Toon posts:

Welk waterpompje!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eigenlijk alle ingredienten besteld voor mijn waterkoeling setup. Het enige wat ik nu nog nodig heb is een goede pomp.

Mijn waterkoelingsetup zal bestaan uit:
* Dangerden Mace2-1
* Chipsetblok
* Geforceblok
* 3/8 tubing
* Black Ice II

Nu heb ik dus een tamelijk krachtige pomp nodig die voldoende vermogen heeft. Nu zat ik eerst te denken aan een
Eheim 1250 pomp, deze kan 1200 l/h doorpompen en is dus zeer sterk, en gelijk ook best wel prijzig.
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/wc_pump_1250.gif

Nu wordt er ook gezegd dat de pompjes van Sicce ook goed zijn, en deze zijn veel goedkoper. Maar omdat ik een inline systeem wil maken moet het pompje dus goed sterk en waterdicht wezen.
De Nova kan max 800 l/h doorpompen en de Idra 1300 l/h, ik heb geen idee hoeveel ik nu nodig heb voor mijn setup. De Idra zal vast ook niet meer dan 800 l/h doorpompen.
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/wc_pumpIDRA.jpg

Ik wil op het waterblok ook nog een Drift 0,8 peltier zetten.

Ik wil een betrouwbaar pompje hebben die ruim voldoende kan doorpompen, ook mag het pompje dus niet gaan lekken in het gesloten systeem. En ik wil ook zeker een stille pomp hebben die je niet kan horen op 1 m afstand.

Welk pompje kan ik nu het beste aanschaffen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30
koop je toch dat pompje van de aldi? 1200l/h voor 25 euro :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:19
ik ben van mening dat een 800l/u genoeg is.

ik heb nu zelf een setup met een sicce 1300l/u en een sicce 800l/u als test, morgen gaat de drift eronder dan weet ik meer.

echter nu is het geval dat 800l/u beter presteerd dan 1300l/u (scheelt 2 graden)

als ik weet wat de results zijn met een tec dan post ik ze zo snel mogeljk :) ;)

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
ALDI, ja heb ik gezien. Maar ik wil wel een beetje kwaliteit hebben! En in een goed gesloten systeem

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 07:15
je hoort veel goeds over die eheim, lijkt mij dus de beste keus

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

gewoon een sicce idra kopen.. kheb er zelf ook 1 :) kheb hem nog niet echt getest.. maar ik vind hem tot dus ver lekkerz klein..

ik gah hem voor me dual watersetup gebruiken en ik denk dat ik voor de veiligheid nog een 800 l/u parallel in het systeem vast maak....

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Sicce=1/2" en Eheim=3/8". De eheim is dus het makkelijkste voor jou systeem.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:37

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik denk eigenlijk wel dat je voor een kleinere eheim kan gaan, 1048 bijv.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2025

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Die Sicce pompen zijn toch niet magnetisch afgedekt/afgeschermd??

Lijkt me niet zo fijn idee in mijn putertje ;)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• Cloontje
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Op maandag 04 maart 2002 09:01 schreef eLeCtRaBeLg het volgende:

wel hoor ik er 1 heel vlak naast mijn mobo en nergens last van :D

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Ga je met of zonder resevoir? als je de nova of idra neemt zal je niet zonder resevoir kunnen. Want heb zelf ook eentje en zonder resevoir lekt die een beetje :9~. Er is wel een tool bij waar je hem mee op de ingang van de pomp een tube kan insteken. Maar bij mij past die tool niet eens in! En ook al met die tool zal hij lekken denk ik, als je door de pomp blaast met de de ingang dicht dan komt er aan de randjes lucht uit. Met eheim weet ik niet maar heb wel vaak gehoord dat je met die een gesloten systeem kan maken.

oh en die idra is zeker wel stil. Begin hoor je nog wel een beetje maar na een 3 dagen of zo dan lijk die of die dood is snapje :)

Neemt je met resevoir? dan raad ik je zeker idra aan. Goedkoop, snel en still.

btw: je heb hetzelfde watercooling systeem als ikke :) tenminste als je idra neemt dus wat ga je nemen?. :D

• Sinlath
Op maandag 04 maart 2002 00:09 schreef Aico het volgende:
Sicce=1/2" en Eheim=3/8". De eheim is dus het makkelijkste voor jou systeem.
nee hoor de Sicce's zijn ook om te zetten naar 3/8" geen enkel probleem.

als je de sicce nova neemt (800l/u) die is al 3/8".
de Idra is inderdaad standaard 1/2" echter met een simpel verloopje istie zo om te zetten naar 3/8" dat afgezet tegen de prijs van een eheim..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
meerdere pompjes kopen.
Ik zou 2x 800l/h kopen.
1x sicce nova voor DangerDen Maze2
1x sicce nova voor chipsetblok en GeForceblok.

Want ik denk dat als je alles met 1 pompje doet het pompje veel te veel water moet verplaatsen (hoe meer slangen hoe meer water er omhoog geduwd moet worden) en 3x een blokjes waar het door heen moet zorgt ook voor de nodige weerstand..

• Sinlath
Op maandag 04 maart 2002 10:52 schreef InterCC het volgende:
meerdere pompjes kopen.
Ik zou 2x 800l/h kopen.
1x sicce nova voor DangerDen Maze2
1x sicce nova voor chipsetblok en GeForceblok.

Want ik denk dat als je alles met 1 pompje doet het pompje veel te veel water moet verplaatsen (hoe meer slangen hoe meer water er omhoog geduwd moet worden) en 3x een blokjes waar het door heen moet zorgt ook voor de nodige weerstand..
lijkt me een beetje overbodig, das pure overkill.
een netto flow van 400l/u is echt wel genoeg, je maakt mij niet wijs dat je 50% verlies hebt doe die paar aftakkingen.

buiten dat genereren 2 pompjes ook 2X warmte wat je ook weer kwijt moet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus geen 2 pompjes, dan krijg je nog meer kabels en leidingen in je pc en nog meer warmte.
Ik denk dat ik dan maar voor zo'n 1200 l/h Eheim pompje ga, deze is tenminste van een goede kwaliteit. Ik heb kwa waterblok en radiator exact hetzelfde als dat wat T.net heeft staan op die review, hij heeft dit pompje ook gebruikt en heeft goede OC resultaten.

Het pompje is dan mischien vrij duur en groot maarja, kwaliteit vind ik ook belangrijk. En deze pomp is volgens mij ook voor 3/8 tubing.

Ik denk dus dat die 600 l/h onvoldoende vermogen kan leveren voor mijn setup.

Verwijderd

Gewoon alle blokken in serie zetten, en een 800-1200L/uur pomp monteren.

Over de Idra ben ik niet zo tevreden: het ding produceert vrij veel herrie, en knap veel warmte. Verder hebik niet het idee dat die Idra nou zoveel harder pompt in een systeem dan de Nova (800L/uur).

Over de Sicce Nova ben ik wel tevreden. Mooi pompje voor weinig geld. Stil en degelijk. Ik heb geen idee wat een eheim me extra zou bieden.

Ook ik vind een netto flow van 200L/uur of hoger voldoende.

Verwijderd

ik heb ook de nova.
Werkt prima. Geen van die dingen heeft echt veel kracht dus veel effectieve flow hou je toch niet over.

• Whuzz
  • Laatst online: 23-02 20:21

Whuzz

Dodgeball!

Op maandag 04 maart 2002 10:21 schreef Mjwanna.b het volgende:
Ga je met of zonder resevoir? als je de nova of idra neemt zal je niet zonder resevoir kunnen.
Onzin. Geen reserboir hier en ik heb een Sicce Idra. Nog nooit een druppel lekkage gehad.

Men zégt dat de Sicce's minder van kwaliteit zijn en sneller stuk gaan. Ok zouden ze niet electromagnetisch afgeschermd zijn.
De mijne staat vlak onder mijn HD's en ik heb nog nooit ergens last van gehad, dus het zal allemaal wel meevallen. De boel draait nu een half jaar ofzo en het pompje doet nog steeds geruisloos zijn werk.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een Eheim 1250 gekocht omdat ie maar 2 tientjes duurder was dan een 1048....maar daar heb ik nu wel spijt van. De pomp is stil (alleen een laag zoemend geluid), maar zorgt voor enorm veel vibraties en ook een bak hitte extra.
Ik ga binnen afzienbare tijd overstappen op een 1048...meer dan zat flow, kleiner formaat en minder warmte/geluidsproductie.

I reject your reality, and substitute my own.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
als je em cheap wilt regelen moet je even kijken bij Veldhuis Aquaria

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, nu begin ik toch echt de denken aan de aanschaf van de Sicce Nova pomp. Als deze stil is en ook betrouwbaar waarom zou ik dan een dure Eheim kopen.

Als een pompje werkelijk 1200 l/h zou verpompen dan word het water in je koelblokken ook zeer vaak per seconde ververst, dat heeft natuurlijk ook geen nut.

Wie weet hoeveel l/h ik zo ongeveer kan verpompen met mijn setup en de Nova pomp 150 tot 200 l/h ofzo.
Ik heb de radiator al besteld bij OC-shop, en moet dus snel even beslissen wat voor pomp ik er bij wil. Dan hoef ik maar 1x verzendkosten te betalen.

Verwijderd

Ik vindt Eheim ook niet al te best hoor :) nog steeds plastic troep enzow, en het motortje ook al, echt erg hoor, voor hun prijzen.

De slang tules kun je nog wel een beetje aanpassen
Afbeeldingslocatie: http://home.westbrabant.net/~kwbnl/water/w08.jpg

Verwijderd

leuk pompje, alleen beetje duur

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:31
De irda is 100% de pomp voor je systeem!
inline of in reservoir, geruisloos, en effectief in mijn systeem met een opvoerhoogte van 50cm 230ltr in uur.

Wel word die wel warm, dus ik zou hem inline zetten, om te voorkomen dat je pomp je water opwarmt...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Sinlath
Op maandag 04 maart 2002 16:19 schreef PsYgHo het volgende:
inline of in reservoir, geruisloos, en effectief in mijn systeem met een opvoerhoogte van 50cm 230ltr in uur.

Wel word die wel warm, dus ik zou hem inline zetten, om te voorkomen dat je pomp je water opwarmt...
inline verwarmt ie ook het water.

het water moet door de pompkamer, daar word het omhoog verpompt.

het nadeel is dat de pompkamer aan de motorkamer zit, dit motorkamertje stoot 35watt aan warmte af.

hoe je het went of keert de pomp zal altijd iets van zijn warmte afgeven aan het water.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 maart 2002 16:19 schreef PsYgHo het volgende:

De idra die officieel 1300 l/h verpompt kan maar 230 l/h verpompen, dat is echt een enorm verschil voor een halve meter hoogte en wat omwegen.

Dus lijkt het mij inderdaad niet verstandig om een Nova te nemen die heeft nog minder vermogen, wel gebruikt deze maar 10 watt ofzo, dus hij wordt niet echt warm.

Iedereen hier wordt bedankt voor zijn posts, ik ga nu dus maar de Sicce Irda bestellen bij Oc-shop. :9~

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:56

Epsilon

Op maandag 04 maart 2002 16:26 schreef Sinlath het volgende:

[..]

inline verwarmt ie ook het water.

het water moet door de pompkamer, daar word het omhoog verpompt.

het nadeel is dat de pompkamer aan de motorkamer zit, dit motorkamertje stoot 35watt aan warmte af.

hoe je het went of keert de pomp zal altijd iets van zijn warmte afgeven aan het water.
35watt?
das knap als da ding maar 25 vreet :)
Pagina: 1