Newbie zoekt hulp met zijn P2 OC poging...

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 08:37
Ik heb dus een P2 450 op een Gigabyte GA-686BX mobo, en het gaat allemaal wat traag ondertussen dus ik heb het stof van de manual van men mobo afgeblazen en effe gekeken wat ik moest veranderen om hem op 500mhz te laten draaien (klein stapje om mee te beginnen). Dus ik lees rustig het boekje onder het genot van een glaasje vruchtensap en kom erachter dat ik alleen effe de multiplier op 5x moet zetten en dat het dan behoort te werken... Mooi niet dus!
Ik heb dus 4 schakelaartjes waarmee ik die multiplier in moet stellen, en ik zette het dus van 4,5 naar 5, zet men computertje weer aan en.... nog steeds 449mhz :(
Wat doe ik verkeerd? Help!

WEBN & chill (@IBKR)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
PII zijn gelockt, als je wilt overclocken moet je de Mhz'tjes opschroeven (denk ik :D )

• DeadKennedy
oftwel nieuwe proc kopen?

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Wat Liquid bedoelt, is dat je je FSB (Front Side Bus) moet verhogen met een aantal Mhz'tjes. Meestal kan dit via jumpers op je mobo.

Verwijderd

Ik heb ongeveer het zelfde probleem.
Ik heb een Pentium 550
en je kunt aan die multiplier klooien wat je wilt, maar er verandert niets. Toen gooeide ik de FSB van 100 naar 110 en kreeg ik hem op 605 Mhz. Ik denk:,, Ik ga nog wat verder".
Maar toen begon dat ding al op 112 Mhz te flippen en ik wil hem ook graaaaag wat verder hebben.

Verwijderd

Om nog verder te gaan zul je voor extra of betere koeling moeten zorgen en gaan spelen met het corevoltage.

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn P2-350 draait zonder problemen met 100mhz ram op 112 mhz...

• DeadKennedy
hmm volgens mij kan ik alleen maar 66/100mhz instellen als FSB

WEBN & chill (@IBKR)

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik had eerst een PII op een gigabyte lx-440 bordje daar zaten geen jumpers voor de FSB op :( alleen voor de mp en daar heb je weinig aan......

P.S. De viper II werkt ook niet op dat bordje :(

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

Verwijderd

ik heb een p2 350 op een be6-2 mobo
ik gebruik corsair cas 2mem en draai daarmee stabiel op 142 mhz busclock (497)(60 graden)

ik kan booten tot 156 mhz busclock maar ik gebruik de normale boxed koeler nog dus wordt hij dan een graad of 75 :)

grt Inner

Verwijderd

m,n p3 800 draait op 1104 mhz op bovenstaande manier maar dan wel met peltier en alpha met delta,s(op 5 volt)

deze is dan nog steeds 16 graden onder nul

Verwijderd

overklokken is dus een combinatie van een goed moederbord met goede overklok opties en een goede geheugenmodule

m,n chipset is niet extra gekoeld

ik gebruik als videokaart een elsa gladiac die op 122 mhz kan draaien (2/3)

1/1 kan ik dus in theorie tot 183 mhz busclock tot de videokaart zich ermee gaat bemoeien

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Theorieen heb ik ook wel
BEWIJS dat wil ik hebben

Verwijderd

oh nee he.........
daar heb je die nar van een UNICO ook weer ;)

m,n tweede sys is te koop voor je hoor maar hij is wel wat duurder geworden na zo,n post :) :) :)

grtz to you master Unico afz:your student InnerSelf

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Dus
geen bewijs jammer
net niet
Pagina: 1