in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ah, ik zie dat je die al hebt opgeschreven
Het GTS nummer kun je vergeten. Alleen dat spul onder SMC is boeiend. Kijk ook eens naar het FCC-id.
Ik had laatst een site te pakken waar je naar FCC nummers kunt zoeken.
ieeeepppppp :P
K zou gewoon een aantal van die dingen proberen en kijken welke wil werken
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
de nummers sie op dat papier staan zijn de nummers die er op staan .Op zondag 03 maart 2002 21:18 schreef VROEM! het volgende:
Kijk eens op de hoofdprocessor op die kaart, daar staat meestal een nummer op. Vervolgens search op de website van de fabrikant
helpt dat ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Op zondag 03 maart 2002 21:20 schreef talin het volgende:
[..]
de nummers sie op dat papier staan zijn de nummers die er op staan .
helpt dat ?
Niet echt nogSearch results
No matches were found for 'en5030b'
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
-edit- niet dus
Nou ja, laat die letters eens weg en vul alleen de nummers in.
ieeeepppppp :P
Verwijderd
http://www.realtek.com.tw/htm/download/level.asp?class1=communication
't lijkt me op een realtek chip gebaseerd kaartje.
'k heb een kaartje wat veel op jouw kaartje lijkt in mijn PC wat door XP, ME en W98 herkend wordt als Realtek RTL8029(AS) gebasseerde ethernet adapter.
Na een google speurtocht kun je volgens mij de drivers voor de SMC1211TX/WL wel gebruiken. Of de drivers die bij Accton staan...
Ik kan me alleen niet aan de indruk ontrekken dat dit een soort realtek kloon dingen zijn... Maarja, het waren ook maar een paar €'s....
"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek
als dit allamaal waar is mag je van mij een wens doen , want dat zou betekenen dat ik eindelijks mijn freesco kan opbouwen en mn vriendin niet meer op mijn systeempje hoeft te werkenOp zondag 03 maart 2002 22:03 schreef Vorlon het volgende:
Hmm, die chip is in ieder geval niet van SMC zelf maar van Accton. Zoek maar op EN5030 bij Google...
Na een google speurtocht kun je volgens mij de drivers voor de SMC1211TX/WL wel gebruiken. Of de drivers die bij Accton staan...
Ik kan me alleen niet aan de indruk ontrekken dat dit een soort realtek kloon dingen zijn... Maarja, het waren ook maar een paar €'s....
Verwijderd
Edit: de andere PC heeft een ander OS? Die van jou of je vriendin....
Even wat verder zoeken op de SMC-site, even vergelijken van de kaart met de afbeeldingen in de manuals (http://www.smc.com/drivers_downloads/library/1211TX_MN.pdf), maken dit een 1211TX/LP.
Dat de chip een Accton is verbaast me niets, in de ISA-tijd waren naar mijn idee SMC's onovertroffen door hun eigen chipsets (hoewel dus eigenlijk een verder-ontwikkeling van de Western Digital 8003), maar deze 100 Mbps vind ik niet overtuigen. Ik denk dat deze reeks een snelle fix was om in het 100 Mbps-segment te stappen.
Geef mij maar 3Com 3C905, een DEC/Intel-2104x-chipset, zoals onder andere de latere SMC 8432, of de super-lekkere Olicom), en de Gigabits zijn echt bedroevend (die van Intel, 3Com en een Compaq NC3131, dual Fast + Gigabit pingen, zij het niet met 100 % op een P1-100, SMC geeft 0 %).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ja dat wel maar omdat het hier om de bouw van een freesco router gaat is win 95 genoeg voor dat ding .Op zondag 03 maart 2002 22:06 schreef klausewitz het volgende:
Heb je geen kennis met een nieuwer OS dan W95 om de kaart even te laten detecteren? 't is vast een zeker een Realtek cloon.
en om alleen 98 te instaleren om die netwerkkaarten te detecteren is me een beetje te .
Maar, dit is dus geen RealTek-kloon, Accton is toch echt een andere club, hoewel van hetzelfde niveau.
Ik vind het wel jammer dat SMC niet zelf meer de chip ontwikkelt, deze is low-end, en de 8432 gebruikt dan wel de high-end DEC/Intel, maar ik zit te dromen wat het resultaat zou zijn als SMC zelf een chipset zou ontwikkelen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
ik heb totaal geen verstand van netwerkkaarten ( weet alleen dat 3com een van de betere is ) maar voor mijn netwerkje en internetdelen leek me dit wel een leuke begin oplossing .Op zondag 03 maart 2002 22:11 schreef mvdejong het volgende:
H'm, groot aantal gelijktijdige hits.
Maar, dit is dus geen RealTek-kloon, Accton is toch echt een andere club, hoewel van hetzelfde niveau.
Ik vind het wel jammer dat SMC niet zelf meer de chip ontwikkelt, deze is low-end, en de 8432 gebruikt dan wel de high-end DEC/Intel, maar ik zit te dromen wat het resultaat zou zijn als SMC zelf een chipset zou ontwikkelen.
die zip file was ook al degene die ik had gedownd en op me 486 p100 met win95 had geprobeerd maar dat werkt tot nu toe ook niet omdat na et uitpakken er weer een heleboel onbekende ( voor mij ) mappen verschenen .
dus dit wordt nog wel ff verder uitzoeken .
Zie hier, de "Twin Towers" (click op plaatje voor fullsize version)

Helaas is het me teveel moeite om die bak uit die kastmuur de halen, uit te zetten, en open te schroeven om het 100% zeker te wezen, maar ik kan je wel zeggen dat ik op die bak via ClarkConnect, hem met een standaard ne-2k driver aan de praat krijg (driver pakt CC btw zelf, dus niet omdat ik hem zeg dat ie dat moet gebruiken. OS kiest er dus voor!)
Btw heb ik op deze machine ook FreeSCO aan de praat gekregen, ... tis maar dat je het weet
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
staat dus vanaf nu ook op de lijst om uit te proberen , eerst ff die gegevens van mvdejong verwerken .Op zondag 03 maart 2002 22:16 schreef JaJoah het volgende:
Ik heb ook een netwerkkaart in mijn Clarkconnect bak zitten die verdomde veel op deze kaart lijkt (als het al niet dezelfde is).
Helaas is het me teveel moeite om die bak uit die kastmuur de halen, uit te zetten, en open te schroeven om het 100% zeker te wezen, maar ik kan je wel zeggen dat ik op die bak via ClarkConnect, hem met een standaard ne-2k driver aan de praat krijg (driver pakt CC btw zelf, dus niet omdat ik hem zeg dat ie dat moet gebruiken. OS kiest er dus voor!)
Verwijderd
Verwijderd
hetzelfde kaartje. Het is een Accton inderdaad, het typenummer ben ik helaas even kwijt. Zoek even of je passende drivers voor die Accton kan vinden. Een goede kans heb je ook op de site van Compaq, die kaartjes zaten namelijk in bepaalde types van de Deskpro EX. Zo niet dan zet ik ze wel even ergens neer, heb ze hier op floppy staan, vandaar.Stuur me in dat geval even een mailtje op frank@qltel.org
doe ik !Op zondag 03 maart 2002 22:22 schreef qltel het volgende:
Volgens mij is dit: [afbeelding] hetzelfde kaartje. Het is een Accton inderdaad, het typenummer ben ik helaas even kwijt. Zoek even of je passende drivers voor die Accton kan vinden. Een goede kans heb je ook op de site van Compaq, die kaartjes zaten namelijk in bepaalde types van de Deskpro EX. Zo niet dan zet ik ze wel even ergens neer, heb ze hier op floppy staan, vandaar.
Stuur me in dat geval even een mailtje op frank@qltel.org
die site van compaq ken ik uit mn hoofd ( heb laatst nog zon ding gerestaureerd ) dus zal daar ook eens zoeken als dat nix wordt mail ik je ff .
en de reply van klausewitz is ook nog mogenlijk , maar dat kost me weer een nachtrust , ik moet er namenlijk morgenvroeg om 5 uur weer uit .
dus ik laat morgen zowiezo wel even horen of et wat geworden is .
( ik weet dat je niet mag bedanken ) maar iedereen alvast errug bedankt
Verwijderd
Standaard Compaq EX netwerkkaart
notes
SYSTEM CONFIGURATION:Accton EN1207D Series PCI Fast Ethernet Adapter.
de file de trolly me gaf , gaf ook geen oplossing .
ik heb toen win98 geinstaleerd en na een aantal x booten vondt win98 dat hij 2 netwerkkaarten had gevonden van et merk accton EN1207D .
de drivers daarvoor stonden op de win98 cd en ze staan er dus nu mooi op .
wel jammer dat er weer win98 aan te pas moest komen om alleen mn netwerkkaarten te instaleren .
zo nu verder met de freesco om hem om te toveren naar een mooie internetverdeler .
Verwijderd
Eerst je software instaleren en dan je Netwerk kaartje...