is, fix it you should
ff wat uitgedokterd in paint:

Als je dan vloeibare stikstof in die buizen doet? zou dat niet helpen?

Als je dan vloeibare stikstof in die buizen doet? zou dat niet helpen?
Ik snap alleen niet waarom je dan niet een paar eurootjes neertelt voor een koelblokje.. Het verlies bij de overdracht van water naar lucht is echt zonde nietwaar? Gooi dat koude water dan gelijk over de core heenOp zondag 03 maart 2002 21:44 schreef elgringo het volgende:
[..]
dit gaat niet werken, je moet je water ook nog actief gaan koelen....
Als je nou een oude koelkast erin klust werkt het wel, dus de buizen die koud worden voor je fan
Verwijderd
Koop dan gewoon een AIRchiller !!
Dat is dmv een Peltier lucht koelen.
Zal ff een pic zoeken !!
Dat is dmv een Peltier lucht koelen.
Zal ff een pic zoeken !!
zit daar niet een pompje in? dan is 't actieve watercooling. waar ik 't hier over heb is passieve watercooling. (water beweegt niet)
Verwijderd
Geen waterkoeling !!Op zondag 03 maart 2002 21:52 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
zit daar niet een pompje in? dan is 't actieve watercooling. waar ik 't hier over heb is passieve watercooling. (water beweegt niet)
Verwijderd
Model MAA050T-12

The MAA050T-12 thermoelectric air conditioner is designed for small electronic
cabinets and environmental chambers where temperature control is critical.
It can cool to 68°F below ambient or maintain ambient temperatures
while removing up to 50 BTU/HR (@ 77°F ambient).
Because there is no air exchanged between the cabinet and the ambient,
the MAA050T-12 is ideal for NEMA 12 requirements.
This air conditioner is virtually maintenance-free,
with no filters to change, and can be mounted in any orientation,
offering design flexibility with solid state reliability.
(had geen zin om te vertalen
)

Kijk voor andere modellen en meer info: ThermalSolutions

The MAA050T-12 thermoelectric air conditioner is designed for small electronic
cabinets and environmental chambers where temperature control is critical.
It can cool to 68°F below ambient or maintain ambient temperatures
while removing up to 50 BTU/HR (@ 77°F ambient).
Because there is no air exchanged between the cabinet and the ambient,
the MAA050T-12 is ideal for NEMA 12 requirements.
This air conditioner is virtually maintenance-free,
with no filters to change, and can be mounted in any orientation,
offering design flexibility with solid state reliability.
(had geen zin om te vertalen

Kijk voor andere modellen en meer info: ThermalSolutions
Verwijderd
Ze verkopen ook:
~ Peltier elementen.
In diverse uitvoeringen leverbaar.
Opties zoals: Sealed, Metallized, Pre-tinning, Coating.
Hoog temperatuur serie: ThermaTec tot 225 °C.
Ook in multistage uitvoering.

~ Centerhole Peltiers
Diverse uitvoeringen leverbaar.

~ Air conditioners Peltier gekoeld.
Air to Air.
Air to Plate / Plate to Air.
Air to Liquid / Liquid to Air.
Liquid to Liquid. Centerhole
~ Heat Sinks
High performance.
Voorbereid voor de Melcor Peltier elementen.
Eenvoudige montage.
~ Thermal Interface Materials
Warmte geleidende pasta.
Interface pads (warmte geleidende folie).
~ Ventilatoren
Diverse uitvoeringen.
Direct te combineren met de Melcor Heat Sinks.
~ Peltier elementen.
In diverse uitvoeringen leverbaar.
Opties zoals: Sealed, Metallized, Pre-tinning, Coating.
Hoog temperatuur serie: ThermaTec tot 225 °C.
Ook in multistage uitvoering.

~ Centerhole Peltiers

~ Air conditioners Peltier gekoeld.
Air to Air.
Air to Plate / Plate to Air.
Air to Liquid / Liquid to Air.
Liquid to Liquid. Centerhole
~ Heat Sinks
High performance.
Voorbereid voor de Melcor Peltier elementen.
Eenvoudige montage.
~ Thermal Interface Materials
Warmte geleidende pasta.
Interface pads (warmte geleidende folie).
~ Ventilatoren
Diverse uitvoeringen.
Direct te combineren met de Melcor Heat Sinks.
Zet eens een douchekraan erg hard aan met koud water, je merkt dan dat de lucht er omheen ook koud word. Het is dus wel mogelijk maar vereist veel water erg snel en koud water.
Pagina: 1