Binnenkant van m'n kast, zo goed?hoe meer airflow?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 22:45
Yo
ik heb dus effe wat foto's geschoten van de binnenkant van mijn kast, omdat die nogal errug warm word :7 (als alle kappen derop zitten he)
op 1400MHz werd ie 51 graden en toen begon mijn muis ook heel erg te hakkelen leek het net of ik 'n vette LAG had...

Hier 'n wazige foto van de hele zijkant van m'n kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/kast1.jpg

Dan hier 'n foto van het onderste deel van m'n kassie:
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/kast2.jpg

Dit is 'n foto van dat plastic gevalletje wat vaak standaard voorin je kast zit, heb ik 'n beetje verbouwd voor de airflow >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/kast3.jpg

En dan hier een foto van mijn koelertje, kijk boven de koeler heb ik de kabels van mijn voeding gepropt (is dit wel zo slim, misschien gaan die kabeltjes smelten ofzo :?)
Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~lipsia/Pics/koeler1.jpg

Sorry voor de brakke pics maar 't was al een beetje donker buiten, en m'n verlichting hier op mijn kamer is ook niet je-van-het :7

Nu is mijn vraagje, wat kan ik doen voor 'n betere airflow? ik dacht zelf zo aan 'n 80mm koeler in het zijpaneel vlakboven de cpu koeler, want als alle kappen derop zitten, word die kap bij de cpu echt errug warm! ... zou die koeler daar dan lucht bij moeten blazen, of wegzuigen?thanks

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23#23
Daar staat wat over airflow. Lukt het daar mee?

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 22:00
wat voor cpu koeling heeft u meneer ?

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Voeding buiten de kast modden.. gat onder de voeding in de bovenplaat maken, zuigt de voeding-fan gelijk warme lucht uit je kast. Rackje voor extra 3,5" bays weghalen, neemt alleen maar ruimte in.

Verder vind ik persoonlijk een fan aan de zijkant altijd erg lelijk staan, liever een window ofzo erin. Ik zou dan aan de voorkant een intake maken (of zit die er al? kan dat slecht zien) en middenop op je bovenkap een outtake. Verder is een mooie fanduct voor je proc natuurlijk ook altijd leuk.

Tenminste: dit zijn een aantal ideeën voor mijn eigen HQ08 waarvan een gedeelte af is en hier over een tijdje nog pix worden gepost :P

edit:
typvout

Verwijderd

nice

• De_Bastaard
Dat is een Coolermaster EP5-6I11...
En dat bakje voorin heb ik er extra weer ingezet omdat anders die doorgang naar boven helemaal vol zit met kabels enz... en dan kan nu de warme lucht makkelijker weg, anders zitten daarboven 2hd's ..

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

misschien een mooie intake maken waar ik dat vierkantje heb gebouwd:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1392931856

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

50:50 moet de verhouding zijn in je airflow ik zou er ook een op je chipsetplakken en zie ik het nu goed en zit er geen fan op je g-f?

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:01 schreef ScHrOeFjE het volgende:
50:50 moet de verhouding zijn in je airflow ik zou er ook een op je chipsetplakken en zie ik het nu goed en zit er geen fan op je g-f?
niet helemaal :)

warme lucht zet uit, dus je zal altijd een groter outtake moeten hebben :)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:01 schreef ScHrOeFjE het volgende:
Idd. Zou overigens een grotere kast nemen. Is makkelijker om airflow te krijgen.

Verwijderd

er moeten altijd minimaal even veel uitgaande fans en ingaande fans zijn. anders blijft de warme lucht in de kast hangen.

• De_Bastaard
lol
oke jongens bedankt voor deze oude koe uit de sloot te halen >:)

er zit zeker weten een fan op m'n geforce 3 ... het is een leadtek GF3 Ti200 TDH .. dus groot koelblok+fan
Ik ga echt geen andere kast kopen, heb niet voor nix 220mark betaald voor dit ding ... ik dacht zo aan 2 fans in de zijkap te maken? weet alleen niet of het nu slim is om die dan in- of outtake te maken... ik heb hier 2 80mm papsts liggen die er dan eventueel in zouden gaan.

owja
ik heb nu geen thunderbird meer er in zitten, maar een athlon xp 1700+ @ 2000+ met een Coolermaster HHC-001 .. case temp is (met de kast open) 36c en de cpu temp is 38c ... maarja de zomer komt eraan dus....... :7

Ennuh .. die 2 koelers boven de voeding helpen geen zak, want de warme lucht komt gewoon niet uit dat onderste compartiment weg..

• enriqueeeee
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Op zondag 03 maart 2002 19:14 schreef Mephix het volgende:
Voeding buiten de kast modden.. gat onder de voeding in de bovenplaat maken, zuigt de voeding-fan gelijk warme lucht uit je kast.
was laatst op een lan en daar had deze meneer dat gedaan zag er erg mooi uit

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 14:42 schreef De_Bastaard het volgende:
Ennuh .. die 2 koelers boven de voeding helpen geen zak, want de warme lucht komt gewoon niet uit dat onderste compartiment weg..
ze helpen toch wel als je in dat rekje boven de voeding je hdd'z zet zodat de koelers daarvan de warmte weghalen..!?

• De_Bastaard
Ja maarjah het gaat hier nu ff om de casetemp te verlagen he .. dus die hd's boeien me ff vrij weinig ;) rekje is trouwens weg daar boven, en m'n hd's zitten aan de voorkant nu...

Verwijderd

jah maar als die hdd'z daarvoor weg zijn scheelt dat beneden ook weer warmte :)

• De_Bastaard
Jah maar als ik ze dan weer naar boven verplaats, betekend dat weer MEER kabels daar op die plek waar zowieso al weinig ruimte is voor voor lucht om door heen te gaan, dus nog een warmer onderste compartiment..

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 17:55 schreef De_Bastaard het volgende:
Jah maar als ik ze dan weer naar boven verplaats, betekend dat weer MEER kabels daar op die plek waar zowieso al weinig ruimte is voor voor lucht om door heen te gaan, dus nog een warmer onderste compartiment..
hmmm... en als je je hd daar boven hangt dan heb je toch meer ruimte onder..
pak anders wat spiral wrap en maak je kabel rond...

maarja, misschien heb je gelijk, tis hoe je het bekijkt.. tzal wel niet zoveel uitmaken eik..

ik heb het iig net gedaan en het scheelt 2 graden...

• Crash
  • Laatst online: 19-02 19:42
Op woensdag 01 mei 2002 13:57 schreef bluppy2 het volgende:
misschien een mooie intake maken waar ik dat vierkantje heb gebouwd:

[afbeelding]
zo'n kast heb ik ook,
en iets hoger dan waar jij dat vierkantje hebt getekend heb ik een outtake fan geplaats
(beetje dremelen, je kent dat wel :P )

moet em alleen nog aansluiten :)

• De_Bastaard
Robzilla:
Jah ik heb die IDE kabels eerst zelf geround, toen krimpkous erover ... en toen heb ik ze nog eens in zo'n Ribbelslang gedaan... :)
ik denk toch dat het OF 2 80mm's in m'n zijplaat word (intake of outtake :? ) of iets achter de cpu ..
Pagina: 1