Is er al een oplossing voor VIA + Audigy?

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Weet iemand of er al een (betere) oplossing is voor VIA chipset + Live!/Audigy?
Ik heb namelijk al patches gezocht en uitgetest, maar me VIA KT133 en me Audigy blijven maar problemen hebben :'(

Kan iemand trouwens ff wat linkies geven naar patches?

Verwijderd

k zit met hetzelfde prob, maar ik heb de hoop al opgegeven. k blijf niet eindeloos patches. |:(

Elke andere soundkaart werkt prima.

Verwijderd

oftwel de moraal van het verhaal koop geen creative.
Aangezien die het verdommen pci 2.1 compliant kaartjes te maken.
Want zoals al gezegd elke kaart werkt goed behalve creative en dat zegt wel wat over creative als zelfs een kut kaatje van 30 piek al perfect werkt.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Niet alles van Creative over 1 kam scheren. Ik heb een Live player 5.1 en die werkt perfect.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:18 schreef SilverBolt het volgende:
oftwel de moraal van het verhaal koop geen creative.
Aangezien die het verdommen pci 2.1 compliant kaartjes te maken.
Want zoals al gezegd elke kaart werkt goed behalve creative en dat zegt wel wat over creative als zelfs een kut kaatje van 30 piek al perfect werkt.
En toch ben ik het er wel aardig mee eens. De SB Live was in het verleden ook al gesodemieter mee dat je moest gaan patchen met CPU's boven de 800mhz ofzo,... Met mijn Abit BE6 icm celly566 heeft me dat destijds ook een HELEBOEL ellende en eeuwige vastlopers en blauwe schermen opgeleverd, was geen beginnen aan. Vele malen de nieuwste drivers geinstalleerd die dat probleem zouden moeten verhelpen, windows opnieuw geinstalleerd, andere patches ,biosupdates etc. Was echt hopeloos de boel bleef instabiel.

Heb tenslotte de hoop opgegeven en een Terratec Xfire 1024 gekocht. NOOIT spijt van gehad. En met mp3-tjes afspelen (wat ik toch het meeste doe) toch echt wel een beter geluidje.
Zoek maar eens op die Terratec Xfire 1024 en je zult eigenlijk alleen maar zien dat die door iedereen aangeraden wordt en menigeen heeft zijn Creative SB al vervangen door die Terratec! Kost nix meer ook dan zo'n Creative SB.

Verwijderd

stap over op linux, heb je nergens meer last van :z

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:52 schreef Pieter het volgende:
stap over op linux, heb je nergens meer last van :z
KIJK! DAAR heb je nog es wat aan! TOP oplossing toch? Ik vond de mijne toch nog net iets beter hoor, dat dan weer wel.

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
de geluidskaarten van philips zijn ook goed, geen problemen

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 21:58 schreef SALLY het volgende:

[..]

KIJK! DAAR heb je nog es wat aan! TOP oplossing toch? Ik vond de mijne toch nog net iets beter hoor, dat dan weer wel.
geen oplossing maar een tip, of mag dat niet meer? bovendien de echte tweaker gebruikt geen windows :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:51
Op zondag 03 maart 2002 22:14 schreef Pieter het volgende:bovendien de echte tweaker gebruikt geen windows :)
Ik ben wel Tweaker :D

Verwijderd

Ik dacht dat een tweaker in ieder geval vrij van geest was en anderen daarom ook vrij liet in zijn/haar keuzes. Ik word toch zo ontzettend moe van die Linux-freaks die bij alle problemen die een computergebruiker kan tegen komen, altijd met hetzelfde advies komt. Al eens nagedacht jongens over dat sommige mensen afhankelijk zijn van soft- of hardware die Windows vereist?
Ik kan het niet eens als een tip opvatten.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:25

Phydomir

Dennis

Wat is dan het probleem met die audigy/via "bug". onstabiele systemen??

Als dat zo is lijkt het me maar beter om maar ff geen Audigy te kopen :D

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:52
ik had het ook met m`n live player en abit kt7a.
bij mij was het opgelost toen ik win98 zo installde:
D:\Setup /p i
vaag....maar het werkt al een half jaar

url:
http://www.tweakers.net/nieuws/18135
http://www.tweakers.net/nieuws/20123

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 06:49 schreef wildmedia het volgende:
Ik dacht dat een tweaker in ieder geval vrij van geest was en anderen daarom ook vrij liet in zijn/haar keuzes. Ik word toch zo ontzettend moe van die Linux-freaks die bij alle problemen die een computergebruiker kan tegen komen, altijd met hetzelfde advies komt. Al eens nagedacht jongens over dat sommige mensen afhankelijk zijn van soft- of hardware die Windows vereist?
Ik kan het niet eens als een tip opvatten.
nee, maar laten we nou OT blijven, als je me wat te zeggen hebt mail me maar ;)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga geen nieuw topic openen natuurlijk als die er al is !

Ik heb een MSI KT3 333 Ultra AriARU, met dus Via, en een Audigy, en ik heb wel degelijk problemen met mijn PC. Alles loopt een beetje traag enzo (XP 1900, GF4 TI4400), niet zoals het hoort. Komt dat ook door die chipset? En is er intussen al een fix voor? Zoeken is nogal lastig omdat de search 3-letter-woorden niet schijnt te pakken (VIA telt 3 letters ;))

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Op dinsdag 04 juni 2002 22:02 schreef TheLunatic het volgende:
Ik ga geen nieuw topic openen natuurlijk als die er al is !

Ik heb een MSI KT3 333 Ultra AriARU, met dus Via, en een Audigy, en ik heb wel degelijk problemen met mijn PC. Alles loopt een beetje traag enzo (XP 1900, GF4 TI4400), niet zoals het hoort. Komt dat ook door die chipset? En is er intussen al een fix voor? Zoeken is nogal lastig omdat de search 3-letter-woorden niet schijnt te pakken (VIA telt 3 letters ;))
probeer dan eens te zoeken op VIA Audigy dat zijn meer dan 3 letters ;)
zou het ook wel willen weten want heb al een Audigy gekocht dus zou ik al geen VIA mogen kopen :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat VIA niet echt lekker draait met dit soort dingen is toch allang bekend. Ik vind het zo jammer dat er zo veel borden zijn met VIA erop, die zo buggig zijn als de ********.

Maar even wat je kunt proberen is net systeem geheel installeren, en pas als laatste de kaart erin te douwen, dit werkte vreemd genoeg bij een computer die ik eens aan het TS'en was.
Misschien dat het niet werkt, maar is toch nog een kans om het te proberen

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb maar een TerraTec kaart besteld ... hopen dat dat de boel oplost !

Mother, will they like this song?

Pagina: 1