Toon posts:

[WIN32 in VC++] Lijnen toevoegen in editbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vrij simpel probleem (hoop ik)
Ik weet niet hoe ik simpel aan een multiline editbox lijnen moet toevoegen (en eventueel verwijderen).
Wel hoe ik een text er in moet zetten. Dit doe ik met het WM_SETTEXT message.
Eventueel zou ik met het message WM_GETTEXT de bestaande text kunnen kopieren in mijn eigen text buffer en die dan weer in het edit box zetten, maar dan zit je nutteloos text heen en weer te kopieren.
Kun je dus ook een lijn/tekst/tekens aan het textbuffer van een editbox toevoegen?

Alvast bedankt...

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Lijkt me toch wel dat dat in de manual staat hoor.....

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Ik heb al lang in de win32 api, MSDN en op internet gesneupt, maar het enige wat ik vind (wat er een beetje over gaat) is knippen en plakken in de editbox. Ik vind het zelf ook een beetje vreemd dat ik het niet kan vinden. Ik weet niet of iemand nog een goede help bij zoiets heeft, behalve de boven genoemde (of een specifieke plek daar)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Uhmmmmm de editbox is een standaard GUI component en als zodanig niet fundamenteel geschikt om te verklooien. Tekens en lijnen e.d. is het ding sowieso niet echt geschikt voor, daar is RichEdit beter voor toegerust.

Wat je eventueel kunt doen is de standaard Edit-control subclassen met een eigen WndProc waarin je WM_PAINT's afvangt (zie Window Procedure Subclassing) maar ik denk dat je hier beter af bent als je een eigen custom edit control schrijft daar je knap ver van de originele bedoelingen afwijkt.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:47 schreef curry684 het volgende:
Uhmmmmm de editbox is een standaard GUI component en als zodanig niet fundamenteel geschikt om te verklooien. Tekens en lijnen e.d. is het ding sowieso niet echt geschikt voor, daar is RichEdit beter voor toegerust.

Wat je eventueel kunt doen is de standaard Edit-control subclassen met een eigen WndProc waarin je WM_PAINT's afvangt (zie Window Procedure Subclassing) maar ik denk dat je hier beter af bent als je een eigen custom edit control schrijft daar je knap ver van de originele bedoelingen afwijkt.
Sorry, k blijf je achtervolgen >:) Wat de topicstarter bedoeld met lijnen is volgens mij regels tekst, geen lijnen als in tekening.
Om een antwoord te geven op de vraag van de topicstarter: ik zou als ik jou was eens gaan prutsen met SetSel(..) en ReplaceSel(..) om je tekst op een willekeurige plek in te voegen..

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op maandag 04 maart 2002 00:12 schreef hondass50 het volgende:
Sorry, k blijf je achtervolgen >:) Wat de topicstarter bedoeld met lijnen is volgens mij regels tekst, geen lijnen als in tekening.
Oh doh, laat 'm dan eens Nederlands gaan leren... dat noemen we inderdaad een regel hier... |:(

* curry684 slaps himself :P

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
.... Mijn nederlands is niet echt best maar ik bedoelde dus regels ja. (als je de programeerTAAL maar goed beheerst :))
Ik heb zelf ook gedacht aan het gebruik van de clipboard, Dan op de plaats van de carret de inhoud van de clipboard toevoegen, maar ja erg mooi is het niet voor zoiets simpels. (Bedoel je dat met SetSel() enzo, hondass50 ?)
Ik zal er in ieder geval even mee klooien

Owh en trouwens, ik heb per ongeluk onder DumbAssDurruk een berihtje hier geplaatst, maar dat ben ik dus (andere computer gebruikt), sorry.

Maar bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
ahhh, bedankt zeg, ik lees dit bij de EM_REPLACESEL message:

If there is no current selection, the replacement text is inserted at the current location of the caret.

Dat zal het zijn, probeer het meteen...
Pagina: 1