Toon posts:

Precieze werking Kabelmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet ook wel wat een kabelmodem doet,beetje data van internet richting je pc sturen en weer terug. Mare wat ik nu wil weten ''Hoe werkt dat nu pcies :? ''

Zijn er ook verschillen in de kabelmodem van bv @home of chello :?

Alvast bedankt

En ja ik heb de search gebruikt :)

Verwijderd

Volgens mij doet het kabelmodem niet veel meer dan de gevens doorsturen, en volgens mij is het ook nog digitaal-digitaal. Over je anywoord voor de kabelmodems kan ik wel met zekerheid andwoord geven. Er zijn veel verschillende typen modems en ook verschillende systemen maar veelal het meest gebruikte systeem in COM-21.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

HA>>IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik zou zeggen, ga is kijken op de website's van diverse kabelmodem fabrikanten...

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Een kabelmodem is geen modem. Het is meer een soort router. Een router koppelt 2 (of meer) verschillende netwerken aan elkaar die kunnen verschillen in snelheid, protocol, etc.. In principe zijn alle kabelmodems hetzelfde, ze doen namelijk hetzelfde. Netwerk TCP/IP verkeer omzetten naar verkeer wat over de televisiekabel kan, echter zoals ook bij mobiele telefoons verschilt het erg. Elke mobiel kan bellen, maar de extra opties ligt eraan per fabrikant.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 04 maart 2002 14:40 schreef thaduck het volgende:
Een kabelmodem is geen modem. Het is meer een soort router. Een router koppelt 2 (of meer) verschillende netwerken aan elkaar die kunnen verschillen in snelheid, protocol, etc.. In principe zijn alle kabelmodems hetzelfde, ze doen namelijk hetzelfde. Netwerk TCP/IP verkeer omzetten naar verkeer wat over de televisiekabel kan, echter zoals ook bij mobiele telefoons verschilt het erg. Elke mobiel kan bellen, maar de extra opties ligt eraan per fabrikant.
Een kabelmodem is toch wel een modem? Ik bedoel, dat ding maakt toch ook gebruik van een draaggolf waar hij z'n signaal op gooit (moduleren)? En bij binnenkomende data filtert hij toch ook het signaal uit de draaggolf (de-moduleren)? Of heb ik het nu mis :)

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 17:06 schreef Thefirstikke het volgende:

[..]

Een kabelmodem is toch wel een modem? Ik bedoel, dat ding maakt toch ook gebruik van een draaggolf waar hij z'n signaal op gooit (moduleren)? En bij binnenkomende data filtert hij toch ook het signaal uit de draaggolf (de-moduleren)? Of heb ik het nu mis :)
Jah, want het signaal blijft digitaal. Het word niet omgezet naar analoge tonen zover ik weet :)

• rajackar
  • Laatst online: 04-08 12:43

rajackar

Blood Minister

Er wordt zeker wel gemoduleerd op een draaggolf. Het signaal dat over je TV kabel loopt is namelijk analoog. Door hierop te moduleren wordt data verstuurd.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 12:07 schreef rajackar het volgende:
Er wordt zeker wel gemoduleerd op een draaggolf. Het signaal dat over je TV kabel loopt is namelijk analoog. Door hierop te moduleren wordt data verstuurd.
Dus dan heb ik toch gelijk :)

• rajackar
  • Laatst online: 04-08 12:43

rajackar

Blood Minister

idd U heeft zeker gelijk.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1