Bestaat zo'n mobo? (S370/Slot1)

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54
Ik ben erachter gekomen dat mijn Fastfame 9VAAV een beetje ziek is en niet goed wil werken met mijn P3 733. Ik ben op zoek gegaan naar een ander mobo maar ik kan er geen vinden die helemaal aan mijn eisen voldoet.. Dit is namelijk wat er allemaal op moet zitten/het moet kunnen :

• Socket 370 of slot 1
• Ondersteuning voor FCPGA Coppermine Pentium 3 733 met PCI op 33 Mhz
• 2 Isa sloten of onboard 50 pins scsi en 1 isa slot
• ATX
• 3 pci sloten (die volledig beschikbaar zijn, niet 2 pci sloten en 1 shared met isa)
• 1 AGP slot (1x, 2x of 4x maakt geen moer uit)
• Niet veel meer dan zo'n 120 Euro (nieuw met garantie, 2dehands is een ander verhaal)
• Graag Tualatin support, maar is niet echt noodzakelijk

Ik ben vraag/aanbod al doorgespit, maar daar kan ik niet echt vinden wat ik zoek (voor een 2dehands bord heb ik ook minder dan 120 Euro over). De pricewatch staat vol serienummers en het is haast ondoenelijk van al die nummertjes de specs na te zoeken.
Ebay en 2dehands.nl ben ik ook al geweest. Marktplaats.nl vind ik nogal onoverzichtelijk, daar kan ik nauwelijks m'n weg vinden ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=2086

Deze voldoet goed denk ik.

edit:

shit geen isa

Systeem | Strava

• Carnivorous1
  • Laatst online: 21-01-2025
Kijk eens even naar een tyan bordje.... de volledige naam is: Tyan Trinity 400 S1854

Een plaatje ervan staat hier: http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=GLET10

edit: Ow sorry ik dacht aan je topictitel te zien dat je een bordje zocht met een S370 én een slot 1 erop!!!!

• Mentalist
Op zondag 03 maart 2002 19:38 schreef brakkie het volgende:
http://www.computer-land.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=2086

Deze voldoet goed denk ik.
Geen isa sloten. Dat is het probleem van veel borden nou juist.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Twee ISA sloten nog wel. Dat wordt een lastige. Kom je toch uit op de wat oudere borden ben ik bang. Wat ik zo kan verzinnen is de Asus P3B-F, die zijn er met twee ISA sloten, 5 PCI sloten, AGPx2, PCI 1/4 devider, Coppermine ondersteuning en officieuze 133MHz FSB ondersteuning (werkt prima :P ). Voordeel is dat je gelijk het beste en snelste P!!! platform te pakken hebt :)

Ik zei gisteren niet voor niets "Zoekze" ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Mentalist
Op zondag 03 maart 2002 19:38 schreef Carnivorous1 het volgende:
Kijk eens even naar een tyan bordje.... de volledige naam is: Tyan Trinity 400 S1854

Een plaatje ervan staat hier: http://www.alternate.nl/cgi-bin/info/showtechdata.pl?artnr=GLET10

edit: Ow sorry ik dacht aan je topictitel te zien dat je een bordje zocht met een S370 én een slot 1 erop!!!!
Toch niet slecht, straks even opzoeken wat voor chipset die heeft. Ook helaas maar 1 isa slot..

• Mentalist
Op zondag 03 maart 2002 19:45 schreef Abbadon het volgende:
Twee ISA sloten nog wel. Dat wordt een lastige. Kom je toch uit op de wat oudere borden ben ik bang. Wat ik zo kan verzinnen is de Asus P3B-F, die zijn er met twee ISA sloten, 5 PCI sloten, AGPx2, PCI 1/4 devider, Coppermine ondersteuning en officieuze 133MHz FSB ondersteuning (werkt prima :P ). Voordeel is dat je gelijk het beste en snelste P!!! platform te pakken hebt :)

Ik zei gisteren niet voor niets "Zoekze" ;)
Die was toch 440BX? Ik dacht dat die geen 1/4 pci devider had. Maar als die die heeft ga ik er toch eens naar zoeken zo :9

Eerst ff eten ;)

• Abbadon
Op zondag 03 maart 2002 19:49 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Die was toch 440BX? Ik dacht dat die geen 1/4 pci devider had. Maar als die die heeft ga ik er toch eens naar zoeken zo :9

Eerst ff eten ;)
Jawel, de BX :) En die zijn er wel degelijk met 1/4 PCI devider; heb hier twee P3B-F'en die beide op 133MHz draaien en waarbij de PCI bus gewoon op 33MHz loopt. Let wel op dat er verschillende P3B-F'en zijn; 6*PCI, 6*PCI+1*ISA en 5*PCI+2*ISA. Echte killerborden >:)

• Ibidem
  • Laatst online: 30-04 16:28
PCChips en ECS kweet ff geen types hebben deze borden ook, Matsonic ook geloof k. Ze hebben zelfs en slot1 en socket 370 aansluiting! :P

..::System Specs::..

• Mentalist
Op zondag 03 maart 2002 19:51 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Jawel, de BX :) En die zijn er wel degelijk met 1/4 PCI devider; heb hier twee P3B-F'en die beide op 133MHz draaien en waarbij de PCI bus gewoon op 33MHz loopt. Let wel op dat er verschillende P3B-F'en zijn; 6*PCI, 6*PCI+1*ISA en 5*PCI+2*ISA. Echte killerborden >:)
Hmmz, vind ik 1 P3B-F, heeft die maar 1 ISA slot en hij staat al op 70 Euro. Bovendien keek ik bij de plaatselijke computerboer (hun website dan) wat een slotket kost, staat er "100 Mhz" achter dat ding. Not cool. Dat zou totaal al op zo'n 93 Euro uitkomen, als die slotket zou werken, en een nieuw bord met via 694 en tualatin support kost maar 117 Euro.

Ik zit erover te denken om mijn scsi kaart te laten vallen en genoegen te nemen met 1 isa slot ;(. Zou dat een beter idee zijn? Dan vraag ik me af of er in NL een 815 bordje met een isa slot verkrijgbaar is (ik weet dat er een 815 bord met isa bestaat, had ik gezien op website van een mobo fabrikant).

Ah, een P3B-F gevonden met 5 PCI >:) ff wat mailen naar de verkoper...

Zou een 100 Mhz slotket ook op 133 Mhz werken? (I know dan vervalt de garantie sowieso) Moet ik dan ook de slotket gaan koelen :+

486 fannetje op BX chipset ook een goed idee?

• Mentalist
(meteen een shopje ja)

Dit was ik nog vergeten : op dat BX bord zit dus een 1/4 pci divider, maar wat gebeurt er met de isa en agp, gaan die ook op standaard snelheid werken hiermee?

• Abbadon
ISA hangt aan de southbridge, dus dat draait ook op normale (1/4) snelheid. AGP daarentegen niet, dat draait 33% 'te snel'. Een recente grafische kaart heeft daar geen problemen mee (mijn meer dan 2 jaar oude Matrox G400 iig niet :) )

• Mentalist
Op dinsdag 05 maart 2002 14:34 schreef Abbadon het volgende:
ISA hangt aan de southbridge, dus dat draait ook op normale (1/4) snelheid. AGP daarentegen niet, dat draait 33% 'te snel'. Een recente grafische kaart heeft daar geen problemen mee (mijn meer dan 2 jaar oude Matrox G400 iig niet :) )
Van isa dacht ik inderdaad al (ik heb het boekje van mijn socket 5 mobo wel eens heel goed bestudeerd, toen had je nog een jumper om isa voor oude kaarten NOG langzamer dan de standaard snelheid te laten lopen) maar agp wist ik al niet zeker.

Voor het geval je ondertitels en icons uit heb staan : ik heb een S3 Savage 2000 (Viper 2). Probleem?

Pagina: 1