Versterkte uitgang -> line-in: hoe slecht is dat?

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
Ik heb een sony miniset en een dolby digital reciever

Op de miniset zijn 2*50 w speakers aangesloten, en op de dd-reciever 2*100 en 1*30 (center)

Nu heb ik de speakeruitgangen van de rearspeakers aangesloten op de line-in van mijn miniset en krijg op die manier uit alle speakers geluid

Het werkt prima, maar is dit erg schadelijk voor de apparatuur?

Ik gebruik trouwens de miniset om cd's af te spelen en radio te luisteren

Ik heb de lineout van de miniset aangesloten op de aux van de dd-versterker en ben er wel achtergekomen dat de boel begon te haperen en te stotteren als ik met de opstelling de muziek goed opendraaide (dus vanuit miniset naar dd-versterker -> vanuit dd-versterker versterkte uitgang naar een om dat moment uitgeschakelde line-in van de miniset)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ja, daar kan je op de lange duur je ingangstrappen mee naar de eeuwige jachtvelden blazen.
Als het echt niet anders kan, moet je ff kijken in een elektronicazaak of car-audiohandel naar een level-aanpassingsgeval.
Ratho heeft die dingen in het pakket, en ik geloof dat Mediamarkt een gedeelte van Ratho's assortiment voert.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Veel mensen zullen het je sterkt afraden.
Zelf had ik ook de speaker uitgangen van m'n sony-setje op de ingang van m'n eindversterker gezet. Was ook ergens een topic over. Zal hem wel eens ff opzoeken. Ik had de fabrikant van m'n eindversterker gemaild en zij zeiden dat het totaal geen kwaad kon. Die eindversterker is dan ook wel goed beveiligd. Aan het geluid kon ik het ook niet horen, maar m'n boxen zijn ook niet echt van een geweldige kwaliteit.

Nu zit ik wel met een aparte voorversterker, gewoon omdat dat sony-setje (+/- 20 jaar oud) vreemde kuren begon te vertonen. Ik zou zeggen, vraag het even aan de fabrikant van je versterker, en leg de situatie even uit.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

[topic=166260/1/25]

Dit was die link die ik je beloofde. Suc6

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39
maar is er een alternatief met mij huidige apparatuur? Ik heb nl geen onversterkte 5.1 uitgang