Toon posts:

MMORPG online kosten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen ontkomen aan lijkt wel, MMOG (Massive Multiplayer Online Games) Het stikt er ervan, en in het komende jaar komen er steeds meer bij:

Dark Age of Camelot
Ultima Online
EverQuest
Asherons Call predominantly
World Of Warcraft :9~
Diablo(?)
BlackMoon Chronicles

Allemaal prachtig, maar je koopt het spel (45-50 Euro) en dan betaal je nog een x bedrag per maand ook! :o

Natuurlijk, ze moeten de server onderhouden, ze moeten nieuwe items/quest,dingen implenteren en misschien is dat voor sommige het zeker wel waard (ik persoonlijk kijk uit naar WoW (World of Warcraft van Blizzard). Ik vraag me af hoeveel ze ervoor gaan vragen. :?

Diablo 2 is op het moment gratis, en ik denk ook wel dat het zo zal blijven, maar ze hebben mooi wel een enquete gehouden of wij berijd zouden te willen betalen voor online spelen :r en dat gaat mij ff wat te ver.

Hoe zit het eigenlijk met Dark Age of Camelot? Is het het betalen nou echt waard? Lijkt me persoonlijk verschillen, maar toch wil ik jullie reactie wel willen weten.

Misschien kunnen we hier de kosten vergelijken wat je betaald voor zo'n MMOG's zoals (hierboven).

Ben benieuwd of jullie hier ook geinsteresseerd in zijn. 8-)

Verwijderd

je bedoel MMORPG (Masive MultiPlayer Online Role Playing Game)

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 19:17 schreef OrkBozz het volgende:
je bedoel MMORPG (Masive MultiPlayer Online Role Playing Game)
Typp's weggehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar of alles RPG is? Daarom heb ik gewoon het algemene genomen, Massive Multiplayer Online Games.

Verwijderd

diablo kan je eigenlijk niet meetellen nee

Verwijderd

Topicstarter
>:) klopt.

Maar zijn hier nog meer mensen die ook daadwerkelijk MMOG spelen? Namen, Prijzen, Meningen van gespeelde MMO(RP)G's?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

De reden waarom je moet betalen is om de servers te onderhouden (bandbreedte, medewerkers enz.)

Er zijn wel mmorpg (mmog) die je gratis kunt spelen, meestal zijn dat spellen waar 2 abbonementen zijn, één waarvoor je betaald en een paar meer opties hebt en één die gratis is.

Kijk maar es op www.runescape.com of www.planeshift.it , 2 MMORPGs die je gratis kunt spelen (planeshift is nog niet uit, die ga ik zeker proberen :9 )

En er zijn ook nog een hoop (gratis) shards voor Ultima Online.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28

Metzie

Nyaano !

Ik heb 6 maanden lang Asheron's Call gespeeld. Erg toffe game die ik speciaal uit canada heb geimporteerd. Kosten waren $9,95 per maand, en dat had ik er echt wel voor over.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Dark Age Of Camelot moet je gespeeld hebben :9~
Echt fantastisch, super!!! Ik vind het zeer jammer dat de beta afgelopen is. Ik heb geen creditcard, was ik maar 18 :( Ik ga het spel zeker kopen, alsnog op de creditcard van mijn broer ofzo :P

Btw, kosten E60 per 6 maanden, niet al te duur. Heb ik er zeker voor over :9

Verwijderd

Heb een tijdje everquest gespeeld en zon mmorpg is zo vet verslavend dat je hete r graag voor over hebt hoor. Gewoon niet whinen en spelen....

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Mag ik heel ff zeiken. Wat ik nu niet snap is dat Diablo geen MMORPG word genoemd en Ragnarok wel. Terwijl het in feite precies hetzelfde is. Het is allebei een Hack & Slash.

Ik heb Diablo 2 lange tijd gespeeld, en heb ook alle chars @ lvl99 gekregen, maar ben nu erg verslaafd aan Ragnarok, en Torment ruled ook. Dus partijdig kun je me niet noemen ;)

There is no magic.

Verwijderd

Ik vind dat niet kunnen! Je koopt zo'n game voor 45 euro en dan nog een bedrag per maand om het te spelen :r

Ze moeten het zo maken als Half-Life gewoon zonder origineel (legaal) niet online dan hebben ze vast wel winst genoeeg hoor

• The Will
Ja ik vind de online kosten idd errug vervelend, maar atm heb ik er zeker wel wat voor over om Ragnarok lagvrij te spelen :(

There is no magic.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Wat ik niet snap is dat je voor Diablo 2 niet hoeft te betalen en dat je dat prima online kan spelen (opde lag na dan ;) ) en voor games als DAoC bijvoorbeeld wel.
Ennuh van die uitspraken als niet whinen gewoon spelen, ja euhmm ik ben 15 (bijna 16) en ik heb daar gewoon echt geen geld voor hoor, al wil ik het nog zo graag dat kan ik gewoon niet betalen hoor!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• The Will
Idd ik heb er ook echt geen geld voor. Maar waarschijnlijk kun je D2 wel goed spelen, omdat Blizzard al veeel succesvolle spellen heeft gemaakt, denk aan Warcraft 2, in de tijd dat er maar weinig mensen met een cd-writer waren. En snelle i-net connecties waren toen al helemaal nergens te vinden. Ik denk dat ze voornamelijk daar veel geld aan hebben overgehouden en dat hebben omgezet in vette serverparks ;)

There is no magic.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-11 22:07

Wiebbe

<none />

ik heb hiero 4 ultima acounts, 1 Eq, en 2 Daoc acounts :P
(beetje geld teveel? *kuche* neeeee *kuche*)
maaruh je kan Uo, Eq en DAOC tegenwoordig met Western Union Betalen bij de postbank, jebetaalt wel 10$ meer, maar ja dat doen we dan maar :P
maar ik vind het alle games (behalve EQ die zuigt) waard..
helaas ga ik maar stoppen met UO, want dat speel ik toch nog maar weinig, iemand intresse?
(acount met allemaal GM's Tower, en iets van 2,5 Miljoen Gold, rest ook wat GM's geld en veeeeel reagents+armor + zooi :P )

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:08 schreef RaceAap_NL het volgende:
Ik vind dat niet kunnen! Je koopt zo'n game voor 45 euro en dan nog een bedrag per maand om het te spelen :r

Ze moeten het zo maken als Half-Life gewoon zonder origineel (legaal) niet online dan hebben ze vast wel winst genoeeg hoor
Denk het niet, als zij elke maand moeten betalen voor de x T1 lijnen die ze daar hebben liggen, dan maak je op een gegeven moment echt geen winst meer hoor.

Ik vind het heel normaal..

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:08 schreef RaceAap_NL het volgende:

Dat dacht ik eerst ook. Na 1x Dark Age Of Camelot gespeeld te hebben was ik meteen verkocht :9~ . Je moet het gewoon 1x proberen, dan kun je meepraten ;) En je kunt het zowieso al illegaal niet spelen: Je hebt een geldige cd-key nodig om een account aan te maken :+

Verwijderd

Op maandag 04 maart 2002 00:32 schreef Wiebbe het volgende:
ik heb hiero 4 ultima acounts, 1 Eq, en 2 Daoc acounts :P
(beetje geld teveel? *kuche* neeeee *kuche*)
maaruh je kan Uo, Eq en DAOC tegenwoordig met Western Union Betalen bij de postbank, jebetaalt wel 10$ meer, maar ja dat doen we dan maar :P
maar ik vind het alle games (behalve EQ die zuigt) waard..
helaas ga ik maar stoppen met UO, want dat speel ik toch nog maar weinig, iemand intresse?
(acount met allemaal GM's Tower, en iets van 2,5 Miljoen Gold, rest ook wat GM's geld en veeeeel reagents+armor + zooi :P )
Damn dan ga ik morgen ook maar eens bij de McDonalds soliciteren :P ;)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topictitel aangepast :).

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op zondag 03 maart 2002 23:13 schreef The Will het volgende:
Idd ik heb er ook echt geen geld voor. Maar waarschijnlijk kun je D2 wel goed spelen, omdat Blizzard al veeel succesvolle spellen heeft gemaakt, denk aan Warcraft 2, in de tijd dat er maar weinig mensen met een cd-writer waren. En snelle i-net connecties waren toen al helemaal nergens te vinden. Ik denk dat ze voornamelijk daar veel geld aan hebben overgehouden en dat hebben omgezet in vette serverparks ;)
De enige reden waarom ze het gratis maken is omdat ze zo het illegale gedoe een btje in de hand houden. Kijk naar WC3 op dit moment,

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:05 schreef The Will het volgende:
Mag ik heel ff zeiken. Wat ik nu niet snap is dat Diablo geen MMORPG word genoemd en Ragnarok wel. Terwijl het in feite precies hetzelfde is. Het is allebei een Hack & Slash.

Ik heb Diablo 2 lange tijd gespeeld, en heb ook alle chars @ lvl99 gekregen, maar ben nu erg verslaafd aan Ragnarok, en Torment ruled ook. Dus partijdig kun je me niet noemen ;)
diablo 2 kan je ook niet online spelen

• The Will
Niet zeiken Ork, het gaat om het principe van de Multiplayer. En een MMORPG hoeft niet alleen Multi te zijn hoor, WoW == MMORPG maar kreeg d8 ik ook single.

There is no magic.

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 23:05 schreef The Will het volgende:

D2 is niet MMORPG (Massive), de speler creeert bij D2 namelijk nog steeds zelf een server, en daar kunnen dan maximaal, wat is het ? 10 spelers ofzo op spelen.

• The Will
Ik bedoelde eigenlijk meer dat Ragnarok wel RPG gevonden werd en D2 niet, die MM moet je ff weg denken ;)

There is no magic.

• White Dust

White Dust

Tja, zo als het nu staat wordt er gediscuseerd wat een mmorpg is, ik zou zeggen als het een echt virtueel leven is, dus dat je een huis kunt kopen of niet alleen een avonturier hoeft te worden maar dat je ook een winkel kunt openen... Ik geloof dat er wel zo'n soort spel aankomt, daar heb je echt een virtueel leven, als je dood gaat ben je ook echt dood, je kunt dan overnieuw beginnen maar je kunt ook respawnen in je nageslacht (ja, je kunt ook nog trouwen :P ).

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je betaalt 45-50 euro voor het spel. Dat zijn de ontwikkelingskosten.

Vervolgens betaal je 10 euro per maand voor de onderhoudskosten & support. Die gasten zijn tonnen kwijt per maand aan support (gamemasters) en mega servers.

Dat spellen als Diablo online enzo gratis zijn... dat is te merken. Daar kun je ook makkelijk mee cheaten enzo.

Dit dus.

• The Will
Wat je nu zegt slaat helemaal nergens op, ik d8 dat Realm play in Diablo 2 errug weinig tot geen cheaters heeft. Dus koom met wat betere argumenten ipv pure crap.

Alsof wanneer je ervoor betaald je minder cheats hebt, slaat nergens op. Enige waar je voor zorgt is betere verbinding en servers, cheats hebben daar niks mee te maken.

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 13:56 schreef FunkyTrip het volgende:
Je betaalt 45-50 euro voor het spel. Dat zijn de ontwikkelingskosten.

Vervolgens betaal je 10 euro per maand voor de onderhoudskosten & support. Die gasten zijn tonnen kwijt per maand aan support (gamemasters) en mega servers.

Dat spellen als Diablo online enzo gratis zijn... dat is te merken. Daar kun je ook makkelijk mee cheaten enzo.
je moet ook niet cheaten in multiplayer |:(

• The Will
In de meeste games waar alles op de server gebeurt, en jij eigenlijk alleen de client hebt, word ook stukken minder gecheat. Kijk maar naar D2, als je daar niet realm-play doet (was dat nou open of closed :?) dan wordt er veeeel meer gecheat. Best triest, kom je game binnen, hak je 1 monster dood, heeel veel xp erbij :r

Eerste keer dat ik toen een cheat proggie heb gebruikt, ik moest me char toch op een of andere manier weer goed krijgen. Best lomp als je cheat proggies nodig hebt om je char weer normaal te krijgen eik :{

Bluh cheaters :r

There is no magic.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 14:16 schreef The Will het volgende:
In de meeste games waar alles op de server gebeurt, en jij eigenlijk alleen de client hebt, word ook stukken minder gecheat. Kijk maar naar D2, als je daar niet realm-play doet (was dat nou open of closed :?) dan wordt er veeeel meer gecheat. Best triest, kom je game binnen, hak je 1 monster dood, heeel veel xp erbij :r

Eerste keer dat ik toen een cheat proggie heb gebruikt, ik moest me char toch op een of andere manier weer goed krijgen. Best lomp als je cheat proggies nodig hebt om je char weer normaal te krijgen eik :{

Bluh cheaters :r
hoeft niet als al die andere van eeen heel hoog niveau zijn en jij niet en je hak t een monster dood (die dan beter zijn) krijg je veel XP
vind ik nogal normaal
(verbeter me als ik het fout heb)

Verwijderd

Topicstarter
He Thx people, dus het zit altijd zo'n beetje op de 10 euro per maand.

Ik heb een tijdje geleden het MMORPG Myth of Soma Beta gedownload en een maandje gespeeld. ZEER FRUSTEREND spel, je kan niet precies je eigen skills toewijzen, en het opbouwen duurt heel lang met oneindig veel beesjes doden (iedere keer op dezelfde manier) en veel doodgaan door de LAG |:( .

Ik heb uit frustratie bijna mijn toetsenbord in tween geslagen en direct daarop al mijn troep in town gedumpt en het spel eraf gegooid.

Dit vind ik ervan:

Gameplay = 7
Graphic = 4
Geluid = 3

Nou ben ik op zoek naar een niew spel. Kan niet wachten tot Warcraft III uitkomt :9~. Ziet er echt prachtig uit.

Wil nu misschien 'n abbonemetn op 'n gameblad aanvragen, krijg ik er Dungeon Siege kadeau :) dus dan is 't abbonemet ook alweer goedkoper.

Iemand ervaring met DS?

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op dinsdag 05 maart 2002 14:11 schreef OrkBozz het volgende:

[..]

je moet ook niet cheaten in multiplayer |:(
Dat is een heel andere discussie, laten we het dan bug exploiten noemen. en dat je denkt dat jij een truukje hebt gevonden en niet dat je cheat

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op dinsdag 05 maart 2002 14:02 schreef The Will het volgende:
Wat je nu zegt slaat helemaal nergens op, ik d8 dat Realm play in Diablo 2 errug weinig tot geen cheaters heeft. Dus koom met wat betere argumenten ipv pure crap.

Alsof wanneer je ervoor betaald je minder cheats hebt, slaat nergens op. Enige waar je voor zorgt is betere verbinding en servers, cheats hebben daar niks mee te maken.
lol dan moet je het eens gaan spelen.....
90% van alle top items, en het betaalmiddel zijn geduped
en er zijn ook zat items met onmogelijke stats(700mf op een helm, meest mogelijke zonder hacks 150)

dan nog dingen als trade hacks, character hacks. lvl 999 hack enz...............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• White Dust

White Dust

Ik ben even op zoek gegaan naar toekomstige MMORPGs en daar ben ik het volgende tegen gekomen: The After, dit zal een MMORPG worden met een tutorial in de vorm van een single player game, dus wel een voledig spel.... de makers bekijken eers of er bedrijven zijn die er wel geld in willen pompen dus mischien wordt het ook nog een gratis MMORPG. Maar het is natuurlijk wel zo als je dit spel koopt, je hebt altijd de single player game... :)
Pagina: 1