Downclocken, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 14:29
Ik heb een AMD Thunder-Bird 1400 op een MSI K7T266a en wil deze gaan downclocken, ik heb al mijn fsb verlaagd naar 100 ipv 133, maar hoe kan ik hem nog langzamer krijgen?
Heeft iemand hier programma's voor of kan ik dit gewoon in de bios doen en zo ja hoe?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Multiplier op 6 zetten ofzo, maar waarom?

Reality beats fiction by far!

• arnoman
Die is gelockt (k geloof dat ie standaard staat op 10.5).
En heb ook geen lef genoeg om hem te gaan unlocken. (ivm garantie ed).

Verwijderd

Als het goed is is de TB1400 van zichzelf al geunlocked. Gewoon proberen zou ik zeggen.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
thunderbirds staan toch standaard niet locked? Die van mij in ieder geval niet ik heb vanmiddag nog de multiplier verhoogd van mijn tb1200

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
wy wil je downclocken ? de nut van in de - gaan ? |:(

benut je tijd je leeft maar 1 keer >:)

• Peertje NL
gewoon met een potlood inkleuren en met een plakbandje afplakken. Kan je je multiplier wel instellen op dat mobo?

• floduR
  • Niet online
dan kom je volgens mij niet lager

weet je zeker dat ie gelockt is? er zijn maar wienig TB 1400 die gelockt zijn

mijne is ook los (kan em wel op 350mhz krijgen :P )

• Peertje NL
Op zondag 03 maart 2002 20:17 schreef CRiViT het volgende:
Als het goed is is de TB1400 van zichzelf al geunlocked. Gewoon proberen zou ik zeggen.
ja daarom ik heb een 900 gehad en die was locked,
en mijn tb 1300 is standaard geunlocked

Verwijderd

mijn thunder bird 1000 was wel locked en moest ik unlocken.
maar eidere tweaker overclockt ie en die lagerclockt niks waarom heb je toch niks aan

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ikke heb 'm ook van 1400 naar 1000 geclocked, omdat ik 'm vaak aan heb staan voor dingen die bij 1000 evengoed lopen, en ik wil m'n pa z'n NRG-rekening niet te hoog op laten lopen. Hoeveel zou dat trouwens schelen? 40% x 72 Watt = 28,8 Watt van de CPU?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

Waaom zou je em downclocken ?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:22 schreef TerraGuy het volgende:
Ikke heb 'm ook van 1400 naar 1000 geclocked, omdat ik 'm vaak aan heb staan voor dingen die bij 1000 evengoed lopen, en ik wil m'n pa z'n NRG-rekening niet te hoog op laten lopen. Hoeveel zou dat trouwens schelen? 40% x 72 Watt = 28,8 Watt van de CPU?
koop dan meteen en langzamere

• arnoman
Op zondag 03 maart 2002 20:17 schreef _MaLa_ het volgende:
wy wil je downclocken ? de nut van in de - gaan ? |:(

benut je tijd je leeft maar 1 keer >:)
Ik heb standaard mijn cpu draaien op 1566mhz, maar die vage coolermaster die ik op mijn proc heb zitten maakt zo'n tering herrie (vind ik) die hoef ik niet te horen als ik zit aan te klooien in word (ofiets dergelijks), en tijdens het gamen maakt het me niet uit, dus dan voer ik de snelheid weer op.
Snap ie?

Zijn t-bird standaard geunlockt? nee toch, wat loopt iedereen dan te eilen over die L1 en L2 bruggen te verbinden dmv een potlood?

Verwijderd

Je hebt al genoeg tips geloof ik, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig:

1. Wil je je systeem zo koel maken dat je heel weinig koeling nodig hebt. :)
2. Je wil een nieuwe pc van je ouders. :P

Ik kan niet op 3 komen. Dus zeg het maar.

edit:
te laat :(

• TerraGuy

TerraGuy

Op zondag 03 maart 2002 20:23 schreef redbullwaning het volgende:

[..]

koop dan meteen en langzamere
Nou, ik wil wel blijven opscheppen natuurlijk, als er bezoek is. :P

• arnoman
Op zondag 03 maart 2002 20:24 schreef muaddib het volgende:
Je hebt al genoeg tips geloof ik, maar ik ben eigenlijk nieuwsgierig:

1. Wil je je systeem zo koel maken dat je heel weinig koeling nodig hebt. :)
2. Je wil een nieuwe pc van je ouders. :P

Ik kan niet op 3 komen. Dus zeg het maar.

edit:
te laat :(
Hij hoeft niet cool te zijn, maar ik wil als ik bijvoorbeeld huiswerk aan het maken ben op mijn pc niet doof worden van mijn processor. En als ik die nou lager clock dan kan mijn fan op de processor ook weer langzamer draaien (langzamer is stiller ;) )

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:25 schreef TerraGuy het volgende:

[..]

Nou, ik wil wel blijven opscheppen natuurlijk, als er bezoek is. :P
ga dan als er bezoek is ff snel je bios in en zet gewoon ff je multiplier op 17.5 en ff snel opstarten en zeggen oja kom we gaan en laat ze aleen ff je mhz zien meer niet

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:29 schreef arnoman het volgende:

[..]

Hij hoeft niet cool te zijn, maar ik wil als ik bijvoorbeeld huiswerk aan het maken ben op mijn pc niet doof worden van mijn processor. En als ik die nou lager clock dan kan mijn fan op de processor ook weer langzamer draaien (langzamer is stiller ;) )
hmmm ja als je fan zoon heriemaakt TIP: vet je fans eens een keer in als ze al niet droog gelopen zijn

• TerraGuy

TerraGuy

[..]

maar ik wil als ik bijvoorbeeld huiswerk aan het maken ben op mijn pc niet doof worden van mijn processor
Dat vind ik knap, misschien moet je 'm 's olieën ofzo, maar dat ding zelf hoort muisstil te zijn. :P

Verwijderd

[..]

Dat is een goede 3. :) Clock je hem dan in windows met softfsb of start je opnieuw op?

• arnoman
Op zondag 03 maart 2002 20:32 schreef muaddib het volgende:

[..]

Dat is een goede 3. :) Clock je hem dan in windows met softfsb of start je opnieuw op?
ik gebruik een standaard msi proggie fuzzylogic, werkt lekker.

• biertje-blijf-bij-me
  • Laatst online: 04-03-2025
koop dan gewoon een andere koeler voor je proc.....

zalman of silverado wil weleens erg schelen....

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wil je 1.4ghz wel ruilen tegen mijn 1.2ghz hoor :P

• arnoman
Op zondag 03 maart 2002 20:41 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
koop dan gewoon een andere koeler voor je proc.....

zalman of silverado wil weleens erg schelen....
Nee, want ik downclock alleen als het me uitkomt en visa versa.
En een silverado vind ik zijn geld niet waard (dan koop ik wel gelijk een Alph Pal 8045) en een zalman sucks.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
gewoon continu je oordopjes van je mp3/cd/cassette/minidisk walkman ophouden en knoepertjehard slayer of pink floyd draaien, na 2 dagen kun je zonder oordoppie je koeler ook niet meer horen

• arnoman
Op zondag 03 maart 2002 20:53 schreef lama het volgende:
gewoon continu je oordopjes van je mp3/cd/cassette/minidisk walkman ophouden en knoepertjehard slayer of pink floyd draaien, na 2 dagen kun je zonder oordoppie je koeler ook niet meer horen
:P Dat is waar.
En idd de multiplier is niet gelockt, ik heb hem nu al op 600 mhz(6*100) kunnen krijgen, maar als ik alle koeling dan uitzet komt ie toch nog over de 60'C iemand nog suggesties om hem nog verder af te kneipen.
En welke proggies gebruiken jullie hiervoor?

• Peertje NL
Op maandag 04 maart 2002 11:10 schreef arnoman het volgende:

[..]

En idd de multiplier is niet gelockt, ik heb hem nu al op 600 mhz(6*100) kunnen krijgen, maar als ik alle koeling dan uitzet komt ie toch nog over de 60'C iemand nog suggesties om hem nog verder af te kneipen.
|:( |:( |:( |:( |:(

Ja dan neemt ie nog een achterlijk veel vermogen op, het kan gewoon simpel weg niet met luchtkoeling je TB te koelen,
En hier een linkie [topic=393289]
dit is een zinnig topic van mij, in tegen stelling tot dit.
En wil je extreem stil/koel/ EN die ook nog eens weinig vermogen op neemt,
neem een VIA C3 @ 0,13 um

Verwijderd

Ik heb ook een keer zoiets gedaan met mijn vorige 1000 MHz TB, op 550 MHz gezet, en Vcore op 1.3V, ik kon hem toen passief koelen met de heatsink van mijn FOP38 :)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Op maandag 04 maart 2002 11:10 schreef arnoman het volgende:

[..]

ik zie het nergens staan maar ik neem aan dat je je voltage ook flink omlaag zet bij 600mhz ? anders heeft het idd niet veel zin, vooral het voltage zorgt voor de warmte ontwikkeling. en je zult altijd iets van een fan nodig moetn hebben met een amd.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Jah, en als ie alleen met de proc fan toch nog 60 graden word zou ik me koelpasta eens vernieuwen (of er zowiezo op doen |:(, sommige mensen snappen niet waar het voor is...)
Anders kun je je fan ok op 7 V laten lopen (of 5V)

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Op maandag 04 maart 2002 18:56 schreef cosmoOo het volgende:

[..]

ik zie het nergens staan maar ik neem aan dat je je voltage ook flink omlaag zet bij 600mhz ? anders heeft het idd niet veel zin, vooral het voltage zorgt voor de warmte ontwikkeling. en je zult altijd iets van een fan nodig moetn hebben met een amd.
Mijn voltage kan niet lager dan 1.75 volt? Is dat laag genoeg?

The desire to know is natural to all good people!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Vervang je cpu fan door een papst ofzo, dan kan ie gewoon op 1400 of hoger draaien en je hoort niks.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
das wel erg hoog voor een minimun voltage lijkt mij, mijnes kan tot de 1,30 tot 2.00V, (nu op 1,68)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Op zondag 17 maart 2002 22:46 schreef SlinkingAnt het volgende:
das wel erg hoog voor een minimun voltage lijkt mij, mijnes kan tot de 1,30 tot 2.00V, (nu op 1,68)
t'is toch echt zo, iemand dan evt een suggestie voor een nieuwe bios versie (en zo ja, welke).
Ik heb al gekeken of er een andere fan oppast maar dat past dus mooi niet, de fan is 7.3 cm groot en er past met geen mogelijkheid een 8 cm op.
Ik wil daarom ook gewoon een nieuwe heatsink etc kopen, maar ik heb er nog nooit een nieuwe zelf opgezet, en moet dus daarvoor naar de winkel. Alleen de winkel waar ik mijn pc vandaan hebt verkoopt geen Alpha PAL8045, Noice Control Silverado en op die 2 was mijn keuz gevallen. Dus dat probleempje moet ik ff zien op te lossen.

The desire to know is natural to all good people!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

@r!k

It is I, Leclerq

Is het niet een idee om dan gewoon wat meer geld uit te geven voor een veel stillere koeler in plaat van steeds je processor op een andere kloksnelheid te moeten zetten?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

hey arnoman, beetje opletten.. iemand boot aan procs te ruilen. jij krijgt dan een 1200MHz, je hoeft hem dan niet eens meer te downclocken.. kortom iedereen blij :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op maandag 18 maart 2002 12:30 schreef ReseTTim het volgende:
hey arnoman, beetje opletten.. iemand boot aan procs te ruilen. jij krijgt dan een 1200MHz, je hoeft hem dan niet eens meer te downclocken.. kortom iedereen blij :)
lol, dat is het eerste echte goeie idee dat ik hoor. alleen mijn proc is al een stuk sneller dan die 1400 t-bird :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:02
ik heb nog een betere ruil... pentium 90, 133, 200, 350 of 667... kies maar

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Pagina: 1