Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop en mobiel internetten

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil me binnenkort een laptop + gsm aanschaffen. Ik wil hiermee ook mobiel kunnen internetten.
Mijn vraag is nu: Wat heb ik precies nodig? Wat moet de laptop minimaal hebben en wat voor gsm moet ik kopen?
Hoe gaat het als ik vanuit het buitenland verbinding met internet via deze laptop en gsm wil maken?

Dank u bij voorbaat,
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Een bluetooth gprs mobiele telefoon + laptop met een bluetooth aansluiting...

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 13:30

Maf

Hier is veel keuze in; tegenwoordig kan je elke mobiele telefoon aan je laptop koppelen door middel van een datakabel of een ingebouwde infrarood ontvanger.

Zelf vind ik t fijnste met een datakabel; bij infrarood wil de verbinding wel eens verbreken als je per ongeluk gaat verzitten.

Alleen de kosten he......

Laat ons maar weten wat je wilt aanschaffen (iets meer details)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:55 schreef Maf het volgende:
Hier is veel keuze in; tegenwoordig kan je elke mobiele telefoon aan je laptop koppelen door middel van een datakabel of een ingebouwde infrarood ontvanger.

Zelf vind ik t fijnste met een datakabel; bij infrarood wil de verbinding wel eens verbreken als je per ongeluk gaat verzitten.

Alleen de kosten he......

Laat ons maar weten wat je wilt aanschaffen (iets meer details)
Wat een onzin! Als je geen mobiele telefoon hebt met hardwarematige modem, kun je er nix mee.

Verwijderd

Is dat niet behoorlijk duur om met een laptop te internetten via de gsm... en dan maar over de snelheid te zwijgen... :?

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 23:35
Op zondag 03 maart 2002 19:55 schreef TheProspector het volgende:
Een bluetooth gprs mobiele telefoon + laptop met een bluetooth aansluiting...
Tsja, dat kan. Maar ik vind het overkill. Bluetooth is (nog) erg duur en GPRS ook. GPRS kan gebruiksvriendelijker zijn als je echt veel wilt internetten via je GSM. Maar voor gewoon wat mailen is het imo wat overdreven. Zoals Maf al zei kan het ook met infrarood of een datakabel (Nokia 6210 bijv).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11 23:35
Sorry mensen, dubbelpost.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 13:30

Maf

idd; mischien in mn post verkeerd bewoord...

De telefoons met infrarood modem... kunnen op infrarood of met datakabel...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp kan iedere moderne laptop via gsm verbinding maken met internet? Bij het kopen van deze gsm moet ik dus op letten dat ik een datakabeltje erbij koop..Welke gsm's komen hiervoor in aanmerking?

Zit ik op het juiste pad?

Verwijderd

Ben je rijk ofzo mobiel internetten :)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ach het bestaat al lang he :)
Maar je kunt bv een Siemens S45 nemen of een Ericsson R520m of een Ericsson T65/68 en ga zo maar door...

|Specs|

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 20:16 schreef Knev het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan iedere moderne laptop via gsm verbinding maken met internet? Bij het kopen van deze gsm moet ik dus op letten dat ik een datakabeltje erbij koop..Welke gsm's komen hiervoor in aanmerking?

Zit ik op het juiste pad?
Je zit in de goede richting. Het probleem zal niet in je laptop zitten. Die hebben als sinds jaar en dag een infrarood poort.
De gsm's is een andere zaak. Zodra ze "data" ondersteuning hebben kun je inbellen bij isp. Je hebt gsm's waar je een datakabel en software bijkrijgt, of je koopt een losse kabel. Ook kan dit over infrarood, en de dure variant bluetooth. De vraag is vaak of de gsm een ingebouwd hardwaremodem heeft. Een softwaremodem is vaak alleen met datakabel en speciale software (bijv nokia datasuite)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 03 maart 2002 20:16 schreef Knev het volgende:
Welke gsm's komen hiervoor in aanmerking?
vrij veel, maar let op dat er een ingebouwde modem inzit, en als je met een datakabel wilt, dat het toestel niet te "nieuw" is, heb ik ervaringen mee :( geen datakabel leverbaar!
ik gebruik zelf een siemens m35i (van de postbank :)) met datakabel, om ff mijn mail te checken, gotten gaat niet ivm de snelheid :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 03 maart 2002 20:23 schreef smiley het volgende:

[..]

Je zit in de goede richting. Het probleem zal niet in je laptop zitten. Die hebben als sinds jaar en dag een infrarood poort.
mijn broer heeft nl. vorig jaar een toshiba gekocht (nieuw in winkel) en die heeft GEEN infrarood poort, en zelfs geen com poort |:(

Verwijderd

Ik heb een een Toshiba SP4270 en een siemens s35i en gebruik deze soms voor girotel (via infrarood). Gaat niet snel ofzo maar goed genoeg ook voor e-mail

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-11 20:07

FastBunny

Give it the Works !

Wat je nodig hebt is een gsm met een ingebouwd modem. En een verbinding met je laptop. Dit kan met een datakabel of via infrarood. Ik heb zelf een Pentium 120 laptop met infrarood en een Nokia 6210 :Y).

Bij de nokia zit een cd met de modemsoftware. Je kan dan gewoon een internetverbinding maken. Okay snel is het niet. Maar het werkt wel. Je kan alles doen wat je normaal ook doet. Mits je rekening houd met de 9600 bps verbinding ;). Maar het werkt prima. Als je geen infrarood hebt op je laptop werkt een datakabel ook. En dan vrijwel opdezelfde manier. Tis erg leuk om mobiel mail op te halen en dingen ff op te zoeken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
ik zou gewoon ff wachten op GPRS.. er zal een GPRS module voor je laptop uitkomen.. betaal je per mb en kun je theoretisch een snelheid van 117K moeten halen.. en das best rap :D

de nieuwe Siemens S45 ofzo heeft bijvoorbeeld GPRS als je toch een telefoon wil

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Ik gebruik een nokia 6310 met (nu nog) infrarood verbinding naar me laptop... Heb ben intensief gprs abo erbij lopen (15 euro per maand) maar dit is ideaal als je veel mobiel inet... je kan een uurtje irc'en voor 20 eurocent ongeveer (natuurlijk wel afhankelijk hoeveel kanalen je op gaat zitten enzo, bla bla bla)
je betaald dan per MB een euro dus tja dat is erg rlxed... surfen enzo gaat ook behoorlijk rap (verbindingssnelheid valt tussen 33k6 en 56k analoog in namelijk) maar is wel weer wat duur, zeker als er veel images op een page staan... dan kan iedere pagina al snel 10 eurocent gaan kosten als het 100kb is (en zoals je zult begrijpen, 100kb is heel gewoon voor een gemiddelde webpagina..)
maar, als ik echt wil surfen gebruik ik toegang via een zogenaamde gratis internet provider (dus, geen abokosten) en bel ik gewoon in... heb toch een belbundel waar ik in dat geval wel vanaf kan snoepen :) en dan is met 20 eurocent per minuut voor stuk of 6 pagina's doorworstelen weer 3x zo goedkoop... m.a.w. maak een goede berekening wat je wilt, hoeveel gebruik je denkt te maken van de verbinding en wat voor soort dingen je wilt gaan doen... als je lang online wilt zijn met weinig traffic is gprs ideaal, als je gewoon veel wil surfen kun je zonder gprs goed toe met een flinke belbundel zodat belminuten lekker cheap zijn...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Verwijderd

Topicstarter
Welke prepaid gsm's komen in aanmerking om mobiel mee te internetten via infrarood? Noem eens wat merken.. ben vooral in nokia's geinteresseerd

Thanks

Verwijderd

Infrarood op een prepaid toestel en dan ook nog nokia ? vergeet dat maar mooi dat word echt een abbonementje nemen en een nokia 6210,6310 etc aanschaffen er zijn volgens mij echt geen prepaids met infrarood vooral geen nokia die dingen zijn veel te tering duur.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Move > [forum=4]

DIT IS MIJN WEBSITE

• YKW
  • Laatst online: 31-10-2024

YKW

mobiliteit ten top

Ik heb zelf een 8210 met infrarood een ingebouwde modem.
Zorg in ieder geval ervoor dat je laptop infrarood heeft, maar na de P 233 heeft volgens mij bijna iedere laptop infrarood. Je max snelheid via GSM is 9600 baud. Niet snel, maar wel snel genoeg om (met mijn psion) in 1,5 minuut meel te versturen en ophalen.

Automatiseren kan je leren!

Pagina: 1