Edimax EN-2000PXA NIC krijgt geen link meer

Pagina: 1
Acties:

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In mijn router met ISA-bus heb ik twee identieke Edimax EN-2000PXA netwerkkaarten zitten (met Realtek RTL8019AS chipsets). Alles werkt tot voor kort prima onder zowel NT4 Server als Freesco. De kaart die naar de kabelmodem gaat, vertoont sinds vadaag echter het volgende probleem:

Op het moment dat de PC stroom begint te krijgen gaat de groene link LED van de kaart constant branden (ook zonder kabel) en na ongeveer 10 seconden uit. Als er een kabel in gedrukt wordt blijft de link uit, en die van de COM21 modem aan de andere kant dan ook. Druk ik de kabel in de andere kaart, dan krijg ik wel een link (de link op die kaart gaat bij power on ook niet eerst lang branden als er geen kabel in zit).

Aan de betreffende kaart is niets te merken qua doorgebrande onderdeeltjes, ziet er nog gaaf uit.

De DOS-tools van Edimax en Realtek (waarmee je de EEPROM van de kaarten en IRQs enz kunt instellen) zien nu ook nog maar 1 kaart.

Omwisselen in de ISA-slots heeft ook geen effect.

Mijn gedachte: de kaart is eraan, maar weet iemand misschien iets wat ik eventueel nog zou kunnen proberen? :)

Verwijderd

Heb je de kabel goed gechecked en ev. doorgemeten? Als het niet aan de kabel ligt, is zeer waarschijnlijk je NIC eraan ;( Succes! Je zou ook nog even die kaart in een andere comp kunnen steken, als dit kan...

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Realtek 8019 oe oe oe die zijn bijna antiek!

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas zitten er geen PCI slots in de router voor bv een 8319... :)

De kabel is goed, ik heb als test de kabel die aan de kaart vastzat, even tussen twee andere kaarten in mijn netwerk gelegd, en geen problemen daarmee. Helaas is dit de enige ISA based computer die ik heb, heb verder alleen PCI en ouwe MCA zut (386ps/2) liggen... :(

Hm dan maar een nieuwe halen ;(