Toon posts:

[microsoft sql server] data objecten in mssql 7 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Hoe werkt het nou precies met data objecten in mssql 7.0? En indexen leggen is toch in principe gelijk aan de relaties trekken of niet soms? Zo niet, hoe moe'k dat anders regelen?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Had je al een SQLServer boek doorgeworsteld?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik niet, en ik hoef alleen antwoord op die twee vraagjes, dan ben ik klaar.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM ziet 4 vragen...

Die imho allemaal niet "even te beantwoorden" zijn.
Met een goed boek moet dat echter wel lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij een goed boek?

Verwijderd

Topicstarter
Nou die data objecten ben ik overigens met je eens. Alleen die vraag over die indexen? Moet toch eigenlijk gelijk zijn aan die relaties, anders ben ik echt dom :)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:20 schreef Grotje het volgende:
Nou die data objecten ben ik overigens met je eens. Alleen die vraag over die indexen? Moet toch eigenlijk gelijk zijn aan die relaties, anders ben ik echt dom :)
Ik vrees het voor je dat je idd een beetje dom bent ;) Volgens mij is een index alleen voor het sneller zoeken en queryën, en een relatie is dus iets heel anders (nl. de relatie tussen twee tabellen beschrijven).

Maar het kan zijn dat ik het ook fout heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja oke ben ik met je eens. Alleen hoe leg je en hoe moet je dan eigenlijk die indexen leggen?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:14 schreef Grotje het volgende:
Weet jij een goed boek?
De books-online die bij iedere sql server zitten :?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Op zondag 03 maart 2002 21:26 schreef Grotje het volgende:
Hmm ja oke ben ik met je eens. Alleen hoe leg je en hoe moet je dan eigenlijk die indexen leggen?
Kijk inderdaad eens in de BooksOnline. Daar staat precies hoe je indices kan aanmaken (creating indexes, overview).

Verder vond ik "Professional SQL Server 7 programming" wel aardig als boek (isbn: 1861002319).

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
Hmm van die books online word ik nou niet echt wijzer, niemand die tips heeft t.o.v. mssql server 7 + delphi?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op maandag 04 maart 2002 00:53 schreef Grotje het volgende:
Hmm van die books online word ik nou niet echt wijzer, niemand die tips heeft t.o.v. mssql server 7 + delphi?
Je kijkt niet eikel.

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 01:39 schreef raptorix het volgende:
Je kijkt niet eikel.
Grijnz, hoe subtiel >:)

• raptorix
Ik zal het voor je laten zien :

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafactory.nl/blind.gif

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo stellen, ik kan de help wel gebruiken, maar ik snap het jargon niet wat ze gebruiken. Zo goed genoeg?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Dan is het toch verstandig als je even de andere artikelen over indices in de books online doorleest.
Of dan toch maar een boek aanschaffen.

btw. in de EM zit ook een "Create index wizard" :P

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 09:31 schreef Grotje het volgende:
Laat ik het zo stellen, ik kan de help wel gebruiken, maar ik snap het jargon niet wat ze gebruiken. Zo goed genoeg?
Je snapt het jargon van een wizard niet?

Design table in Enterprise manager, rechtermuisknop op table, manage indexes.

Makkelijker KAN bijna niet. Verder, als je dit niet begrijpt, tja.. hoe heb je die tables erin gekregen dan?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:14

Crazy D

I think we should take a look.

Op maandag 04 maart 2002 10:24 schreef Otis het volgende:
Makkelijker KAN bijna niet. Verder, als je dit niet begrijpt, tja.. hoe heb je die tables erin gekregen dan?
>:)
Wellus :P 't Is makkelijker als iemand hier precies typt wat je moet doen om een index aan te maken in abn (algemeen begrijpelijk nederlands :P)

Misschien kun je aangeven wat je nou precies niet begrijpt? Ik geef toe dat een hoop dingen heel makkelijk zijn _als je het snapt_ en als je er echt niks van snapt je van books online soms alleen maar van de regen in de drup komt, maar geef dan aan wat je nou precies niet begrijpt, dan is er vast wel iemand die je in abn wil uitleggen wat er mee bedoelt wordt.

Exact expert nodig?

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Hmm er wordt weer lekker op de vraag in gegaan. Wat me vaak opvalt als iemand een vraag stelt dat meestal het eerste antwoord is dat hij/zij maar een manual moet lezen of goed moet zoeken. Vervolgens gaat het hele topic over of iemand wel of niet goed gezocht heeft. Is het niet makkelijker om iemand gewoon meteen te helpen ipv bergen onzinnige posts :?

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• raptorix
Op maandag 04 maart 2002 14:08 schreef muis het volgende:
Hmm er wordt weer lekker op de vraag in gegaan. Wat me vaak opvalt als iemand een vraag stelt dat meestal het eerste antwoord is dat hij/zij maar een manual moet lezen of goed moet zoeken. Vervolgens gaat het hele topic over of iemand wel of niet goed gezocht heeft. Is het niet makkelijker om iemand gewoon meteen te helpen ipv bergen onzinnige posts :?
Nee, dit is geen gratis helpdesk waar we basic stuff die LETTERLIJK in de manual staan onder de term die hij zelf aan geeft. Vervolgens beweert hij ook nog eens dat hij gezocht heeft, bij wijze van grap heb ik even laten zien dat hij dit dus NIET heeft gedaan.

Door dit soort vragen wordt het hier dus steeds minder interessant en blijven bepaalde mensen weg omdat ze het gevoel krijgen dat er:

-Misbruik wordt gemaakt
-Het niveau dermate laag is dat men zijn tijd wel beter te besteden heeft.

Kortom, men dient zelf moeite te doen en enigzins zelf een beetje na te denken.

Als je daar geen zin in hebt, prima maar dan is dit echt het verkeerde forum.

• raptorix
Om nog maar te spreken van het niet lezen van de faq.

-geen groetjes/hello etc
-duidelijke titel
-duidelijke omschrijving van het probleem

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 14:08 schreef muis het volgende:
No offence, maar 'data objecten' in SQLServer, wat zijn dat? BLOB's? Text fields? of praten we hier over ADO recordsets? Maar die zitten weer niet IN een SQLServer.

dan de opmerking 'En indexen leggen is toch in principe gelijk aan de relaties trekken of niet soms'... wat is 'relaties trekken' ? lijnen trekken ken ik, maar relaties trekken? En wat heeft dat met een index te maken? Ik zie het niet hoor.

Al met al, een grote wanorde, en daar moet men dan antwoord op geven. Als er dan een antwoord komt, krijgen we te horen dat hij het jargon niet begrijpt. Nou, ik begrijp ZIJN jargon ook niet echt. En als hij dat jargon NIET begrijpt, hoe krijgt hij dan zn tables in SQLServer? Via dezelfde scherm waar ook een knopje 'indexes' op zit? Kennelijk.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen daar dan over vallen ja.
Pagina: 1